Tluszcze (przydlugie)

11. Data: 2011-02-03 20:47:02

Temat: Re: Tluszcze (przydlugie)
Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
news:iieru5$gv9$1@news.onet.pl...

> Nie rozumiem: utlenianie to spalanie, to tak jak byś napisał, że tłuszcze
> nasycone nie palą się a to nie jest prawda, każdy tłusz ma temperaturę czegoś
> tam - jakoś się to nazywa: dymienia?.

mozliwe, ze zle dobralem slowo, nie bylem za mocny z chemii

chodzilo mi o to:
"Tłuszcze mają zdolność pochłaniania dość dużej ilości tlenu z powietrza. Tlen
łącząc się z kwasami tłuszczowymi daje nadtlenki. Ten typ psucia się tłuszczów
(autooksydacja) występuje najczęściej.
Autooksydacja jest to samorzutne przyłączenie tlenu przez nienasycone kwasy
tłuszczowe, jak i kwasy wbudowane w acyloglicerole."
http://zadane.pl/zadanie/144624#

nasycone sa mniej na to podatne, nienasycone bardziej, dlatego lepiej smazyc w
nasyconych

> ALe co to jest?

wolne atomy (jony?) tlenu uwolnione z ww. nadtlenkow, ktorym przypisuje sie cale
zlo tego swiata. M in. sa rakotworcze.

--
pozdr Z.

12. Data: 2011-02-03 21:21:59

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To teraz juz całkiem nie rozumiem.
Napisałeś na końcu, ze wolne rodniki to:
> wolne atomy (jony?) tlenu uwolnione z ww. nadtlenkow, ktorym przypisuje
> sie cale zlo tego swiata. M in. sa rakotworcze.

i wcześniej:

Czyli jak rozumiem: wolne rodniki, czyli wolne atomy tlenu
uwalniają się z nadtlenków.

Czyli mam tłuszcz, pohłania od tlen z powietsza, i zwraca go do krwi ?
Może jeszcze zwracając powstaje spowrotem wiązanie omega? :)
Nie jestem hemikiem, ale tłuszcze rozgryzam podobnie pewnie jak ty od
jakiegoś czasu, dlatego wiem, że nic nie wiem, i coraz bardziej nie lubię
słuw wytryhuw.

13. Data: 2011-02-04 06:47:12

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał
> Mi nic, ale staram się przestrzegać wartości referencyjnych podanych na
> wynikach z laboratorium. Traktuję to jak swego rodzaju wyścig:-) Hehe.

Ludzie mają różne hobby... :-)

> Poza tym coś mi kiedyś okulista mówił o zmianach zwyrodnieniowych w
> naczyniach krwionośnych, jakie jakoby zobaczył w moim dnie oka. To się
> przyłożyłam do zawodów, żeby odrzucić ICH argument o nadmiarze
> cholesterolu.

Żeby nie wylać dziecka z kąpielą.Odrzucać ich argument można, ale co ze
zdrowiem?

> Siemię lniane polecam, tylko się walnęłam, nie łyżeczkę, a
> łyżkę stołową tego mielę codziennie w młynku - to ważne, żeby było
> zmielone na świeżo, inaczej jak z olejem lnianym - bezwartościowe.

No właśnie. A nawet trujące.

14. Data: 2011-02-04 08:06:59

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jak rozumiem: wolne rodniki, czyli wolne atomy tlenu
> uwalniają się z nadtlenków.
> Czyli mam tłuszcz, pohłania od tlen z powietsza, i zwraca go do krwi ?

wychodzi na to, ze tak. Trzeba tu rozroznic niedobry tlen 'rodnikowy' od
dobrego O2 z oddychania.

> Może jeszcze zwracając powstaje spowrotem wiązanie omega? :)

tu juz tak dobrze nie ma. Cytat z ww. strony:
"Pod wpływem czynników fizycznych i chemicznych powstaje dwutlenek węgla,
woda, aldehydy, kwasy o parzystej i nieparzystej liczbie atomów węgla oraz
nadtlenki. Niektóre z tych związków nadają tłuszczom nieprzyjemny smak i
zapach oraz działają jako katalizatory dla dalszego rozwoju procesów
samoutlenienia."

--
pozdr Z.

15. Data: 2011-02-04 08:21:16

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
wiadomości news:iigcao$l9v$1@inews.gazeta.pl...
> wychodzi na to, ze tak. Trzeba tu rozroznic niedobry tlen 'rodnikowy' od
> dobrego O2 z oddychania. ... (do oddychania) ...

Potrzebnego do oddychania w ilości dokładnie takiej, jak trzeba.
Tlen jest gazem zabójczym w większej ilości i stężeniu.
Już wycofano się z głębokich oddechów i dotleniania na maxa.
Zdrowsze ponoć jest oddychanie płytkie i spokojne.
Nagły nadmiar tlenu zakłóca kruchą równowagę kwasowo - zasadową
ustroju (krwi) - hiperwentylacja.
Za dużo tlenu w inkubatorze - niemowlę straciło wzrok.
Takie osobliwości ...
jagr

16. Data: 2011-02-04 12:10:04

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał

> Żeby nie wylać dziecka z kąpielą.Odrzucać ich argument można, ale co ze
> zdrowiem?

Wybacz, ale Twoje pytanie jest nieuzasadnione. Gdybym ja ten cholesterol
zbijała farmaceutykami, wtedy by miało rację bytu. Siemię lniane zdrowiu nie
zaszkodzi.

17. Data: 2011-02-04 14:21:17

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> Wybacz, ale Twoje pytanie jest nieuzasadnione. Gdybym ja ten cholesterol
> zbijała farmaceutykami, wtedy by miało rację bytu. Siemię lniane zdrowiu

Zgadzam się.

18. Data: 2011-02-04 14:41:01

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dodaję łyżeczkę zmielonych ziaren do śniadania i po 2 miesiącach cholesterol
> spadł mi z 290 do 213! Super sprawa.

jeszcze ost. pytanie, w czym to siemie mielisz?

--
pozdr Z.

19. Data: 2011-02-04 14:58:20

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał

> jeszcze ost. pytanie, w czym to siemie mielisz?

W młynku do kawy, choć do kawy on służy tyko z nazwy. Mielę w nim tylko
siemię lniane.

20. Data: 2011-02-04 18:39:23

Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Feb 2011 12:34:57 +0100, jagr napisał(a):

> A ten twarożek, to po co? Kazeina jest be.

Hej,

Zerknij tu:
http://www.sportowiec.org/serwatka-kazeina/

Akurat ten temat mnie zainteresował bardzo. Zgdnie z tym artykułem
spozywanie kazeiny jest jak najbardziej wskazane. Przynajmniej w sporcie
siłowym. Czy to co tam napisali o kazeinie jest nieprawdą?

Nie znam się na tym kompletnie więc tylko cytuję cudze słowa. Trener, który
zapewne nie czytał powyższego artykułu również zalecał swoim podopiecznym
twarożki - szczególnie jako ostatni posiłek. Więcej takich opinii
słyszałem. Możesz to skomentować?

zdrowa dieta
Dobra dieta
Dieta Dukana/wysokobiałkowa