Re: Testy psychologiczne

From: "Diana" <a...@a...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Testy psychologiczne
Date: Sat, 16 Dec 2000 21:23:28 +0100

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...
> I wielokrotnie na pytanie dlaczego kierujecie do archwum.
> Zajrzałem tam i mnie nie przekonuje. Co z tego, że ktoś nie będzie
> umiał skożystać, jego sprawa.

Niezupelnie jego sprawa. Takie testy maja konkretne przeznaczenie, a nikt
nie moze zagwarantowac, ze np. ktos nie zechce wykorzystywac ich do
wartosciowania ludzi ze wzgledu na uzyskane wyniki. Jest to skrajnie
nieetyczne, wziawszy pod uwage, ze np. wymiary osobowosci nie podlegaja
wartosciowaniu. Narzedzia psychologiczne pierwotnie przeznaczone do
obiektywnych badan, nie moga stac sie przedmiotem naduzyc.

> Po za tym oglądałem książki do metodologii
> badań psychologicznych. Jest sporo matmy (biedne humanistki od Frojda i
> Fromma :)),

Hmm, no i jak mozna dawac testy psychologiczne do rak komus, kto psychologie
utozsamia z Freudem i Frommem. ;)

> ale ja na politechnice miałem trudniejszą matmę.
> Jak bym musiał to bym się obkuł.

To nie jest kwestia obkucia. To jest takze kwestia podejscia i umiejetnosci
przeprowadzania takich testow. To jest rowniez sprawa zaufania ludzi do
psychologow
i stosowanych przez nich technik. Widze, ze te archiwalne wiadomosci
przeczytales jednak niezbyt dokladnie. ;)

Pozdrawiam,
Diana