Terapia czaszkowo-krzyżowa

1. Data: 2005-05-09 20:43:19

Temat: Terapia czaszkowo-krzyżowa
Od: kandro <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Od kilku lat, coraz częściej, a od ok. roku prawie codziennie mam
uczucie b. cięzkiej głowy. Inne objawy z tej półki (zawroty, częste bóle
głowy) nie występują.
Występują natomiast problemy z zapamiętywaniem, czytaniem (generalnie
chodzi o zapamiętywanie oraz wydobywanie z pamięci przeczytanych
tekstów)oraz koncentracją itp.

W dzieciństwie przeszedłem zapalenie opon-rdzeń.-mózgowych.

1.Jaka diagnostyka ?
2.Co sądzicie o terapii czaszkowo-krzyzowej.

p.s.
Jestem programistą systemow komputerowych i niestety dolegliwość ta
bardzo uprzyksza mi życie.

Z góry wielkie dzięki,

Kandro.
M - 30lat.

2. Data: 2005-05-10 09:47:36

Temat: Re: Terapia czaszkowo-krzyżowa
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 09 May 2005 22:43:19 +0200, kandro wrote:

> 2.Co sądzicie o terapii czaszkowo-krzyzowej.

A co to jest?

Sama nazwa jest raczej odstręczająca, ale nie chcę skreślać w ciemno:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2005-05-10 10:36:20

Od: kandro <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):

> A co to jest?
>
> Sama nazwa jest raczej odstręczająca, ale nie chcę skreślać w ciemno:)
>
> m.

opisane jest to tutaj...
http://www.bio-inter.pl/nowosci/index.php?d=2&nazwa=
terapia_czaszkowokrzyzowa&lang=

pozdr.

Kandro

4. Data: 2005-05-10 11:47:33

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 May 2005 12:36:20 +0200, kandro wrote:

> opisane jest to tutaj...
> http://www.XXXX...

Z całą odpowiedzialnością mogę napisać, ze to bełkot.

5. Data: 2005-05-10 13:58:34

Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

http://www.fizjo.pl/html/modules.php?name=News&file=
article&sid=41
Może to Ci się bardziej spodoba?? Metoda w każdym razie jest efektywna, coraz
częściej wykonywana przez fizjoterapeutów i lekarzy (zarówno Polskie Towarzystwo
Lekarskie Medycyny Manualnej jak i Polskie Towarzystwo Medycyny Manualnej
organizowały dla swoich członków szkolenia w tym zakresie), także i wsparta
eksperymentalnie dokumentacja naukowa jest coraz bogatsza.
Pozdrowienia <dino>

6. Data: 2005-05-10 18:19:35

Od: kandro <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):

> Z całą odpowiedzialnością mogę napisać, ze to bełkot.
>
> m.

Bełkot nie bełkot ale z tego co się zdążyłem zorientować to nawiązuje do
źródeł tej metody w Polsce czyli Pani Bożeny Przyjemskiej...
Natomiast tekst Pana Wąsatego ze strony Fizjonetu prowadzi do firmy Pana
Zdrobnera który rzekomo jako jedyny w Polsce prowadzi szkolenia z tej
terapi.
Co ciekawsze to te rzekomo potwierdza w swojej książce "Wprowadzenie do
terapii czaszkowo-krzyżowej" która prawie w całości jest skryptem ze
szkoleń Pani Bożeny Przyjemskiej.
O powyższym dowiedziałem się stąd:
http://www.dzieci.org.pl/cgi/forum/ikonboard.cgi?s=8
f487de02ba2660f84723ad50c7ad1cb;act=ST;f=10;t=8;view
=old
Książkę zamówiłem więc jak się doczytam to potwierdzę.

A że chamstwa nie lubię to piszę...

Pozdrawiam,

Kandro.

7. Data: 2005-05-10 19:41:49

Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
s=8f487de02ba2660f84723ad50c7ad1cb;act=ST;f=10;t=8;v
iew=old
> Książkę zamówiłem więc jak się doczytam to potwierdzę.

Z tego co ja z kolei wiem, kursy terapii czaszkowo-krzyżowej w Polsce prowadzi
co najmniej kilka osób - P. B.Przyjemska (ktora zresztą nie była u nas pierwsza,
wczesniej były kursy PTMM prowadzone przez wykladowców niemieckich), p. dr
Andrea Axt, jak też w dalszym ciągu zagraniczni instruktorzy (pp. Przyjemska i
Axt jako mieszkające w Kanadzie tez sa w pewnym stopniu "zagraniczne" :)).
Książka p.Drobnera bazuje, o ile wyczytałem z bibliografii, głównie na książkach
niemieckich, ale można przypuścić że niezależnie od źródła treści podręczników
określonej metody muszą być w sumie do siebie podobne... Natomiast p.Drobner, o
ile wiem (z wspomianej ksiazki), jako jedyny uczy alternatywnej wobec J.
Upledgera metody M.B. DeJarnette, wychodzącej z nieco innych założeń.
Pozdrowienia Zbyszek

Poszukuję sprawdzonego laryngologa (W-wa)
Poszukuję sprawdzonego laryngologa (W-wa)
Szczepienia ochronne
Stomatologia - protezy nylonowe
lekarz dał do podpisu, że mineło 5 lat od wymiany protezy