Tluszcze (przydlugie)

21. Data: 2011-02-07 00:05:46

Temat: Re: Tluszcze (przydlugie)
Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
news:4d4aa0bd$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Ja

> Z tym cholesterolem, to jakieś zawody? To dobrze że spadł czy źle?
> A co Ci przeszkadza cholesterol?

Poziom cholesterolu jak wiesz, pokazuje prawidłowość budowy błon
komórkowych. Im gorzej zbudowane, tym organizm utrzymuje wyższy poziom
cholesterolu (wzmacnianie błon komórkowych - ochrona przed rakiem). Tutaj
mamy pytanie. Czy poziom cholesterolu spadł, bo pod wpływem dostarczenia
kwasów omega-3 w nasionach lnu, przebudowały się pozytywnie błony komórkowe
w ogranizmie? Czy też pod wpływem nadmiaru kwasów nienasyconych "siadła"
wątroba i nie potrafi utrzymać odpowiednio wysokiego poziomu cholesterolu we
krwi? Ja bym stawiał na ten drugi przypadek. U mnie poziom cholesterolu z
390 na 210 spadał systematycznie przez 10 lat i sądzę, że to raczej
właściwszy czas na przebudowę błon komórkowych.

Pozdrawiam
Leszek

22. Data: 2011-02-07 07:50:31

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
> Zerknij tu:
> http://www.sportowiec.org/serwatka-kazeina/
> Akurat ten temat mnie zainteresował bardzo. Zgdnie z tym artykułem
> spozywanie kazeiny jest jak najbardziej wskazane. Przynajmniej w sporcie
> siłowym. Czy to co tam napisali o kazeinie jest nieprawdą?
> Nie znam się na tym kompletnie więc tylko cytuję cudze słowa.
> Trener, który
> zapewne nie czytał powyższego artykułu również zalecał swoim podopiecznym
> twarożki - szczególnie jako ostatni posiłek. Więcej takich opinii
> słyszałem. Możesz to skomentować?

Nasze cele są różne.
W sporcie wyczynowym celem nadrzędnym jest siła, wytrzymałość, albo przyrost
masy.
Efekty uboczne często są pomijane. Nierzadko nawet przyszłe inwalidztwo. Ma
być wynik.
Ja ze sportem wyczynowym nie mam nic wspólnego.
Moim celem (priorytetem) jest zdrowie.
Mleko - z tym, co w nim się znajduje, tzn. ogromne cząsteczki białek, które
nie mogą być w pełni strawione albo taka laktoza - nie tylko nie jest
niezbędne
dla człowieka, ale wręcz szkodliwe.
Hasło "pij mleko, będziesz kaleką" wcale nie jest przesadzone.

23. Data: 2011-02-07 12:50:59

Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Feb 2011 08:50:31 +0100, jagr napisał(a):

> Hasło "pij mleko, będziesz kaleką" wcale nie jest przesadzone.

Wow, rozumiem...

A czy wiesz jak się to ma do białka serwatkowego (to też w końcu mleko)
często stosowanego w sporcie? Nie chcę abyś odnosił się do samego sportu
lecz chodzi mi o ewentualny negatywny wplyw tego białka.

24. Data: 2011-02-07 14:03:52

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> często stosowanego w sporcie? Nie chcę abyś odnosił się do samego sportu
> lecz chodzi mi o ewentualny negatywny wplyw tego białka.

Nie chcę ani czytających ani Ciebie wprowadzać w błąd, więc powiem,
że jeśli chodzi o samą serwatkę, żadnych opracowań nie czytałem.
Słyszałem, że jest zdrowa, ale to piszę na zasadzie "jedna pani
drugiej pani powiedziała". Powinienem raczej napisać "brak danych". -:)
Bo jeśli chodzi o masło (też przecież z mleka), to jest to bardzo
ciekawe zestawienie różnorodnych kwasów tłuszczowych
(krótko - i długołańcuchowych), najczęściej nasyconych.
Szkoda, że produkując masło na skalę przemysłową "poprawiają"
jego skład poprzez dodawanie różnorakich świństw. Szkoda.

25. Data: 2011-02-07 17:32:49

Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak czy owak dziękuję za dobre chęci no i ciekawe uwagi co do mleka ;-)

26. Data: 2011-02-08 20:38:06

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cholesterolu z 390 na 210 spadał systematycznie przez 10 lat i sądzę, że
> to raczej właściwszy czas na przebudowę błon komórkowych.

Transaminazy wątrobowe w normie. Nie rozpisywałam się nad diametralną zmianą
stylu życia typu sport, zrzucenie nadwagi, wrzucenie do diety dużej ilości
warzyw, ryb i in., otrębów owsianych z beta glukanami itepe, bo tematem były
ino tłuszcze. Mi spadł cholesterol w 2 miesiące. Pozdr.
A.

zdrowa dieta
Dobra dieta
Dieta Dukana/wysokobiałkowa