Ten chleb może powodować białaczkę!

1. Data: 2008-09-12 01:39:16

Temat: Ten chleb może powodować białaczkę!
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czwartek, 11 września (07:40)

Co 12 piekarnia dodaje do chleba niedozwolony barwnik, a połowa pieczywa
produkowanego w Polsce jest źle oznakowana. Takie są wyniki wyniki
najnowszej kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Jakości Handlowej
Artykułów Rolno- Spożywczych - pisze "Dziennik Polski".

Inspektorzy sprawdzili jakość handlową pieczywa pszennego, żytniego i
mieszanego w 182 piekarniach na terenie 16 województw. Ponad 8 proc.
skontrolowanych piekarni stosowało do produkcji pieczywa karmel jako
barwnik, co jest zakazane.

- Badania wykazały, że karmel amoniakalny i amoniakalno- siarczynowy
jako dodatek do pieczywa może powodować zmiany w obrazie krwi, głównie
zmniejszając liczbę białych ciałek krwi, co może prowadzić do białaczki.
Substancja ta powoduje również nadpobudliwość i nadmierne skurcze mięśni
- wyjaśnia Stanisław Kowalczyk, zastępca inspektora IJHARS.czytaj dalej

Barwienie chleba to sposób na zafałszowanie składu chemicznego miękiszu.
- Konsumenci kojarzą ciemny kolor pieczywa z jego większymi wartościami
zdrowotnymi. Faktycznie, produkty z mąki razowej mają więcej błonnika,
witamin z grupy B i składników mineralnych. Taki chleb ma jednak
mankamenty technologiczne - trudniej wyrasta, ma bardziej zbitą
strukturę i łatwiej się kruszy.

Barwienie pieczywa to pomysł na to, by zaproponować klientowi chleb
"ciemny", a jednocześnie mający pożądane właściwości organoleptyczne,
charakterystyczne dla wypieków z mąki jasnej - ocenia prof. Halina
Gambuś, specjalista w dziedzinie przetwórstwa zbóż z Katedry Technologii
Węglowodanów Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.

PAP
http://polskalokalna.pl/news/ten-chleb-moze-powodowa
c-bialaczke,1176408

--
animka

2. Data: 2008-09-12 03:51:21

Temat: Re: Ten chleb może powodować białaczkę!
Od: "ZASK" <Z...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie to zapodałem dwa wątki niżej

3. Data: 2008-09-13 19:27:36

Od: adi <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze, jeszcze troche i nie bedzie co jesc;)

--

Zobacz: http://www.puzzlesmix.net

4. Data: 2008-09-14 00:40:54

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-09-13 21:27 adi napisał/a:
> Kurcze, jeszcze troche i nie bedzie co jesc;)

A ja tak się zastanawiam co miałabym jeść zamiast chleba. Samo mięcho,
kluski? Niedobrze już mi się robi.
Najgorsze jest to, że kupuje się chleb jakiś oszukany. Czuję jakbym
cement jadła a nie chleb z mąki.

--
animka

5. Data: 2008-09-14 08:34:54

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

kluski? Niedobrze już mi się robi.
Najgorsze jest to, że kupuje się chleb jakiś oszukany. Czuję jakbym

Chleb nie był z mąki. Z mąki są kluski. Zaczyn z mąki fermentował
kilkanaście godzin i jadło się pieczone drożdże.
Francuzi mają bagietki drożdżowe (7 godzin fermentatcji) a mimo to używają
ich głównie do popychania jedzenia na widelec.
Samego mięcha nikt nie je. Przynajmniej z musztardą.
S*

6. Data: 2008-09-14 17:44:48

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka wrote:

> A ja tak się zastanawiam co miałabym jeść zamiast chleba. Samo mięcho,
> kluski? Niedobrze już mi się robi.

nie jem ani chleba, ani mięsa, ani klusek. Stan zdrowia - jak u sportowca
wyczynowego (którym jestem).

drapane
[OT] Pieczywo - bardzo nie zdrowe !
Jakie RTG mam zrobic ?
Cetylstearylalcohol - czy to to samo co cetearyl alcohol? Dibromdicyanobutan/Pheno xyethanol.
obite lokcie i kolana