Tłuszczak

1. Data: 2001-05-17 19:19:09

Temat: Tłuszczak
Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi coś napisać o tłuszczaku?
Jak go rozpoznać (oczywiście wiem - lekarz rozpozna, ale nie o to pytam - z
ciekawości pytam) i jakie są cechy charakterystyczne, co go wyróżnia i gdzie
może zwykle występować, jak się leczy (i czy jest to konieczne), itp.

Z góry bardzo dziękuję!

2. Data: 2001-05-19 07:26:04

Temat: Re: Tłuszczak
Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

odpowiedzcie mi, proszę :)

3. Data: 2001-05-19 20:37:07

Od: "Mada" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tłuszczak to zazwyczaj pojedynczy guzek o miekkiej spoistosci, niebolesny, o
roznej wielkosci, niezbyt wyraznie odgraniczony od otoczenia, zwykle
przesuwalny w stosunku do podloza, skora nad nim jest niezmieniona.
Najczesciej umiejscowione sa na posladkach, udach, plecach, ramionach.
Nie wykazuja zlosliwosci. Powstaja przez bujanie tkanki tluszczowej
podskornej.
Mozna go usunac chirurgicznie.

mam nadzieje, ze to zaspokoi Twoja ciekawosc
pozdrawiam
:o)
mada

4. Data: 2001-05-20 08:20:56

Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mada" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
> Tłuszczak to zazwyczaj pojedynczy guzek o miekkiej spoistosci, niebolesny,
> roznej wielkosci, niezbyt wyraznie odgraniczony od otoczenia, zwykle
> przesuwalny w stosunku do podloza,
a to znaczy, że jest to jakaś typowa wyróżniająca go cecha?

> Mozna go usunac chirurgicznie.
a czy zawsze jest to konieczne?

Dziękuję za odpowiedź :)

5. Data: 2001-05-20 17:41:51

Od: "Mada" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy zawsze jest to konieczne?
>
> Dziękuję za odpowiedź :)

Nie jest to konieczne, jezeli ty nie czujesz takiej potrzeby - cel raczej
kosmetyczny.
:o)
z pozdrowieniami
mada

6. Data: 2001-05-22 18:58:19

Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jeszcze jedno pytanko, jeśli to nie tajemnica lekarska ;-)
Skąd lekarz wie, że to akurat tłuszczak? Może to stwierdzić jakąś prostą
metodą, czy musi pobrać wycinek czy coś w tym rodzaju?

hemangiom
Re: Message-ID: <3B03FB92.A7BED173@aster city.net>
Re: Message-ID: <3B03F9C1.C1B8716A@aster city.net>
Re: Message-ID: <3B03F61C.9FBFD4D4@aster city.net>