Re: Torbiel

From: l...@p...pl (Lucky?)
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Torbiel
Date: Mon, 10 Apr 2000 14:02:57 GMT

Sat, 8 Apr 2000 12:38:58 +0200, pisze Wojtek:

[...]
> Jest to opis wyniku EEG (elekrtoencefalogramu czyli badania czynności
> elektrycznej mózgu), a nie EKG.

Oczywiście, przepraszam za pomyłkę. Naprawdę nie wiem jak znalazła
się tam literka "K" :)

[...]
> Torbiel pajęczynówki jest przestrzenią zawierającą płyn
> mózgowo-rdzeniowy, utworzoną przez warstwy opony pajęczej. Może być
> następstwem przebytego urazu, zapalenia, zmiany naczyniowej,
> wrodzona - najczęściej trudno ustalić przyczynę. Bardzo rzadko
> wymagają interwencji chirurgicznej, tylko w przypadku powiększania się
> i ucisku na sąsiednie struktury mózgu (jakie wymiary miało ognisko
> stwierdzone w KT?),

Niestety nie wiem. Wiem, że nie powiększa się i nie uciska.

> gdy powodują zaburzenia w krążeniu płynu
> mózgowo-rdz., napady padaczkowe. Przeważnie żyje się z tym długie lata
> bez żadnych objawów.

Czy istnieje zwiększone ryzyko w przypadku urazów głowy? To znaczy,
czy może to pęknąć i się rozlać czy coś (przepraszam za niefachowość :) w
przypadku silnego wstrząsu?

> Prawidłową interpretację wyników powyższych badań (EEG + KT mózgu)
> można podać tylko w połączeniu z wywiadem chorobowym i obrazem
> klinicznym, czyli powinien to zrobić lekarz, który zlecał badania.

Niemniej dziękuje za odpowiedź.

--
[2.2.13] -- [X-Realname^] -- [l...@p...pl] -- [0x0.0002abfffeb3p-1022]

The Moon is Waxing Crescent (3827777774566f Full)