Thrombocytopenia - ryzyko agregacji

1. Data: 2006-07-29 00:32:22

Temat: Thrombocytopenia - ryzyko agregacji
Od: "Maciek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam nadzieje ze mi pomozecie bo ta sprawa od dluzszego czasu mnie
niepokoi, tym bardziej ze mialem w rodzinie przypadki zatorow.
Czym moze byc spowodowana nadmierna ilosc plytek krwi? (utrzymujaca
sie od Stycznia conajmniej, bo wtedy mialem pierwsze badanie). I co
mozna na nia poradzic?
I drugie b. nurtujace mnie pytanie, czy rozsadnie jest brac olej z
watroby rekina gdy mam nadmiar plytek krwi (do tej pory nie bralem).

Mialem je zwykle ok. 390 (*10tys? nie pamietam jak to sie przedstawia),
raz jak pilem ogromne ilosci wody ((sikalem caly czas, nie da sie tak
na dluga mete ;) ) przez kilka dni (zalecenia lekarza aby tak zrobic i
sprawdzic) mialem 338. Raz na poczatku roku mialem tez robiony
wspolczynnik IRN (przy okazji czestoskurczu :( ) i byl tuz przed gorna
granica normy.
Mam 21 lat. Moge przedstawic morfologie jak ktos bedzie zinteresowany.
Wszystko praktycznie w normie choc niektore wyniki blisko granic.
Na domiar zlego jestem zmuszony brac atenolol (betabloker - 25mg) na
arytmie komorowa ktory z tego co wiem dodatkowo zwieksza agregacje
plytek krwi.
Od niedawna biore aspiryne 100mg i do tego olej rybny.

I drugie b. nurtujace mnie pytanie, czy rozsadnie jest brac olej z
watroby rekina gdy mam nadmiar plytek krwi (do tej pory nie bralem).
Lekarze ktorych o to pytalem mieli rozne zdania. A chcialbym go brac w
sposob ciagly w profilaktycznej dawce (czyli malej 1-2 kapsulki).
Pierwszy lekarz jeszcze zanim dalem mu wyniki badan bardzo go polecal,
a drugi powiedzial abym go lepiej nie bral a lykal aspiryne ktora juz
wczesniej sam zaczalem brac.

Prosze o pomoc bo nie moge dojsc do konsesusu mimo ze buszuje dlugo po
googlach :)

2. Data: 2006-07-29 09:52:11

Temat: Re: Thrombocytopenia - ryzyko agregacji
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Całą morfologię, to powinieneś przedstawić na wejściu, a nie "dla
zainteresowanych".
Bo na razie, to nie bardzo rozumiem w czym problem.

1. 390 płytek no normalny wynik.
2. Bierzesz jakieś leki "na zmniejszenie krzepliwości" (poza tą
Aspiryną)? Bo badanie INR nijak się ma do kontroli funkcjonowania
płytek. Czy będziesz miał 100 płytek, czy 1000, INR specjalnie się nie
ruszy. To badanie służy czemu innemu.
3. Co to znaczy INR tuż przed górną granicą normy? Przy tak wąskim
zakresie normy, jak dla INR, "tuż przy dolnej" i "tuż przy górnej" nie
ma znaczenia.
4. Aspiryna - jak najbardziej. Olej z wątroby rekina... Jak ma Ci
poprawić samopoczucie, to sobie łykaj.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-07-29 13:01:26

Od: "Aga_" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości :
> [...]
> ma znaczenia.
> 4. Aspiryna - jak najbardziej. Olej z wątroby rekina... Jak ma Ci

Zgadza się... I dodajmy jeszcze, że trombocytopenia=zmniejszona liczba
płytek (czyli pomiżej 150tys/mm3).

Pozdrawiam:>

Aga

4. Data: 2006-07-29 18:07:41

Od: "Maciek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Glupi blad chodzilo oczywiscie o thrombocytemie, ale skopiowalem blad
ktory byl na stronie o oleju z rekina.

Co do pytania, nie biore nic na krzepliwosc poza aspiryna protect i
olejem z ryb (w malej profil. dawce tylko). Raz mi zmierzyli INR gdy
mialem czestoskurcz dostalem wtedy nawet zastrzyk na zmniejsznie
krzepliwosci (nie bralem jeszcze wtedy aspiryny)

Olej z wątroby rekina podobno znacznie zwieksza wytwarzanie min.
trombocytow, wszedzie tez pisze ze ciagle branie go przez okres 30dni i
dluzej moze w rzadkich przypadkach prowadzic do nadmiaru plytek krwi i
tendencji do zakrzepow. Mam juz w tej chwili "PLT" powyzej normy wiec
stad moje pytanie. Biore tez atenolol i dosc czesto odczuwam pieczenia
i lekkie bole nog od czasu kiedy zaczalem go brac. Czytalem tez
publikacje ze zwieksza on agregacje, a poniewaz jest podobny do
propranololu to mysle ze moze tez kurczyc zyly :(

Morfologia:

RBC 5.10
HCT 40.3%
MCV 79* fl
RDW 12.4%
HGB 14.4 g/dl
MCH 28 pg
MCHC 35.7 g/dl

PLT 383
MPV 8.4 fl

WBC 7.5
LYM 3.4
LYM% 46
MID 0.4
MID% 05
GRA 3.7
GRA% 49

5. Data: 2006-07-30 12:28:22

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):

> stad moje pytanie. Biore tez atenolol i dosc czesto odczuwam pieczenia
> i lekkie bole nog od czasu kiedy zaczalem go brac.

A mnie po Acard'zie strasznie popuchły kolana ( nigdy w życiu takiego
czegoś nie miałam) i ból był okropny. Promierniował do ud. Czułam się
jakbym jakieś zakażenie miała. Z początku nie wiedziałam "co jest
grane", dopiero jak wzięłam na drugi dzień następną tabletkę to mi znowu
zaczęły puchnąć i te proszki poszły w odstawkę.

--
Kaja

Co znaczy "forte" w nazwie leku?
Prosba o interpretacje wynikow niemowlaka
porada- boł w okolicy mostka
wynik rezonansu magnetycznego - prośba o konsultacje
wynik rezonansu magnetycznego