Re: Trawnik na balkonie

1. Data: 2002-08-20 12:35:50

Temat: Re: Trawnik na balkonie
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 0.8m. Powierzchnia tarasu jest lekko nachylona, aby umozliwic odplyw wody.
> Chcialbym aby taras pokryty byl piekna zielona trawa. Poki co wydaje mi sie,
> ze powinienem sie do tego zabrac w nastepujacy sposob:
> 1. wysypac warstwe gruboziarnistego zwiru pozwalajacego na latwe
> odprowadzanie nadmiaru wody (A)
> 2. wysypac warstwe ziemi (B)
> 3. utwardzic podloze
> 4. posiac trawe
>
> Maksymalna łączna wysokosc warstw A i B to 15cm ze wzgledu na drzwi
> balkonowe.
> Prosilbym o porady i uwagi do mojej propozycji.

Zakładam, że jest to taras "na ziemi". W przypadku tarasu "zawieszonego",
niezbędna jest solidna izolacja przeciwwilgociowa - typ "ciężki".

Pomiędzy A i B należałoby położyć geomembranę, aby ziemia nie wymieszała się ze
żwirem, no i żeby nie "wyciekła" z deszczówką. Zakładając, że z tarasu
korzystasz na bieżąco, trudno wymagać, aby wyłączyć go z eksploatacji na czas
wzrostu trawy. Kup gotowy trawnik rolowany, cena ca. 10PLN/m2 (nie musisz wtedy
wykonywać czynności 2 do 4).

Pozdrowienia, Jan_jr

PS
Zamiast drenażu ze żwiru, lepiej dać matę drenarską z tworzywa, coś w rodzaju
fonduline, ale perforowane. "Kubełki" utrzymują zapas wody opadowej, której
nadmiar wycieka przez perforację. Stosowana też jest włóknina, coś w
rodzaju "pampersa", tyle, że z czasem jej chłonność wody maleje.

2. Data: 2002-08-20 14:13:54

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid Jantarski napisał:

> 4. gotowy dywanik trawiasty lub ziemia+trawa
>
> Jeśli chodzi o korzystanie z tarasu, zamierzam zrobić scieżkę po
> której możnaby stąpać bez deptania swieżo posianej trawy. Nie
> wykluczam jednak, że wygra Twoja koncepcja dywanowa.

Weź jeszcze pod uwagę:
http://www.xeroflor.pl

Nie trzeba kosić a jest kolorowo i pachnąco ;-)

Pozdrowienia, Jan_jr

3. Data: 2002-08-20 14:15:33

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Zakładam, że jest to taras "na ziemi". W przypadku tarasu "zawieszonego",
> niezbędna jest solidna izolacja przeciwwilgociowa - typ "ciężki".

Jezeli taras jest zawieszony, wartoby pomyslec, czy on ten caly ciezar
wytrzyma.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Re: Trawnik na balkonie
Złota polska jesień (z soc.culture.polish)
co to za odmiana
Hybryda
Żurawie odleciały?