Tiramisu

1. Data: 2004-01-26 17:52:53

Temat: Tiramisu
Od: "Lilith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem bo strasznie zachciao mi sie owego smakolzku i nie za bardzo mam
pomysl jaki ser zastosowac? Jesli macie jakies sugestie to bardyo prosze.

pozdrawiam
Nika

1. Data: 2004-01-26 18:01:56

Temat: Re: Tiramisu
Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilith" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mam
> pomysl jaki ser zastosowac? Jesli macie jakies sugestie to bardyo prosze.

Zdecydowanie mascarpone - i żaden inny.
A tak w ogóle: zdaje mi się, że właśnie przeczytałam w którymś poście, że
dawno o tiramisu nie było...
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2004-01-26 18:13:59

Od: "Lilith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krecia" <k...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> Pozdrawiam
> K.
>
> Myślałam,że może znalazłby sie jakiś polski odpowiednik tego drogiego
włoskiego.
Pozdrowienia
Lilith.

1. Data: 2004-01-26 18:17:05

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-01-26 19:13:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Lilith* skreślił te oto słowa:

> Myślałam,że może znalazłby sie jakiś polski odpowiednik tego drogiego
> włoskiego.

Jesli chcesz tiramisu to tylko ten włoski ser, ktory wcale nie jest
oszałamiająco drogi. Pudełeczko to wydatek do 10 zł.
A jak chcesz cos taniego uzyc, to niestety nie zrobisz tiramisu.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-01-26 18:53:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Jan 2004 19:17:05 +0100, Lia
<L...@a...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>oszałamiająco drogi. Pudełeczko to wydatek do 10 zł.
>A jak chcesz cos taniego uzyc, to niestety nie zrobisz tiramisu.

mnie to sie wydaje, ze nawet z mascarpone mozna nie zrobic
tiramisu a cos zupelnie innego ;P

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-26 18:58:27

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-01-26 19:53:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Krysia Thompson* skreślił te oto słowa:

> mnie to sie wydaje, ze nawet z mascarpone mozna nie zrobic
> tiramisu a cos zupelnie innego ;P

Uzycie mascarpone jest warunkiem koniecznym, lecz nie wystarczajacym
oczywiscie :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-01-26 19:11:33

Od: "Lilith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mnie to sie wydaje, ze nawet z mascarpone mozna nie zrobic
> tiramisu a cos zupelnie innego ;P

A co masz na mysli?

Nika

1. Data: 2004-01-27 00:26:55

Od: "JurekA" <j...@o...lalala.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilith wrote:
> Mam problem bo strasznie zachciao mi sie owego smakolzku i nie za
> bardzo mam pomysl jaki ser zastosowac? Jesli macie jakies sugestie to
> bardyo prosze.

Idz do sklepu i kup.

ps. nie zebym byl zlosliwy ale ten tematy BYL tu ze sto razy i albo rusz
sie i pogooglaj albo idz do sklepu i kup.

J.

1. Data: 2004-01-27 09:39:40

Temat: Tiramisu - macie przepis :)
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli chcesz tiramisu to tylko ten włoski ser, ktory wcale nie jest
> oszałamiająco drogi. Pudełeczko to wydatek do 10 zł.

W Makro ostatnio nawet płaciłam jeszcze taniej, tzn za półkilogramowe
opakowanie wyszło 11 czy 12 zł, a normalnie w sklepach 250 g kosztuje
właśnie koło 10 zł.

Macie kochani, przepis jest bezpośrednio od Włocha - kucharza z jednej z
włoskich restauracji. (lepiej żeby tego tutaj nie zobaczył, bo mi się
dostanie !! :))

2 opakowania (po 250 g) serka mascarpone - od razu mówię, że tylko włoski,
ewentualnie czasem niemieckie bywają w smaku zblizone, ale żadna inna
podróba poza włoskim w żadnym wypadku nie ma tego smaku.

4 jajka (tylko żółtka)

1 szklanka cukru zwykłego lub niecała pudru

mocna kawa do nasączenia biszkoptu

biszkopty - 1 paczka albo oczywiście najlepiej biszkopt upiec samemu, co
zajmuje nieco więcej czasu.

odrobina cacao

Biszkopty ułożyć na dnie płaskiego szklanego naczynia, może być też płaska
blacha do ciasta. Nasączyć mocną kawą (idealna oczywiście Lavazza) najlepiej
z expresu.W żadnym wypadku nie instant i nie "po turecku". Można kawę
wzbogacić odrobiną koniaku/brandy itp, lub kawowego likieru, ale w oryginale
jest bez alkoholu.

W misce z jajek (żółtek) i cukru zrobić kogla-mogla do bardzo gęstej,
aksamitnej konsystencji (na wyczucie). Wciąż mieszając tym razem na
najniższych obrotach miksera powolutku dodawać łyżką serek mascarpone.
Miksować do samego końca ciągle dodając ale bardzo ostrożnie i powoli
uważając przy tym, żeby nie powstały żadne grudki. To się może zdażyć tak
czy inaczej, nie będzie to katastrofa ale im mniej grudek, tym lepiej. Na
koniec powinna powstać jednolita dość gęsta masa.
W żadnym wypadku nie dodawać ubitej piany z białek.Ani innych wynalazków, z
jakimi spotkałam sie już w przepisach, np likier pomarańczowy lub sok z
pomarańczy-o zgrozo!

Na biszkopty położyć część masy, potem, w zależności od wielkości naczynia i
ilości masy, można połozyć nową warstwę nasączonych biszkoptów i znów
masę.Ja zawsze robię w dość płaskim i szerokim naczyniu i kładę tylko jedną,
na ogół podwójną warstwę biszkoptów ze sklepu i na to całość masy. Tiramisu
posypać przez sitko cacao i gotowe.

Życzę powodzenia, bo choć teoretycznie przepis jest banalny, czasem może coś
nie wyjść, zwłaszcza za pierwszym razem, ale jak mówią - ćwiczenie czyni
mistrza :) Ja teraz robię już takie samo, jak we wspomnianej restauracji,
nie ma żadnej róznicy ;)

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-01-27 18:31:52

Temat: Re: Tiramisu - macie przepis :)
Od: "Krecia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Macie kochani, przepis jest bezpośrednio od Włocha - kucharza z jednej z
> włoskich restauracji. (lepiej żeby tego tutaj nie zobaczył, bo mi się
> dostanie !! :))
<ciach>
Ja robię Tiramisu prawie tak samo - przepis mam z książki kucharskiej z
kuchnią włoską, więc Ci się nie dostanie, bo przepis nie jest taki
wyjątkowy. W moim jest tylko jedna różnica: miód zamiast cukru.

> pozdrawiam
> Kasia

Pozdrawiam
K.