Terri Schiavo

11. Data: 2005-03-26 15:48:53

Temat: Re: Terri Schiavo
Od: " Daria" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> napisał(a):

> Użytkownik " Daria" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> mowila
>
> a ksad wiesz, rozmawialas z terry? uwaga - nie odpowiadaj. mi nie chodzilo o
> pyskowke, kto ma racje, tylko o inne aspekty. czemu ludzie tak lubia
> pyskowki?
> mowisz, ze eutanazja w usa jest nielegalna - to sady usa tego nie wiedza,
> skoro wydaly taki wyrok? bo jesli odciecie pozywienia nie nazywa sie
> autanazja, to czym?

Mam prawo watpic w prawdomownosc jej meza bo to sliski typ. Juz zgarnal za
nia ponad $ milion na jej rechabilitacje i nie przeznaczyl na ten cel ani
dolara. Teraz, Terry byla ubezpieczona na zycie i on nie moze doczekac sie
jej smierci. Odlaczenie pozywienia w mniemaniu sadu nie jest eutanazja tylko
nie podtrzymywanie sztucznie przy zyciu czyli pozwola jej umrzec ale nie
zabija.

12. Data: 2005-03-26 18:32:19

Od: "mariaczerwinski" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W 1990 roku Sąd Najwyzszy USAwydał decyzję w sprawie Cruzan vs Director ,ze
pacjenci maja prawo odmówić leczenia,pacjenci nieprzytomni maja to samo
prawo bazujące na standartach ustanowionych przez poszczególne Stany.Dlatego
Sąd Najwyzszy odrzuca apelacje o zajęcie się tą sprawą [5x]-opinie wydał juz
15 lat temu i jest ona ostateczna[precedens].
Prawo Stanu Floryda stanowi,ze prawnym opiekunem są współmałżonkowie[żona
dla męza ,mąż dla żony]więc do męża Michaela Schiavo nalezy decyzja co
zrobić-prawnie.Mąz twierdzi,ze ze w rozmowach jego żona twierdziła iz nie
życzyłaby sobie nigdy życ w takim stanie.Na mężu wię spoczywa OBOWIąZEK
przedstawienia wyczerpujcych dowodów sądowi,ze wola jego żony była śmierć, a
nie życie w stanie wegetatywnym.Sąd uważa ,ze mąz jest kochającym,dbającym
małżonkiemi ma na względzie dobro żony[uzasadnienie sądu]Opierając się na
opinii biegłych lekarzy z OBYDWU stron,a takze na niezaleznie powołanych,po
przeanalizowaniu dostarczonych dowodów według najwyższych standartów
prawa,sąd orzekł ,ze Terry Schiavo wolą było zaprzestanie leczenia i śmierć
,gdyby kiedykolwiek znalazła się w stanie w jakim się ona znajduje.Więc sąd
uznał,ze to jej decyzja i nikomu nie wolno za nią decydowac.

Maria Czerwińska.

13. Data: 2005-03-26 19:27:16

Od: Grzegorz Janczyk <gjanczyk@_NOSPAM_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert wrote:

(...)

> Przeciez oni podtrzymuja przy zyciu pien mozgu. O jakim my zyciu mowimy,
> ona juz nie zyje od kilkunastu lat.

Zalezy co z jej mozgu zostalo przy zyciu... Faktem jednak jest ze dla
normalnego czlowieka meczarnia jest tygodniowe lezenie w lozku, nie do
pomyslenia wydaje sie odsiadka dlugiego wyroku, swiat sie wali w
przypadku gdy czlowiek do konca zycia siada na wozek inwalidzki...
Przetrwanie kilkunatu lat bez kontaktu z otoczeniem, bez kontaktu ze
swoim cialem wydaje sie czym wogole poza zasiegiem doznan kazdego z
nas... i nie wydaje mi sie zeby ktokolwiek byl tu upowazniony do jakich
kolwiek wiazacych ocen na temat tego co ona chce a czego nie chce czy
chciala by. Innym faktem jest rowniez to, ze czlowiek postawiony wobec
nieodwracalnego, przyparty do muru potrafi z nadludzka sila walczyc o
zycie lub o sama nadzieje.

Krotko podsumowujac, to co sie dzis dzieje w stanach wykracza poza
granice czlowieczenstwa, niezaleznie od tego czy Terri jeszcze zyje
swiadomie czy to tylko zyjaca powloka cielesna. To bezlitosne glodzenie
na smierc przywodzi na mysl sowieckie i hitlerowskie zbrodnie wobec
ludzkosci... tak ludzkosci, poniewaz taki precedens najprawdopodobniej
bedzie mial dalekosiezne konsekwencje ktore dotkna jeszcze wielu ludzi w
podobnej sytuacji.

Pzdr
Grzesiek

14. Data: 2005-03-26 20:40:51

Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisal w wiadomosci

> Przeciez oni podtrzymuja przy zyciu pien mozgu. O jakim my zyciu mowimy,
ona
> juz nie zyje od kilkunastu lat.

ale czuje glod, bol?

15. Data: 2005-03-26 23:03:40

Od: " Daria" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> napisał(a):

> Uzytkownik "Norbert" <p...@n...gg> napisal w wiadomosci

> ona
>
> ale czuje glod, bol?

Jesli usmiecha sie na widok rodzicow, placze to odczuwa nawet emocje.

16. Data: 2005-03-27 09:38:25

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 26 Mar 2005 23:03:40 +0000 (UTC) wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Daria, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Jesli usmiecha sie na widok rodzicow, placze to odczuwa nawet emocje.

Tym gorzej dla niej.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło