Trwałość domów gotowych

61. Data: 2009-01-01 13:47:13

Temat: Re: Trwałość domów gotowych
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Jan 2009 14:38:16 +0100, kris napisał(a):

> --

> Ale na brak łączności z obiektem powinna zareagować stacja monitoringu- a tu
> z opisu wynika że kilka miesięcy nikt o niczym nie wiedział. A za coś
> przecież kasę biorą.

No własnie za to :->
czyli za nic.

62. Data: 2009-01-01 15:01:14

Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tu z opisu wynika że kilka miesięcy nikt o niczym nie wiedział. A za coś

Ale jaki brak łączności??? Przeciez zazwyczaj "lączność" w instalacjach
domowych polega na tym ze w razie alarmu centralka powiadamia stacje
dzwoniac zwykłą linią telefoniczną albo przez modul gsm. Normalnie centralka
nie jest połączona z nadzorem.

MaW

63. Data: 2009-01-01 15:19:13

Od: "kris" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzwoniac zwykłą linią telefoniczną albo przez modul gsm. Normalnie
> centralka nie jest połączona z nadzorem.

Stacja monitoringu która nadzoruje mój dom codziennie prtzeprowadza test
łączności.
W razie braku łączności dzwonią do mnie. Dodatkowo stacja monitoringu
powinna zareagować na dłuzszy brak zazbrojeń/rozbrojeń systemu.

Krzysiek

64. Data: 2009-01-02 14:01:56

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Tzw. "domy gotowe wysokiej jakości" czyli ściany mają warstwy od zewnątrz:
>
> - tynk,
> - styropian,
> - OSB3 12mm,
> - szkielet z KVH + wełna
> - folia
> - OSB3 12mm
> - Płyta G-K
>
> Ile takie domy, a podobno jest ich ok 20% domów w Niemczech i Austrii,
> wstrzymują? Czy te 100 lat te domy pociągną? Ktoś coś wie?

Trudno ocenic jak dlugo wytrzymaja materialy typu OSB, wszystko sa to
rozwazania teoretyczne gdyz te materialy sa od niedawna na rynku (tzn.
kilkanascie lat)
Wiktorianskie domy w stanach budowane na zasadzie kanadyjczykow maja i po
200 lat sa podjadane przez termity i inne stworzenia ale ciagle stoja.
Sadze ze przy zachowaniu pewnych podstawowych zasad zabezpieczenia scian i
materialow z jakich sa robione oraz technologii wykonania 100 lat to pewnik.

> Pytanie dodatkowe: dlaczego nie używają OSB4 22mm? Czy to by nie wydłużyło
> dramatycznie żywotności i sztywności np. ścian wewnętrznych?
W tej firmie sciana zewnetrzna ma 3 X OSB 12 mm
konstrukcyjnie to i tak przy tym przekroju drewna przerost formy nad
trescia.
ja stosuje 2 X 12 mm i to tez tylko ze wzgledu na poprawe sztywnosci warstwy
wewnetrznej (wieszane szafek itp.)
a zywotnosc 22 mm czy 12 mm jest taka sama ;-)

> Pytam w kontekście domów poniżej ? 0,15 W (m2K) i firm typu PD2000.
Tu znowu w w/w firmie lekka przesada
od zewnatrz:
tynk, styropian 15 cm , OSB 12mm, welna 16 cm, OSB 12 mm , plyta GK juz daje
na poziomie K=0,12
zwiekaszanie warstw ocieplenia jest ekonomicznie nieoplacalne.
Z moich wyliczen najbardziej ekonomicznie jest 10 cm styropianu i reszta jak
wyzej.
pozdrawiam
Andrzej

Andrzej

65. Data: 2009-01-02 14:10:14

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bez tego nie ma energooszczędnego domu, tak?

> Jak ta szczelina wygląda, gdzie to?

Najprostsze rozwiazanie to styropian ryflowany na OSB i po klopocie
i OSB miedzy welna i styropianem powinno miec otwory srednio co 15 cm. (50
otworow na m2)
Andrzej

66. Data: 2009-01-02 16:33:04

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powoduje zadziałanie alarmu a nie brak działania.
> Może ty masz w jakiejś innej technologi :; ale mi się to nie podoba

jest jeszcze inna sprawa - u mnie centralka raz dziennie robi test łączności z
grupą interwencyjną i gdyby sie nie powiódł to zaraz dzwonią

67. Data: 2009-01-02 20:29:48

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do centralki poprzez otwarcie drzwiczek powoduje alarm - tak jest w Satelu
Przecieź nigdzie nie napisałem, że znam alarmy dobrze :)

Ale do rzeczy - zajmowałem się przez jakiś czas alarmami jakieś 12-14 lat
temu.
Wtedy były centralki analogowe i zaczynaliśmy montować cyfrowe.
Poza kablami łączącymi płytkę elektroniki z akumulatorem więcej kabli tam
raczej (na 99,5%) nie było. Wszystko co było potrzebne było na jednej płycie
dużej oraz jednej małej - ale połączenie dużej i małej to nie kabelkami było
a takimi listwami montażowymi w tworzywie.

Więc teraz technologia zabezpieczeń jest mniej bezpieczna niż w tamtym wieku
?

--
PawełJ

68. Data: 2009-01-03 12:04:17

Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

HANA pisze:
> [...]
> materialow z jakich sa robione oraz technologii wykonania 100 lat to pewnik.

Głównym zarzutem do tej technologii jest wilgoć. W głowach mamy wszyscy
że cegła to kamień, a kamień w wodzie leży i nic mu. A tu jest drewno, a
w sumie to sklejka, i jest wełna i wełna pije. A jak się napije, to
będzie gnić, wszystko śmierdzieć, grzyb się zalęgnie i zje dom cały a
inwestycja życia legnie w gruzach, bo wszyscy mówili nie buduj nie
buduj, a on budował i stało się zło całe na które zasłużył, dziadów
swoich i ojców nie słuchając.

GB

69. Data: 2009-01-03 12:17:48

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 2 Jan 2009 15:01:56 +0100, HANA napisał(a):

> [...]
> wewnetrznej (wieszane szafek itp.)
> a zywotnosc 22 mm czy 12 mm jest taka sama ;-)

Mozesz napisac jak wyglada przekroj takiej sciany?

Od zewnatrz:
- tynk, klej, siatka, klej
- styro ryflowany 10 lub 15 cm - jak przymocowany do sciany? czy sa jakies
listwy dystansowe?
- plyta OSB 12 mm z otworami co 15 cm - jak z jej sztywnoscia? to w koncu
warstwa zewnetrzna a sama plyta tej grubosci zbyt sztywna nie jest; czemu
nie stosuje sie 16 mm lub 18 mm na zewnetrzna warstwe?
- kantowki 10x16, pomiedzy nie welna
- 2x plyta OSB 12 mm przesuniete wzgledem siebie
- plyta k/g - na stelażu (drewnianym? metalowym?)? czy bezpośrednio na OSB?

--
best regards,
scream

70. Data: 2009-01-03 15:05:04

Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz napisac jak wyglada przekroj takiej sciany?

To co ja stosuje:
Od zewnatrz:
tynk (akrylowy zazwyczaj)
siatka na kleju
styropian ryflowany 10 - 15 cm na kolkach do plyty
wiatroizolacja paroprzepuszczalna
OSB-3 12 mm z otworami (wszystkie krawedzie i otwory musza byc zabezpieczone
przed wilgocia)
welna 16 cm miedzy slupkami 6x16 cm (slupki max co 60 cm, poprzeczki co 100
cm)
paroizolacja (folia)
OSB-3 12 mm
Plyta GK (opcjonalnie plyta GK - geowloknina - plyta GK)
K= 0,12 do 0,15 w zaleznosci od grubosci styropianu
Przy domach parterowych bez poddasza mozna zrezygnowac z wewnetrznej plyty
OSB

Andrzej

Sprawa prawno-budowlana
buddyzm - CyberSangha NEWS
Lekki odkurzacz ?
Pralka i suszarka MIELE - gdzie kupić w tym roku?
Ile kosztuje eksploatacja domku?