Temperatura pieczeni

1. Data: 2007-05-19 14:47:56

Temat: Temperatura pieczeni
Od: "Andrzej M" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaką temperaturę wewnętrzną powinna mieć pieczeń z ok. kilograma mięsa (tzw.
polędwica cygańska)?
Pozdrawiam. A.M.

2. Data: 2007-05-19 15:44:45

Temat: Re: Temperatura pieczeni
Od: "permentator" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej M" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jaką temperaturę wewnętrzną powinna mieć pieczeń z ok. kilograma mięsa
> (tzw.

Ten temat był 5 lat temu
Władziu Łoś wsadzał końcówkę i badał... 90 stopni
czasu nie pomnę

dzika

3. Data: 2007-05-20 20:55:03

Od: "Romer" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Ten temat był 5 lat temu
| Władziu Łoś wsadzał końcówkę i badał... 90 stopni
| czasu nie pomnę
|
| dzika

hey,
jeśli polędwicę cygańską (czym kolwiek jest) będziesz robił z polędwicy wołowej to
90st. zdecydowanie za dużo!
Jeśli ma być miekka to max 70! Ja preferuje miekką i różową - czyli 68 st. ale jeśli
będzie to udziec to 90 też w sumie za dużo!
Ważne aby ją na samym początku dobrze opiec lub obsmażyć aby zamknąć w środku całą
soczystość.
--
pozdrawiam,
Romer

4. Data: 2007-05-20 23:14:09

Od: "Andrzej M" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedzi. Zrobiłem to danie wczoraj i piekłem 1 godz. w 200 i
jeszcze 1 w 150 stopniach w rękawie foliowym. Temp. w środku mięsa osiągnęła
92 st. Gościom smakowało ale na drugi raz zgodnie z radą spróbuję w niższej
temp.
Pozdrawiam. Atu link do obrazka tego kawałka wołowiny nazywanego polędwicą
cygańską.
http://www.kreglewscy.pl/oferta.htm

5. Data: 2007-05-21 21:37:00

Od: "Romer" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Pozdrawiam. Atu link do obrazka tego kawałka wołowiny nazywanego polędwic?
| cygańsk?.
| http://www.kreglewscy.pl/oferta.htm

hey,

i tak się zastanawiam co to ......
wygląda mi na "udawaną" polędwicę wyciętą z ładnego, dużego kawałka udźca.
Jak byś robił z tego kawałka to max 65 st. http://www.kreglewscy.pl/fot/kark.jpg
ale tak jak przygotowałeś tę cygańską http://www.kreglewscy.pl/fot/poledwica_cyg.jpg
to jest ok, jak byś dał 65 st to byś ją musiał żuć! ale następnym razem 80 i powinno
być dobrze
--
pozdrawiam,
Romer