Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Rzuber" <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Tendencyjne pytania
Date: Tue, 14 Dec 2004 09:02:20 +0100
Organization: AMB
Lines: 35
Sender: r...@p...onet.pl@biofiz15.amb.bydgoszcz.pl
Message-ID: <cpm6kn$t3s$1@news.onet.pl>
References: <cp83ag$duh$1@serwus.bnet.pl> <X...@j...net>
<cp85a5$5gp$1@serwus.bnet.pl> <cp9365$t7b$1@nemesis.news.tpi.pl>
<cp99iv$a1t$1@news.onet.pl> <cpm3v4$ap$1@atlantis.news.tpi.pl>
Reply-To: "Rzuber" <r...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: biofiz15.amb.bydgoszcz.pl
X-Trace: news.onet.pl 1103011287 29820 212.122.202.146 (14 Dec 2004 08:01:27 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Dec 2004 08:01:27 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21614
Ukryj nagłówki
"Adam C." <a...@b...pl> wrote in message
news:cpm3v4$ap$1@atlantis.news.tpi.pl...
> To racja - ale jest także pewien problem, tkwiący w przepisach,
> dotyczących oceniania. Od września obowiązuje przepis, który np.
> umożliwia zwolnienie ucznia z zajęć z technologii informacyjnej na
> podstawie orzeczenia lekarza. Rozumiem - osoba niewidoma, pozbawiona
> kończyn górnych itp. - sprawa bezdysyjna. Wydaje mi się, że otworzono
> furtkę dla różnych leni (podobnie jak z wychowaniem fizycznym). Ponadto
> zaleca się przy ocenianiu branie pod uwagę włożony wysiłek i
> zaangażowanie. Rozumiem - na lekcjach muzyki to ma znaczenie, ale przy
> mnożeniu macierzy w Excelu?
> Miałem przypadek, że uczeń nieźle sobie radził z TI - oceniałem go
> pomiędzy dobry a bardzo dobry. Wychowawczyni poinformowała mnie, że ten
> uczeń robił dla niej prezentację na jakiś tam temat (potrzebny ten
> wychowawczyni m. in. do awansu zawodowego). Poprosiłem ucznia, aby
> pokazał mi tę prezentację - jeśli można ja ocenić na bdb - to na koniec
> roku wystawiłbym mu ocenę bdb. Przynióśł, rzeczywiście z czystym
> sumieniem postawiłęm mu bardzo dobry. No i zaczęło się - wychowawczyni
> zaczła mnie naciskać, abym wystawił mu ocenę celujący. Na nic moje
> tłumaczenia, że nie spełnia kryteriów WSO, w zesżłym roku uczeń miał
> ocenę db. I tak zrobiłem sobie wroga.
> AC
Wlasnie o taka postawe mi chodzilo. Czy wyobrazasz sobie Twoja ingerencje w
oceny jakiegokolwiek ucznia tej wlasnie nauczycielki? Jej zadania wynikaly
bezposrednio z braku szacunku do Twojego przedmiotu i moim zdaniem wcale nie
zrobiles sobie wroga, tylko pracujesz na szacunek. Ulegajac tej nauczycielce
otwierasz furtke do nastepnych ingerencji. Nastepny uczen powie - to ja panu
przygotuje prezentacje na wybrany przez pana temat to postawi mi pan tez
piatke.
Rzuber.
|