Trawa - dawać nawóz na zimę?

1. Data: 2009-10-22 08:56:29

Temat: Trawa - dawać nawóz na zimę?
Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Cztery tygodnie temu wysialiśmy trawę, wyrosła ładna i gęsta. Zbliża się
zima i mój mąż gdzieś słyszał że na zimę trzeba trawę potraktować
nawozem... Mi się wydaje to zbędne gdyż przed wysianiem rozkładaliśmy
naturalny kompost... ale sama już nie wiem i pytam, bo pewnie znajdzie
się niejedna osoba z doświadczeniem: nawozić (a jeśli tak to czym?) czy
nie nawozić?
A drugie pytanko: kosić ją czy już na zimę tak jak jest zostawić?

Pozdrawiam,
mamqa z mężem.

2. Data: 2009-10-22 13:01:23

Temat: Re: Trawa - dawać nawóz na zimę?
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:hbp6nu$q9f$1@news.onet.pl mamqa <m...@o...pl>
napisał(a):

> nawozić (a jeśli tak to czym?) czy nie nawozić?

Hejka. Dla poprawy kondycji i zimotrwałości trawnika można zastosować
wczesną jesienią nawóz wieloskładnikowy o podwyższonej zawartości fosforu i
potasu (zbyt dużo azotu podanego na jesieni obniżą odporność traw na mróz).
Np: Polifoska 6, Polifoska 8 lub Polimag 305

> A drugie pytanko: kosić ją czy już na zimę tak jak jest zostawić?

Zostawia się przy ostatnim koszeniu trawę o wysokości 6 cm.
Pozdrawiam wizualnie Ja...cki
PS
http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/10,92225,5448913,N
awozenie_trawnika.html

3. Data: 2009-10-23 14:49:53

Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:

> http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/10,92225,5448913,N
awozenie_trawnika.html

Za porady dziękuję :)

mamqa.

4. Data: 2009-11-03 17:32:06

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym uważał z nawożeniem trawy, bo potem rośnie, jak wściekła. Parę lat
temu po nawożeniu Polifoską nie nadążałem z koszeniem i żałowałem, że nie
mam stadka owiec, coby mogły się najeść do syta.
Natomiast na zimę korzystnie jest glebę odkwasić przez wapnowanie (o ile
potrzeba). Właśnie tydzień temu wysiałem 40 kilo wapna i już się ładnie
rozpuściło.
Jacek

Flowerpower enzym
oleander w przędziorkach
szyszka - małe choinki - jak ????
wiśnia ???
Zielone kolczaste jajko - jak się nazywa ta roślina