Re: Tolerancja dla diet i ich tworcow ;-), Bylo: nalesniki

Data: 2003-08-29 10:31:28
Temat: Re: Tolerancja dla diet i ich tworcow ;-), Bylo: nalesniki
Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam>

In news:bin60k$rh4$1@nemesis.news.tpi.pl,
Kafka <i...@N...pl> typed:

-------------
From: "jangr" <jangr(at)interia.pl>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: Jestem oporny na DO?
Date: 14 Feb 2001 07:31:32 GMT

Wypada pisać na tej grupie takie teksty, jak poniższy?

Ale do rzeczy.
Na DO jestem od 13 miesięcy. Wszystko szło dobrze aż do momentu wyst?pienia
czerwonych łuszcz?cych się plam na policzkach, na czole i prawej skroni.
Stało się to około 2 - 3 miesi?ce temu. Do tego stanu przypl?tało się
zapalenie dolnej powieki prawego oka. Próbowałem korygować skład posiłków,
a także pewne grupy wyeliminowywałem na korzy?ć innych. Na przykład
eksperymentalnie starałem się dietę opierać głównie na tłuszczu i białku
wieprzowym, po pewnym czasie głównie na jajkach i ma?le. Zjawisko stanu
zapalnego skóry występowało nadal i stan się nie zmieniał. Po 1 i 1/2
miesi?ca zacz?łem odwiedzać lekarzy: internistę, okulistę i dermatologa.
Rada od dermatologa - zmienić dietę, na co się nie zgodziłem. Wobec tego
otrzymałem zestaw witaminowy i pimafucort do smarowania. Okulista dał do
oka dwie ma?ci i krople. Każdy z nich dał swoje rady i recepty. Pod wpływem
ma?ci i witamin stan skóry i oka nie zmienił się na lepsze, a nawet się
pogorszył. Na tym `leczeniu` upłynęło mi dalsze 1 i 1/2 miesi?ca.

W ramach poszukiwania przyczyn udałem się nawet na badanie jelita grubego
(kolonoskopię), które kompletnie niczego nie wykazało.

Do dzi? jest bez zmian. Plamy, zapalenie oka, jak było, tak jest.
Dzisiaj postanowiłem odst?pić od DO (na razie w ramach eksperymentu), choć
uważam jednak, że tylko DO ma sens.
Będę obserwował zmiany. Je?li uda mi się z tego stanu zapalnego wyj?ć,
spróbuję do DO szybko wrócić.

Zdaję sobie sprawę z tego, że zawieszenie, czy rezygnacja z DO, to temat
niepopularny. Ale trudno. Muszę co? z tym zrobić.
Co o tym s?dzicie?
Czy jestem oporny na DO?

From: "Jan Burian" <jan_burian(at)poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: Odp: HIV, Dieta optymalna w j angielskim
Date: Sun, 28 Jan 2001 22:09:37 +0100

> Zauważ jednak, że ludzie, którzy stosuj? d.o. s? na jakim? poziomie.
Raczej
> nie ma wsród nas "dołów społecznych", a wła?nie w?ród nich najbardziej
szerzy
> się HIV
A co to s? dla Ciebie doły społeczne?
Dzieci zarażone w łonie matek, żony zarażone przez mężów, pacjenci zakażeni
w szpitalach?
Dawno się tak nie zdenerwowałem. Czasami my?lę, że DO jest tylko przykrywk?
do misjonarskich zapędów niektórych Grupowiczów.

From: "Swadlern" <swadlern(at)interia.pl>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: DO - ospalosc
Date: Wed, 7 Mar 2001 14:45:59 +0100

Po raz kolejny poruszam ten temat, poniewaz zaczyna mnie to coraz bardziej
irytowac... Jestem od pewnego czasu wciaz jakby niewyspany - sile generalnie
mam i efekty w nauce takie jak byly wczesniej, ale czuje sie rozkojarzony i
ospaly - po prostu mam takie samopoczucie... Czy ktos z Was moglby mi cos
doradzic na ten temat... przeszlo mi przez mysl, ze moze jem za malo
weglowodanow, ale zjadam dziennie ok 60gram, wiec jak je jeszcze zwieksze to
to juz chyba bedzie pogwalcenie zasad DO. Z gory dziekuje za wszelkie porady
i wskazania, pozdrawiam,

From: "Andrzej" <dna1(at)friko.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: Re: DO - ospalosc
Date: Wed, 7 Mar 2001 21:29:29 +0100

Doł?czam się, u mnie jest to samo ( zwalam winę na stres)

Andrzej

From: "Darek Tomaszewki" <darek_tomaszewski(at)sympatico.ca>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: Tragiczne skutki diety "Optymalnej"
Date: Sat, 24 Mar 2001 01:08:04 -0500

Drodzy czlonkowie listy,

Pare godzin temu wrócilem z pogrzebu kolegi w Mississauga w Kanadzie.
Rok temu byl zdrowym czterdziestodwuletnim mezczyzna z kilkunastokilogramowa
nadwaga.
Planowal otworzyc wlasna firme.
Pod wplywem rodziny zdecydowal sie zastosowac diete Pana Kwasniewskiego.
Przez pierwsze pare miesiecy czul sie bardzo dobrze na tej diecie z
wyjatkiem pierwszych paru dni. Po okolo trzech miesiacach zachorowal na
nadcisnienie. Podlamalo go to troche ale nie zaprzestal diety. Schudl prawie
20 kg i byl z tego zadowolony. W nastepnych miesiacach zaczal miec bóle
ukladu pokarmowego (szczególnie watroby), zaburzenia snu i wzroku. Znajomi
radzili mu zeby zaprzestal
tej diety ale ich ignorowal poniewaz wierzyl w teorie doktora
Kwasniewskiego.
Zaczal odwiedzac lekarzy. Pod szesciu miesiacach pojawily sie objawy
cukrzycy. Po badaniach lekarz potwierdzil ze poziom cukru we krwi jest poza
norma. Ze wzgledu na dolegliwosci mój kolega nie byl wstanie pracowac i
wpadl w depresje. Ze wzgledu na skutki zdrowotne diety i pod wplywem nalegan
lekarza i znajomych zdecydowal sie wrócic do normalnego odzywiania.
Na poczatku mial powazne skutki uboczne ale po paru miesiacach bóle ukladu
pokarmowego ustaly. Niestety depresja trwala poniewaz nie wierzyl ze wyleczy
sie z nadcisnienia i cukrzycy.
Jego zyciowe plany zalamaly sie. W tym tygodniu we wtorek pomimo opieki
lekarzy, rodziny i
znajomych zakonczyl zycie w sposób tragiczny.
Znalem go od dwunastu lat i wiem ze byl czlowiekiem bardzo solidnym.
Zanim zaczal diete przestudiowal ksiazki Dr Kwasniewskiego i stosowal sie do
zalecen
z matematyczna dokladnoscia. W czasie ostatnich paru miesiecy poznal wiele
osób które stracily zdrowie na diecie Pana Kwasniewskiego. Jedna osoba
zmarla. Wiele osób namówil na zaprzestanie lub na nie stosowanie tej diety.
Mojemu koledze nikt zycia nie przywróci. Dla innych jest jeszcze czas.

Darek Tomaszewski
Software Engineering Manager, Cedara Software
6509 Airport Road
Mississauga, Ontario
L4V 1S7
Canada
Email: darek_tomaszewski(at)sympatico.ca

From: Iza <izadobrowolska(at)interia.pl>
Newsgroups: pl.soc.dieta.optymalna
Subject: Odpornosc organizmu
Date: Fri, 22 Jun 2001 10:21:45 +0200

Witam,
od jakiegos czasu powaznie nurtuje mnie problem odpornosci organizmu.
Moze czegos nie wiem, albo cos przeoczylam ale DO ma ja chyba polepszac?
Pytam, bo u mnie jest dokladnie odwrotnie. A mianowicie, kiedys bylam
bardzo odporna na wszelkie infekcje gornych drog oddechowych.
Antybiotykow nie stowalam prawie nigdy, chorowalam rzadziej niz
(tradycyjnie :-) raz do roku. Jednak teraz, w ciagu ostatnich 9 miesiecy
(bo tyle stosuje DO) zachorowalam jakies 5-6 razy. Niby nic, drobne
infekcje, przez kilka dni zyletki w gardle i po sprawie. Ale wlasciwie
kazdy kontakt z osobami chorymi konczy sie jakimis problemami. Do tego
paskudny jeczmien na gornej powiece (ktorego nigdy nie mialam), od czasu
do czasu opryszczka a moj ostatni nabytek, to zapalenie spojowek.
I co mi jest? Wszystko to wyglada raczej jak obnizenie odpornosci a nie
podwyzszenie.
Brak niektorych witamin? Zaczelam regularnie jej jesc w tabletkach.
A moze nadmiar niektorych witamin? Wiem, ten problem ciagle przewija sie
w "tutejszej" dyskusji.
Nieprawidlowe stosowanie diety? Watpie - stosuje ja jako lekarstwo na
luszczycowe zapalenie stawow i pomaga (oczywiscie na stawy a nie na
luszczyce - bo na to zdecydowanie szkodzi, calkiem jak u Irka Bielenia -
ale w moim przypadku stawy to gorszy problem), wiec raczej nie wpadalam
w zadna pulapke (mam nadzieje).
I co jeszcze moze mi sie przytrafic? Co jest ze mna nie tak?
Czy ktos obserwuje u siebie podobne objawy?

Pozdrawiam
Iza

<koniec cytatow pochodzacych z grupy usenetowej Optymalnych, Roza ma tego
wiecej, gdyby ktos chcial poczytac>

Ambicja nie pozwala przyznac, ze co?! Krysiu? Haaaaaalo? Wake up. The Martix
has You.

Pozdrawiam,
Karola - rozkosznie ubawiona.