Torbiel

1. Data: 2000-04-07 22:06:50

Temat: Torbiel
Od: l...@p...pl (Lucky?) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jeśli jest na tej grupie ktoś kto czuje się na siłach, aby zinterpretować
poniższe wyniki. Powiedzieć coś o ewentualnych następstwach i zagrożeniach
to bardzo proszę.

------------------ EKG ----------------------------------------------
Czynność podstawowa składa się z dość obfitej czynności alfa 9-11 Hz. o
ampl. do 40 uVm oraz niskonapięciowej czynności szybkiej. Rz. obecna.
Na tym tle w lewej okolicy skroniowej rejestruje się dość liczne pojedyńcze
i po kilka fale theta 6-7 Hz. o ampl. nieznacznie wyższej od czynności
podstawowej.
Hw. nasila wyżej opisane zmiany.
Orzeczenie: zapis ze zmianami w lewej okolicy skroniowej.
Badanie CT nie wykazało zmian w obrębie oczodołów. W okolicy
skroniowej lewej widoczne ognisko hypodensyjne, gęstość około 8 jH.
Najprawdopodobniej torbiel pajęczynówki?

[2.2.13] -- [X-Realname^] -- [l...@p...pl] -- [0x0.0002abfffeb3p-1022]

The Moon is Waxing Crescent (1227777774566f Full)

2. Data: 2000-04-08 10:38:58

Temat: Re: Torbiel
Od: "Wojtek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> ------------------
EKG ----------------------------------------------
> Czynność podstawowa składa się z dość obfitej czynności >alfa 9-11
Hz. o
Jest to opis wyniku EEG (elekrtoencefalogramu czyli badania czynności
elektrycznej mózgu), a nie EKG. Wynik sugerował istnienie zmiany w L
okol. skroniowej mózgu, co znalazło potwierdzenie w wykonanym KT.
Innych wniosków z tego badania nie da się wyciąnąć.

-
> Badanie CT nie wykazało zmian w obrębie oczodołów. W okolicy
> skroniowej lewej widoczne ognisko hypodensyjne, gęstość około 8 jH.
> Najprawdopodobniej torbiel pajęczynówki?

Torbiel pajęczynówki jest przestrzenią zawierającą płyn
mózgowo-rdzeniowy, utworzoną przez warstwy opony pajęczej. Może być
następstwem przebytego urazu, zapalenia, zmiany naczyniowej,
wrodzona - najczęściej trudno ustalić przyczynę. Bardzo rzadko
wymagają interwencji chirurgicznej, tylko w przypadku powiększania się
i ucisku na sąsiednie struktury mózgu (jakie wymiary miało ognisko
stwierdzone w KT?), gdy powodują zaburzenia w krążeniu płynu
mózgowo-rdz., napady padaczkowe. Przeważnie żyje się z tym długie lata
bez żadnych objawów.
Prawidłową interpretację wyników powyższych badań (EEG + KT mózgu)
można podać tylko w połączeniu z wywiadem chorobowym i obrazem
klinicznym, czyli powinien to zrobić lekarz, który zlecał badania.

--
Wojciech Gocek
n...@m...pl

3. Data: 2000-04-09 19:42:08

Od: "JDA" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lucky? <l...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:s...@e...localdomain...

> [...]
> podstawowej.
> Hw. nasila wyżej opisane zmiany.
> Orzeczenie: zapis ze zmianami w lewej okolicy skroniowej.
Cy to napewno EKG bo mi to wyglada na
EEG-------------------------------------------------

4. Data: 2000-04-10 14:02:57

Od: l...@p...pl (Lucky?) szukaj wiadomości tego autora

Sat, 8 Apr 2000 12:38:58 +0200, pisze Wojtek:

[...]
> Jest to opis wyniku EEG (elekrtoencefalogramu czyli badania czynności
> elektrycznej mózgu), a nie EKG.

Oczywiście, przepraszam za pomyłkę. Naprawdę nie wiem jak znalazła
się tam literka "K" :)

[...]
> [...]
> wymagają interwencji chirurgicznej, tylko w przypadku powiększania się
> i ucisku na sąsiednie struktury mózgu (jakie wymiary miało ognisko

Niestety nie wiem. Wiem, że nie powiększa się i nie uciska.

> gdy powodują zaburzenia w krążeniu płynu
> mózgowo-rdz., napady padaczkowe. Przeważnie żyje się z tym długie lata
> bez żadnych objawów.

Czy istnieje zwiększone ryzyko w przypadku urazów głowy? To znaczy,
czy może to pęknąć i się rozlać czy coś (przepraszam za niefachowość :) w
przypadku silnego wstrząsu?

> Prawidłową interpretację wyników powyższych badań (EEG + KT mózgu)
> można podać tylko w połączeniu z wywiadem chorobowym i obrazem
> klinicznym, czyli powinien to zrobić lekarz, który zlecał badania.

Niemniej dziękuje za odpowiedź.

--
[2.2.13] -- [X-Realname^] -- [l...@p...pl] -- [0x0.0002abfffeb3p-1022]

The Moon is Waxing Crescent (3827777774566f Full)

5. Data: 2000-04-10 18:42:26

Od: "Wojtek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy istnieje zwiększone ryzyko w przypadku urazów głowy? To znaczy,
> czy może to pęknąć i się rozlać czy coś (przepraszam za niefachowość
:) w
> przypadku silnego wstrząsu?

Nie znam doniesień sugerujących zwiększone ryzyko następstw urazów
głowy u osób, którym wcześniej wykryto torbiele pajęczynówki.

--

Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

Astygmatyzm