Re: Trzy krotkie zdania nt. cukrzycy

Data: 2003-09-17 18:08:05
Temat: Re: Trzy krotkie zdania nt. cukrzycy
Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam>

In news:bk7vjd$cmb$1@inews.gazeta.pl,
slawek <slawekopty(usun)@gazeta.pl> typed:

> Mówiłem o odchudzaniu na diecie cukrzyka chyba wiesz że wd. zaleceń
> diabetologów 65% energii pochodzić ma z cukru , pomyśl teraz co
> lekarze proponują ludziom którzy mają upośledzony proces metabolizmu
> węglowodnów , ograniczyć tłuszcz a więcej cukru i insulina :(( Przy
> DO zjada się 50g cukru , chyba potrafisz przewidzieć jakie będzie
> zapotrzebowanie organizmu na insuline gdy kilkakrotnie zmniejszy się
> podaż cukru , gdy metabolizm ustabilizuje się na DO człowiek kiedyś
> chory na cukrzyce może funkcjonować STALE bez leków i najczęściej bez
> [...]

Wiesz co mnie zastanawia u Was - Optymalnych? Niesamowity relatywizm. Na
swojej grupie piszecie o tym, jak to cukrzycy kochaja swoja cukrzyce i nie
chca sie z niej leczyc, a tutaj - ze wszystkiemu winni sa lekarze, ktorzy
nie chca cukrzykow leczyc (i wszechobecny spisek koncernow farmaceutycznych
oczywiscie, a jakze). To jak w koncu jest? Bo rozmawialam niedawno z
lekarzem, ktory wciaz i wciaz powtarza swoim pacjentom zeby schudli, bo
otylosc moze sie skonczyc m.in. cukrzyca, a pacjenci tylko kiwaja glowami i
pedza na bigmaka z frytkami. A potem cukrzyca i hajda na lekarza, ze to
przez niego, bo nie umie leczyc. Moze lepiej byloby zastanowic sie, dlaczego
dla niektorych ludzi otylosc - 10,20,30 i wiecej kg za duzo - nie jest
sygnalem ostrzegawczym? Czyzby lekarze ukrywali przed pacjentami, ze otylosc
jest przyczyna bardzo wielu chorob? No nie przesadzajmy, wszedzie promowany
jest zdrowy styl zycia, "rzuc palenie", "ruszaj sie", "marsz po zdrowie" -
dlaczego ludzie sa na te akcje glusi? Dlaczego wola leczyc cukrzyce (typu II
oczywiscie), niz jej zapobiegac? Nad tym sie zastanawiales?

Pozdrawiam,
Karola