Torbiel jajnika ....

1. Data: 2003-10-01 20:03:32

Temat: Torbiel jajnika ....
Od: "skynet" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja żona jest właśnie po badaniu i lekarz stwierdził, że konieczne
będzie usunięcie torbiela razem z jajnikiem. Żona jest przerażona , ja z
resztą też.
Historia jest taka: 3 miesiące temu podczas badania lekarz odkrył tą
cystę miała 4,5 cm z wodnistą zawartością. Z tego co się dowiedzieliśmy
dolegliwość dość powszechna. Lekarz zalecił leki hormonalne i kolejne
badanie po 3 miesiącach. Jakieś 2 tygodnie od rozpoczęcia przyjmowania leków
żona zdecydowala się na kolejne badanie, które wykazło ze torbiel ma juz 3
cm wiec zdawało sie że leki pomogły. No ale po 3 miesiącach okazało się ze
nie.
To ostatnie badanie wykazało 6 cm cystę o gęstej zawartości do usuniecia
chirurgicznego niestety razem z jajnikiem. Wg lekarza drugi jajnik jest
zupełnie zdrowy więc jest nadzieja ze bedziemy mogli miec dzieci.
Mam pytanie czy któraś z Pań przeszła coś podobnego? Czy jest sie czego
bać? Czy jest szansa na to ze bedziemy mogli miec dzieci ?
Z gory dziekuje za wszelkie informacje....Pozdrawiam...
NN

2. Data: 2003-10-02 18:20:07

Temat: Re: Torbiel jajnika ....
Od: "Mila" <e...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niedawno miałam usuwaną torbiel jajnika która miała ok 5 cm średnicy.W moim
przypadku nie było konieczne usunięcie jajnika i wydaje mi się, że decyzja o
jego usunięciu powinna zapadać dopiero w trakcie operacji, gdy lekarz
zobaczy "na żywo" jak się sytuacja przedstawia.Czy konsultowaliście sprawę z
innym lekarzem?Może warto się wybrać gdzieś indziej i zobaczyć co powie?
Jeśli jednak konieczne okaże się usunięcie jajnika, to nie martwcie się na
zapas. Wiele kobiet z jednym jajnikiem rodzi dzieci i Wam na pewno też się uda.

3. Data: 2003-10-02 21:53:13

Od: "skynet" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie mamy umowioną wizytę u drugiego lekarza, który będzie
przeprowadzał zabieg. Mam nadzieje , że bedzie miał dla nas nieco lepsze
wieści.
Dzieki za słowa otuchy....
Pozdrawiam...
NN

4. Data: 2003-10-03 01:04:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mila" <e...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
> zapas. Wiele kobiet z jednym jajnikiem rodzi dzieci i Wam na pewno też się uda.

a moge wiedziec jakie mialas objawy cysty?

iwon(k)a

5. Data: 2003-10-03 16:42:34

Od: "" <e...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szczerze mówiąc nie miałam żadnych szczególnych objawów.Pobolewało mnie
podbrzusze i to po prawej stronie,choć cysta była po lewej.Nawet zwykłe
badanie ginekologiczne nie wykazało nic niepokojącego.Dopiero ogólne USG jamy
brzusznej pozwoliło na odkrycie torbieli.

6. Data: 2003-10-03 22:18:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<e...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
> badanie ginekologiczne nie wykazało nic niepokojącego.Dopiero ogólne USG jamy
> brzusznej pozwoliło na odkrycie torbieli.

dzieki :)

iwon(k)a

7. Data: 2003-10-04 17:03:52

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skynet" <n...@n...com> napisał w wiadomości
e...
> [...]
> bać? Czy jest szansa na to ze bedziemy mogli miec dzieci ?
> Z gory dziekuje za wszelkie informacje....Pozdrawiam...

z mojego doświadczenia wynika, że operacja to naprawdę ostateczność
mnie straszono toką operacją kilka razy
dwa razy już prawie leżałam na stole
:)
ale zawsze prosiłam jeszcze o terapię hormonalną
i po tej terapii torbiel znikała, albo znacznie się zmniejszała
raz nawet byłabym już pozbawiona raz na zawsze jajnika
ale odmówiłam zgody na operację
i po miesiącu kuracji torbiel znacznie się zmniejszyła
a tak niewiele brakowało i byłoby po jajniku
to tyle, jesli chodzi o moje doświadczenia
natomiast inną rzeczą jest, że jestem świadoma
że ta torbiel bedzie wracać, i że trzeba nauczyć się z tym żyć

pytanie do ginekologa
do stażystów
logopeda - usrynów/kabaty
Rhinopront
Re: Jak lekarze korzystają z internetu...