Testy alergiczne

1. Data: 2001-11-08 21:34:29

Temat: Testy alergiczne
Od: "tomekk" <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam 2 pytania: gdzie powinienem sie zglosic w celu wykonania testow
alergicznych?
I drugie: czy takie testy wykonywane sa wylacznie na "standardowe" alergeny
(np.pylki traw,mleko itp), czy tez istnieje mozliwosc dostarczenia wlasnych
produktow co do ktorych mam podejrzenia, iz wywoluja reakcje alergiczne.
Z gory dziekuje za pomoc.

Tomasz
t...@y...com

2. Data: 2001-11-08 23:04:54

Temat: Re: Testy alergiczne
Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomekk" <t...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
wlasnych
> produktow co do ktorych mam podejrzenia, iz wywoluja reakcje alergiczne.

1. Musisz zgłosić się do lekarza POZ lub rodzinnego, by dostać skierowanie
do alergologa.
Nie napisałeś gdzie mieszkasz... we Wrocławiu to i ja mogłabym Ci założyć
punktowe testy skórne i ew. płatkowe testy skórne.
Punktowe testy skórne (PTS) obejmują podstawowe grupy alergenów tj. pyłki
traw, drzew, chwastów, sierści, pleśnie, roztocza kurzu domowego, niektóre
alergeny pokarmowe ( np. białko jaja kurzego, mleko, banan, pomidor, por,
seler, orzeszki ziemne... itp.)
Na wstępie zawsze zakłada się główne grupy np. drzewa I, drzewa II
(zawierające mieszanki 2-3 rodzajów pyłków) i dopiero w przypadku wykazania
dodatniej reakcji skórnej rozbija się te duże grupy na poszczególne alergeny
(wszystko w sposób celowany).

2. Własne produkty? Nie... no chyba, że nawiążesz kontakt a firmą
Allergopharma i zrobią dla Ciebie standaryzowane odczynniki :-)
Skoro z Twoich obserwacji jasno wynika, że jesteś uczulony np. na paprykę
zieloną ... to jej po prostu nie jedz. :-)
Co nowego wniesie udokumentowana alergia? Nie zrobią Ci odczynników
wystandaryzowanych...

3. Wykonuje się też płatkowe testy skórne z alergenami "przemysłowymi" typu
gumy, lanolina, przyspieszacze wulkanizacji, terpentyna, formalina, metale
ciężkie...
Pozdrawiam. Beata.

3. Data: 2001-11-09 08:25:37

Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wlasnych
| produktow co do ktorych mam podejrzenia, iz wywoluja reakcje alergiczne.

Można zrobić testy na Bicomie, i tam robią także z materiałów dostarczonych
przez zainteresowanego. Ja mam podobny problem i przebadałam setki produktów
a następnie odczuliłam i mogę je teraz np. jeść czy trzymać psa w domu na
którego ślinę byłam uczulona. Polecam.
Teresa

Przepuklina w Poznaniu
Przepuklina w Poznaniu