makowiec z ...sosem?

1. Data: 2002-12-11 13:31:55

Temat: makowiec z ...sosem?
Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

taki oto zagwozdek mam :)
w planach kulinarnych na swieta, ktorych wcale nie zamierzamy spedzac
"tradycyjnie", zatem i stol i to co na nim moze przybrac roznorakie
warianty mamy miedzy innymi ciasto z makiem. tzn maz ma w planach
ciasto, a ja - ze z makiem ;) nigdy nie robilam zadnych makowcow a tu
okazja jest, wiec trzeba sprobowac. i teraz dialog nasz w tej kwestii
wygladal tak:
on: ciasto
ja: ...z makiem
on: noo.... ale jakies nie takie suche... z jakims sosem albo bita
smietana :))

ja zbita z tropu sie zastanawiam, czy cos takiego istnieje, on zas
podsuwa dalej:

on: moze mozna zrobic takie kulki makowe w jakiejs polewie, ktore potem
macza sie w czyms dobrym !!! ;)))))))))))))))))))))))

no i teraz, dobrzy ludzie, ratujcie :)))))
jest cos takiego? jak nie ma to pewnie mozna stworzyc, ale ja naprawde
nie wiem jeszcze, jak mak sie zachowuje nie mowiac o tym, ze nie mam jak
go mielic i musze kupic juz mielony (te w puszkach i schwartau sa z
jakimis dodatkami!!! :((( )

na razie mam jeden pomysl - PARFAIT DO SNU, CZYLI KREMOWE LODY MAKOWE Z
SOSEM MIGDALOWYM - przepis tu kiedys zagoscil. a moze macie jeszcze
jakies?

wdzieczna bede, mezczyzna tez :)

przepraszam za dlugosc, pozdrawiam

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-12-11 14:06:18

Temat: Re: makowiec z ...sosem?
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anna" <a...@r...fm> napisała:
> on: ciasto
> ja: ...z makiem
> on: noo.... ale jakies nie takie suche... z jakims sosem albo bita
> smietana :))

Nic takiego z... nie przychodzi mi do glowy.
Moge jedynie zasugerowac sernik z makiem, albo makowiec z jablkami,
albo tort makowy, bo nie sa zwykle suche makowce.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-11 14:13:31

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> Nic takiego z... nie przychodzi mi do glowy.
> Moge jedynie zasugerowac sernik z makiem, albo makowiec z jablkami,
> albo tort makowy, bo nie sa zwykle suche makowce.

pierwsze dwa kojarze z przepisow podawanych na grupie, a tort makowy to
jaki? z czym i co i jak?

dzieki :)

1. Data: 2002-12-11 14:16:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> Nic takiego z... nie przychodzi mi do glowy.
> Moge jedynie zasugerowac sernik z makiem, albo makowiec z jablkami,
> albo tort makowy, bo nie sa zwykle suche makowce.

Tort makowy moze byc z bita smietana, ktora mozna ostatecznie
uznac za sos ;-)

Krycha

1. Data: 2002-12-11 14:23:22

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Tort makowy moze byc z bita smietana, ktora mozna ostatecznie
> uznac za sos ;-)

bita smietana jak najbardziej spelnia warunki :)
tylko nie mam jeszcze przepisu na ow tort....

1. Data: 2002-12-11 14:32:34

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> bita smietana jak najbardziej spelnia warunki :)
> tylko nie mam jeszcze przepisu na ow tort....

(sama sobie odpowiadam)...
w archiwum wynalazlam jakowes przepisy, tylo sie zastanawiam, czy te
maki z dodatkami, ktore mozna kupic w sklepach juz zmielone nie zepsuja
efektu?

masz babo placek (tudziez tort ;))

1. Data: 2002-12-11 14:37:26

Temat: Tort makowy [P] - bylo Re: makowiec z ...sosem?
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anna" <a...@r...fm> napisała:
> pierwsze dwa kojarze z przepisow podawanych na grupie, a tort makowy to
> jaki? z czym i co i jak?

Moze da sie go przelozyc bita smietana tak jak to sugeruje Krysia,
ale ja robie taki tort z masa z mleka zageszczonego.

Skoro o tym mowa, to najlepiej bedzie jak zacytuje caly przepis:

Tort makowy

Ciasto:
2 szkl. maku, 6 jajek, 1 szkl. cukru, 15 dag masla, 2 lyzki miodu,
2 lyzki tartej bulki, 1 lyzeczka proszku do pieczenia, po kilka kropli
olejku rumowego lub migdalowego, rodzynki, orzechy.

Krem:
20 dag masla, 8 lyzek mleka zageszczonego slodzonego.

Mak wsypac do wrzacej wody, zagotowac (2-3 min.), wystudzic,
odcedzic, zemlec 3 razy w maszynce do miesa.
Zoltka utrzec z cukrem i maslem, dodac zmielony mak, miod, tarta bulke,
proszek do pieczenia, wymieszac. Na koncu dodac ubita na sztywno
piane z bialek, orzechy, rodzynki i olejek zapachowy, wymieszac.
Calosc wylozyc do wysmarowanej tluszczem i wysypanej tarta bulka
tortownicy, piec ok. 50 min. Pozostawic do wystygniecia w tortownicy,
wykonczyc nastepnego dnia.

Zrobic krem czyli ubic maslo mikserem, nastepnie dodawac po lyzce
zageszczone mleko, na koncu można dodac kilka kropli olejku np. cytrynowego,
ewentualnie podzielic mase na 2 czesci i do jednej z nich dodac kakao.
Przekroic tort na 2-3 krazki, przelozyc i posmarowac kremem boki oraz
wierzch, udekorowac orzechami, czekolada, posypka.
Gotowy tort wstawic na dol do chlodziarki.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-11 14:38:01

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

znowu sobie odpowiem, to zalosne ;))))

no wiec wygrzebalam ow przepis na parfait i naszly mnie watpliwosci.
przepis idzie tak:

PARFAIT DO SNU, CZYLI KREMOWE LODY MAKOWE Z SOSEM MIGDALOWYM
1 l + jeszcze troszke smietanki kremowki 30 % (najlepsza z Wyszkowa)
2 szkl. mielonego maku (jak na makowiec)
6 zoltek
migdaly
2 lyzki cukru pudru
2 kieliszki likieru amaretto
z zoltek robimy kogel-mogel, mieszamy go z makiem, dodajemy 1 l
smietanki.
zamrazamy.
sos: na patelni prazymy migdaly w calosci. potem kruszymy je walkiem pod
lniana sciereczka. dodajemy cukier puder, smietanke i likier.

no i ten sos.... czy te skladniki miesza sie na zimno??? czy jakos
podgrzac trzeba, zeby choc ten puder sie rozpuscil?

makowa panienka
;)

1. Data: 2002-12-11 14:41:52

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

anna wrote:

> w archiwum wynalazlam jakowes przepisy, tylo sie zastanawiam, czy te
> maki z dodatkami, ktore mozna kupic w sklepach juz zmielone nie zepsuja
> efektu?

Ten tylko zmielony jest bez dodatków, a ten w puszce ma sporo
migdalowej perfumy :-)

> masz babo placek (tudziez tort ;))

Dopiero bedziesz miala, jak upieczesz :-)

Krycha

1. Data: 2002-12-11 14:42:01

Temat: Re: Tort makowy [P] - bylo Re: makowiec z ...sosem?
Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> Moze da sie go przelozyc bita smietana tak jak to sugeruje Krysia,
> ale ja robie taki tort z masa z mleka zageszczonego.
>
> Skoro o tym mowa, to najlepiej bedzie jak zacytuje caly przepis:

(ciach ciacho)

wyglada, jakby mial mi sie udac ;))) tylko w jakiej temperaturze go
pieczesz?

dziekuje :)
--

kasztany