Re: Tolerancja dla diet i ich tworcow ;-), Bylo: nalesniki

Data: 2003-08-29 17:55:09
Temat: Re: Tolerancja dla diet i ich tworcow ;-), Bylo: nalesniki
Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam>

In news:binc57$942$2@inews.gazeta.pl,
Hafsa <m...@p...postem> typed:

> [ciach]
> Ja czasami odnosze wrazenie,ze kazdy musi znalezc diete odpowiednia
> dla siebie.Jednym sluzy DO, innym MM a jeszcze inni funkcjonuja na
> innych dietach np VEGE.

Wlasnie. Nie ma diety "optymalnej" dla kazdego, bo dla kazdego dieta
"optymalna" wyglada inaczej. Nie ma co sie oszukiwac, roznimy sie (tu, na
Grupie i jako ludzie w ogole) genami, tempem metabolizmu, stylem zycia,
wiekiem, przyswajalnoscia roznych zwiazkow, przebytymi chorobami itp. itd. -
wiec po prostu nie moze byc diety "dla wszystkich". Ja nie kwestionuje
dobroczynnego wplywu DO na pana X i pania Y, zwlaszcza, ze samopoczucie jest
subiektywne, a remisje sie zdarzaja i nie ma potrzeby dyskutowania
pozytywnego wplywu nastawienia na cofanie sie chorob (wiem cos o tym, mimo,
ze nie bylam nigdy na DO). Ale, do licha, nie mowmy, ze DO, Atkins, MM,
wege, 13, DC czy inny herbalife dziala na kazdego bez wyjaktu, bo to
niebezpieczna glupota. A juz nade wszystko uwazam, ze powinno sie informowac
szczerze i uczciwie. A tutaj zwolennicy DO (moze stosujacy inne diety tez,
jednak nie rzuca sie to w oczy tak, jak w przypadku niektorych Optymalnych)
uciekaja sie do swiadomych manipulacji - pisanie, ze DO wyleczyla u kogos
(bez wsparcia ze strony radio-, chemioterapii czy chirurgii) zlosliwy
nowotwor to klamstwo*, w dodatku podle, bo zeruje na ludziach, ktorzy staja
w obliczu strasznej choroby. Ktos, kto obiecuje osobie chorej na raka, ze
zywiac sie optymalnie pozbedzie sie choroby jest albo wariatem, albo
wyjatkowo podlym oszustem.

* Kontaktowalam sie w tej sprawie z Dolnoslaskim Centrum Onkologii - nigdzie
w Polsce ani na swiecie nie odnotowano przypadku wyleczenia choroby
nowotworowej w sposob inny niz radio-, chemioterapia czy operacja
chirurgiczna. Placowki onkologiczne wymieniaja sie stale informacjami
dotyczacymi terapii nowotworow i nie ma mozliwosci, zeby informacja, ze DO
wyleczyla raka przeszla bez echa, a wrecz zostala zatajona. Po prostu nie ma
takiej mozliwosci, a osoba, ktora na to chcialaby odpowiedzie, ze lekarzom
zalezy na zatajaniu wyleczen na DO, bo chca, zeby ludzie chorowali powinna
strzelic sie w glupi pysk zanim cokolwiek napisze.

A teraz prosze bardzo, fragment rozmowy toczacej sie aktualnie na
news.dieta-optymalna.info:

From: hyakinthos(at)poczta.fm (Jacek)
Newsgroups: dieta.optymalna
Subject: Lekarz optymalny
Date: Fri, 29 Aug 2003 06:29:56 +0000 (UTC)
Sender: n...@d...info

Czy dr Ponomarenko, ktorego zdjecie jest umieszczone na okladce najnowszego
"Optymalnika" jest sam na diecie optymalnej?
Raczej jest to malo prawdopodobne, bo wyglada jakby mial co najmniej 20 kg
nadwagi.
Czy taki lekarz optymalny*, ktory sam odzywia sie korytkowo (zdjecie
swiadczy
o tym dobitnie) jest tak do konca wiarygodny polecajac innym DO?
Ja bym sie do takiego fachowca od DO raczej nie wybral :-(

From: ppaleo(at)interia.pl (Pawel (Paleo))
Newsgroups: dieta.optymalna
Subject: Re: Lekarz optymalny
Date: Fri, 29 Aug 2003 12:36:24 +0000 (UTC)

Slawomir napisał(a):

> Pawel (Paleo) napisał(a):
> Gdyby dr Ponomarenko stosowal DO lub inna diete niskoweglowodanowa to by
nie
> wygladal jak Hos z dawnego serialu "Bonanza" :-)
> Ale moze jest tak, ze on sam nie stosuje DO, natomiast bral udzial w jej
> badaniach i wie z naukowego punktu widzenia jak ona dziala na zdrowie i
> sylwetke.

pewna niekonsekwencja; bo jezeli faktycznie przebadal i wie ze DO jest
dobroczynna w skutkach to bylby skonczonym idiota gdyby jej nie zastosowal u
siebie (a o to go nie podejrzewam)
chyba ze w badaniach nie wyglada to az tak rozowo i woli patrzec jak inni na
sobie eksperymentuja a on sie przyglada

*Zeby nie bylo, ze manipuluje - dr Panoramenko nie jest lekarzem, a
biochemikiem i bada DO od lat 70tych.

Pozdrawiam,
Karola