Re: kluski slaskie

1. Data: 2000-06-29 19:27:11

Temat: Re: kluski slaskie
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: Wladyslaw Los <w...@t...com.pl>
To: p...@n...pl <p...@n...pl>
Date: 29 czerwca 2000 07:23
Subject: Re: kluski slaskie

>Kapusza modra to po prostu inna nazwa kapusty czerwonej.
>
>Wladyslaw
Zgadza sie, ale w jezyku potocznym (przynajmniej tak wynika z moich
doswiadczen) w Poznaniu "modra" jest skrotem myslowym dla gotowej
przystawki - takiej jak opisalam powyzej, a surowka z modrej to surowka z
modrej :-)
Herbatka

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-06-30 04:44:23

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Herbatka <b...@d...com.pl> wrote:

> [...]
> doswiadczen) w Poznaniu "modra" jest skrotem myslowym dla gotowej
> przystawki - takiej jak opisalam powyzej, a surowka z modrej to surowka z
Zabawna sprawa z ta modra kapusta. Modra robi sie ona tylko w
srodowisku zasadowym, a z jablkiem lub octem jest przeciez wspaniale
czerwona. Czy ktos zna przepis na rzeczywiscie niebieska potrawe z
czerwonej kapusty?
Przy okazji -- szukajac jak sie nazywa ta kausta w roznych jezykach
znalazlem niemiecki przepis na czerwona kapuste z kasztanami! Wiecie,
jak nie lubie przepisywac przepisow, ale jak ktos mi o tym przypomni na
jesieni, kiedy kasztany pojawia sie w sklepach, to go Wam wklepie.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-30 06:40:52

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> wrote in message
> [...]
> srodowisku zasadowym, a z jablkiem lub octem jest przeciez wspaniale
> czerwona. Czy ktos zna przepis na rzeczywiscie niebieska potrawe z
NIE jest czerwona!!!
Jest fioletowa, a jak postoi parę dni w zapomnieniu to robi się
blado-fioletowo-niebieska.
Asia

1. Data: 2000-06-30 17:43:20

Od: Aneta Reluga <a...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemiła osoba, chcąca być znana jako asia,
napisała w wiadomości <UhX65.70796$DC.1646425@news.tpnet.pl>:

> NIE jest czerwona!!!
> Jest fioletowa,

W środowisku kwasowym? Nie jest intensywnie bordowa? Czy myśmy się
nie uczyły innej chemii na lekcji o indykatorach? ;)

An.
--
a...@r...mif.pg.gda.pl | Ta krowa była wymierzona we mnie!...
-------------------------' (Fox Mulder)

1. Data: 2000-07-01 05:10:52

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

asia <j...@h...com.pl> wrote:

> [...]
> NIE jest czerwona!!!
> Jest fioletowa, a jak postoi parę dni w zapomnieniu to robi się

Jezeli mamy spierac sie o kolory, to nazwalbym kolor swiezej kapusty
purpurowym, w klasycznym sensie tego slowa.

Wladyslaw

Re: fasolka szparagowa
Czesc
Pieknych wakacji!!!!