Trawniki

81. Data: 2006-06-07 23:29:42

Temat: Re: Trawniki
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com wrote:

> Ja rowniez chetnie poogladal bym ogrody (nie tylko
> trawniki) grupowiczow bo choc czesto grupowicze pokazuja swoje ogrody
> ale w formie nazwalbym ja "micro". Na przyklad Michal pkazal kwiat
> katalpy i stwierdzil ze warto ja miec (nie przecze ze warto mam ich 3)
> ale jako ze moje katalpy sa bardzo mlode (3 lata /wyrosly z nasion)
> chetnie zobaczyl bym jego starsze ale nie w zblizeniu ale w kontekscie
> otaczajacego ogrodu/terenu. Zdjecia pojedynczych kwiatkow zblizenia
> lisci wygladaja nie raz bardzo pieknie (sam robie takich zdjec mase)
> ale nie daja one pojecia o wygladzie ogrodu.

OK. Mój ogród w formie "makro" wygląda tak:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/czerwiec06/
Katalpy widać na zdjęciach 2, 3, 5, 6, 21, 22.
Na zdjęciu 12 dalsza część trawnika (z rzędem drzew)
to już sąsiada.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

82. Data: 2006-06-08 00:54:49

Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

> OK. Mój ogród w formie "makro" wygląda tak:<

Dziekuje. Poogladalem zabukowalem na ponowne ogledziny i moge
powiedziec ze robi twoj ogrod
calkiem mile wrazenie. Brakuje mi w nim troche koloru (innego niz
odcienie zieleni)... ale chwastow w trawie sie nie dopatrzylem ;-)))
moze to te otoczone siatka ???
Jak dlugoten ogrod rosl? czy jak sie wprowadzales to juz cos roslo czy
sa to wszyskie twoje nasadzenia? I co ci zlego zrobilo to drzewo co je
tak pocioles ;-))) przeciez nie lubisz ciac...
Jeszcze raz dziekuje i postaram sie pstryknac i pokazac moj mlody
jeszcze niewyrosniety tak okazale bo zaczety niecale 4 lata temu od
doslownego zera.

Pozdrowienia,
JanuszB

83. Data: 2006-06-08 02:58:02

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com wrote:

> [...]
> calkiem mile wrazenie. Brakuje mi w nim troche koloru (innego niz
> odcienie zieleni)... ale chwastow w trawie sie nie dopatrzylem ;-)))

Koloru jest sporo, ale akurat na tych zdjęciach chodziło o widok
ogólny, a oczywiście dominującym kolorem jest wtedy zieleń. Otoczone
siatką są małe jaśminowce - żeby mi ich króliki nie zjadły. A z chwastów
widać omijane przy koszeniu złocienie i goździki. Reszta jest skoszona
równo z trawą i dlatego na takich zdjęciach jest niewidoczna.

> Jak dlugoten ogrod rosl? czy jak sie wprowadzales to juz cos roslo czy
> sa to wszyskie twoje nasadzenia?

Znakimita większość to moje, w ciągu 11 lat. Nasadzenia i nieniszczenia.

> I co ci zlego zrobilo to drzewo co je
> tak pocioles ;-)))

Uschło mi.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

84. Data: 2006-06-08 06:29:11

Od: Lanfear <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

j...@a...com napisał(a):

> Bardzo fajny pomysl. Ja rowniez chetnie poogladal bym ogrody

Prosze bardzo. Moj ogrod jest bardzo mlody, sa w nim cieknie drzewka
lisciaste i maluchy iglaste. Trawy mam sporo. Tu fragment najbardziej
zachwaszczony - w cieniu jedynego duzego drzewa (czeresni)rosnie
praktycznie tylko koniczyna z rdestem, trawy oceniam na ok.10%. Na
dodatek - jest krzywo zalozony i jest tam dol z kaluza wody po
podlewaniu tego swierka. Nie uzywam zadnego wertykulatora, azofoski
itd... A co najgorsze :-)) nie zamierzam nic z tym problemem zrobic.

http://img218.imageshack.us/img218/8905/szpaki7gd.jp

Trawnik jest zalozony po prostu na zaoranej plugiem glinie (zadne tam
piaskowania, wywrotki ziemi itd.). Jest bardzo intensywnie uzywany przez
moje dzieci i psy. Ja ze swej strony kosze to wszystko krotko raz w
tygodniu.

http://img82.imageshack.us/img82/5066/piesnatrawie9n
d.jpg

Aga

85. Data: 2006-06-08 06:51:41

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Takiej, żeby sięgnął od gniazdka do kosiarki stojącej w garażu,
> kiedy ładuje się jej akumulator :-)

Nie spotkałam u nas kosiarek akumulatorowych i obawiam się, że ich
cena mogłaby być jeszcze sporo wyższa niż mojego wymarzonego traktorka.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

86. Data: 2006-06-08 08:06:08

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy w tym roku miałam właśnie murawę częściowo fiołkową. Nawet gdzieś
> chyba zdjęcie wisi. Ciekawe, co będzie za rok, bo fiołki mają zwyczaj
> łazić
> (razem z mrówkami).

Chlip chlip, a moja mama powyrywała z 'trawnika' wszystkie fiołki.

Pozdrawiam
Baśka

87. Data: 2006-06-08 08:26:22

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisał w wiadomości
> 1.Trawnik nie jest sam w sobie celem. Trawnik stanowi oprawe dla reszty
> ogrodu.
Tu się zgadzam.

> 3.Skoszona schwasty sa mniej przyjemne dla stop niz skoszona
> regularna trawa.
To w końcu chodzimy po tej trawie czy nie - vide pkt 7.

> 4.Monokulturowy trawnik spowoduje dodatkowy 'oh' dla naszego ogrodu od
> wiekszosci gosci.
To zależy od gości, u moich z pewnością nie spowodowałoby żadnego
dodatkowego oh.

> 5.Na monokulturowym trawniku trudniej sie zyje nornicom i innym
> szkodnikom.
Znajomi nie zaobserwowali takiej zależności.

> 6.Koniczyna domieszana do trawy powoduje, ze wiosna trawnik jest lysawy
> (trawa startuje wczesniej niz koniczyna)
Za to trawa jest ponoć zdrowsza.

> 7.Na jednolitym trawniku sciezki wygladaja duzo lepiej niz wsrod
> mieszaniny trawy i scietych łętów mniszka.
Ściezki na trawniku ? To ten trawnik jest tylko do oglądania ?

> 8.Butelka chwastoxu kosztuje 12 zl i mozna nia pokonac kilka hektarow
> chwastow.
Podejrzewam, że napalm wyjdzie taniej.

> 9.Chodzenie za kosiarka jest relaksujace dla wiekszosci ludzkiej
> populacji.
Doprawdy ?

> 10.Na monokulturowym trawniku rzadzej mozna spotkac gryzace mrowki i inne
> owady.
To zapraszam do siebie, ślady po ugryzieniach mrówek utrzymują się przez
miesiąc.

Jestem zwolennikiem opcji b) Trawnik jest dla mnie,a nie ja dla trawnika,
poza tym jest wiele przyjemniejszych czynności niż łażenie z ryczącą
kosiarką.

Pozdrawiam
wlasciciel monokulturowego trawnika z przymusu.
Baśka

88. Data: 2006-06-08 08:30:40

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Tej lubiącej hałas. Jak patrzę naokoło, a właściwie słucham naokoło,
> to rzeczywiście jest wiekszość :(
:))) Sąsiad kupił sobie kosiarkę spalinową i w komplecie do
tego....nauszniki.
Oczywiście nauszniki tylko dla siebie, bo przecież my możemy słuchać tego
ryku bez uszczerbku na zdrowiu ;)

Pozdrawiam
Baśka

89. Data: 2006-06-08 10:00:36

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
> W kazdym razie nie mogac sie doczekac naturalnej inwazji koniczyny na moj
> trawnik zebralam nasiona z dzikich, podsialam i mam, holubie i z lubiscia
> laze po niej na bosaka.

A ja właśnie zanabyłam koniczyne o kolorowych liściach w barwach od
miedzianego przez bordo-fiolet aż do prawie czerni i też będę się delektować
:)
Ma dodatkową zaletę dla przesądnych - 'czterolistne' liście nie są
rzadkością.

Pozdrawiam
Baśka

90. Data: 2006-06-08 11:43:57

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jun 2006, Dobranoc wrote:

> Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisał w wiadomości

> To w końcu chodzimy po tej trawie czy nie - vide pkt 7.

Jak jestes w butach to pomykasz sciezka, jak na bosaka - trawnikiem.

> To zależy od gości, u moich z pewnością nie spowodowałoby żadnego
> dodatkowego oh.

To daj jeszcze innym szanse ;-)

> Znajomi nie zaobserwowali takiej zależności.

A ja tak. Nornice nie zywia sie trawa tylko klaczami i grubymi korzeniami
roslin. Pojda tam gdzie tych klaczy jest pod dostatkiem.

> Za to trawa jest ponoć zdrowsza.

I smaczniejsza ale to ludzi chyba nie bardzo interesuje?

> Ściezki na trawniku ? To ten trawnik jest tylko do oglądania ?

Sa miejsca gdzie czesciej sie chodzi i tam przydaje sie sciezka.

> Podejrzewam, że napalm wyjdzie taniej.

Chwastox niszczy chwasty pozostawiajac trawe.

> Doprawdy ?

To poobserwuj sasiadow.
Siedzi taki i pije piwo i nagle przerywa picie i ... dalej do kosiarki;
raz - dwa -raz -dwa.

> To zapraszam do siebie, ślady po ugryzieniach mrówek utrzymują się przez
> miesiąc.

Niskie koszenie (sensowne tylko dla jednolitego trawnika) niszcze kopczyki
i sciezki mrowcze. Pszczoly i osy nie szukaja pozywienia na golym
trawniku.

Pozdrawiam
wlasciciel zachwaszczonego trawnika.

--