Tort z ciasta ptysiowego

1. Data: 2000-06-30 00:52:32

Temat: Tort z ciasta ptysiowego
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje na lato tort z ciasta ptysiowego. Wieniec ciasta, przekrojony
w pol, napelniony bita smietana i owocami.

1 szklanka wody
120 gr masla
1 szklanka maki
4 duze jajka
Rozgrzac piec do 220C/425F. Wode zagotowac z maslem, dodac do wrzatku
make jednym ruchem, szybko mieszajac drewniana lyzka. Zdjac z ognia i
ciagle mieszajac dodawac po jednym jajku. Gdy masa jest gladka,
przelozyc do rekawa cukierniczego czy worka plastikowego z odcietym
rogiem. Wysmarowac blache maslem, wycisnac wieniec z ciasta, biorac pod
uwage, ze bardzo rosnie. Piec 20 min., otworzyc drzwi pieca na chwile,
zeby para uleciala, zmniejszyc ogien do 160C/325F, piec az zlote i
suche. Po wystygnieciu przekroic w poprzek w pol, usunac farfocle,
wypelnic smietana ubita z cukrem waniliowym i stabilizatorem, posypac
malinami czy poziomkami, przykryc druga polowa, wierzch posypac cukrem
pudrem, lub polac plynna czekolada. Nalezy kroic bardzo ostrym nozem.
MagdalenaB

1. Data: 2000-06-30 10:41:15

Temat: Re: Tort z ciasta ptysiowego
Od: "Goshia" <g...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote in message
> Proponuje na lato tort z ciasta ptysiowego. Wieniec ciasta, przekrojony
> w pol, napelniony bita smietana i owocami.

Jaki cudowny pomysł!
Muszę to dziś wypróbować.

Małgorzata

1. Data: 2000-07-02 16:54:22

Od: "Martucha" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Proponuje na lato tort z ciasta ptysiowego. Wieniec ciasta, przekrojony
> w pol, napelniony bita smietana i owocami.

To musi byc pycha :))

Troszke mi to przypomina Australijska Pavlova :)
Jest to taka "miska" z bezy w ktora pakuje sie wlasnie bita smietane i
owoce - rozne sezonowe. Najlepsze jest chyba z truskawkami i malinami i
jagodami (czy moze zamiast truskawek poziomki :)).
Tez pyszne :))

Pozdrawiam,

Marta

RFD: pl.rec.robotki-reczne