Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan

11. Data: 2006-01-03 16:26:25

Temat: Re: Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RTJ" <r...@p...com> napisał w wiadomości
news:dpdl5c$833$1@atlantis.news.tpi.pl...
> I teraz pytania i prosby o rady:
> Aby nie wyszlo drogo: czy mozna kupic np. nasiona,

Można z nasion , ale thuja bardzo dobrze się rozmnaża z
sadzonek półzdrewniałych . Znajdź ładny krzew thui w okolicy ,
poproś właściciela o pozwolenie na pobranie sadzonek
czyli ok 10cm gałązek z tzw "piętką"-to co zostaje na sadzonce
po oderwaniu jej od gałęzi . Zrób tak z dowolną liczbą
krzewów i właścicieli by zebrać satysfakcjonującą liczbę sadzonek ;-)
Oczywiście nie teraz , tylko gdzieś w marcu - teraz możesz
się zająć logistyką czyli właścicielami krzewów .
Pamiętaj , że często i tak przycinają swoje thuje więc nie powinni
żałować gałązek .
Przygotuj sobie miejsce na posadzenie - polecam inspekt
jeżeli masz lub namiot foliowy - łatwo zrobić prowizorkę .
Wewnątrz przygotuj podłoże - piasek z torfem 1/1 (torf np.
z kwiaciarni w worku) i kup ukorzeniacz "do sadzonek półzdrewniałych" .
W marcu jak będziesz miał te sadzonki to każdej upudruj lekko
koniec z piętką (nie za grubo) i do tego piasku na jakieś 5cm głęboko.
Sadzonki muszą mieć wilgoć w podłożu i w otoczeniu , dlatego
polecam inspekt - skrzynia z szybą od góry - łatwo tam zachować
wilgotność i w razie czego wietrzenie .
Po miesiącu zobaczysz , że większość sadzonek wypuszcza
zieloniutkie końce - to są Twoje nowe thuje .
Jesienią możesz je sadzić na miejsce docelowe , powinny już sporo
podrosnąć ;-)

> Gdzie mozna poczytac jakie sa rodzaje (gatunki) tui, poniewaz z 2
stron

Prze'googlaj grupę i internet , iformacji znajdziesz mnóstwo :)
--

pozdrawiam :-) piotr

12. Data: 2006-01-03 16:58:04

Od: "Ewelina" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uważam, że Mirzan Ci bardzo dobrze radzi. Najlepiej jest zrobić sadzonki. Kup
ukorzeniacz do roślin iglastych, który przyspieszy wytworzenie korzeni. Tuje
ukorzeniają się dość łatwo. Sadzonki możesz zrobić już teraz. Skrzynkę wstaw do
zimnego inspektu. Ja radziłabym opryskać ją środkiem grzybobójczym, żeby nie
rozwinęła się pleśń.
Moim zdaniem tuje to najlepszy materiał na żywopłoty, zwłaszcza te gęste, szybko
rosną, są zwarte. Dość dobrą odmianą jest "Szmaragd". Jeśli chcesz zobaczyć jak
wygląda to u mnie to tu jest parę fotek, na których widać w tle żywotnikowy
szpaler http://waja.strefa.pl/ogrod/index_ogrod.htm (np. zdjęcie nr13).
Czasem szkółki sprzedają też pikówki w hurtowych ilościach.
życzę powodzenia
Ewelina

13. Data: 2006-01-03 17:08:14

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> stron
>
> Prze'googlaj grupę i internet , iformacji znajdziesz mnóstwo :)

Zobacz tu http://iglaki.agrosan.pl/fram/htm
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

14. Data: 2006-01-03 17:13:48

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w >

> Pozdrawiam serdecznie Wiesia

a jeszcze lepiej tu http://iglaki.agrosan.pl/fram.htm
Pozdrawiam serdecznie Wiesia
Teraz chyba dobrze :-)

15. Data: 2006-01-03 17:24:37

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

RTJ napisał(a):
> No wlasnie w sensie sadzonek bylo pytanie - jak tuje (thuje ;-) )
> sobie rozsadzic - czy da sie z nasion, aby bylo tanio ??
> Czasu troche mam, wiec moge sobie sadzonki sam stworzyc (o ile
> to jest mozliwe)

Na każdym cmentarzy żywotników pełno.
pozdr. grobowo Jerzy

16. Data: 2006-01-03 22:25:26

Od: w...@p...fm (Witold Barłóg) szukaj wiadomości tego autora

On 2006-01-03, at 16:46, RTJ wrote:

> [...]
> sobie rozsadzic - czy da sie z nasion, aby bylo tanio ??
> Czasu troche mam, wiec moge sobie sadzonki sam stworzyc (o ile

moja Mama chodząc na spacery "uszczykiwała" tu i ówdzie gałązki z
tuj (lub drzewek, które na tuje wyglądały :-)), wsadziła je do
ziemi pod orzechem, po roku część puściła korzonki, posadziła je
pod siatką i rosną, mają teraz (po 5 latach chyba, albo po 4 - nie
wiem) około 50 cm wysokości - żywopłot tujowy mieszany...

Witek

na innym płocie z siatki robię żywopłot z róż, ten tujowy jest
Mamy :-))
Kobieta na Nowy Rok! >>> http://link.interia.pl/f18ec

17. Data: 2006-01-03 22:33:20

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3 Jan 2006 23:25:26 +0100, Witold Barłóg napisał(a):

> na innym płocie z siatki robię żywopłot z róż,

I to jest bardzo dobry pomysł:)
Z jakich róż?

Marta

18. Data: 2006-01-03 22:57:21

Od: "eddi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RTJ" <r...@p...com> napisał w wiadomości

> chce posadzic takie geste, zeby nie bylo widac ogrodu, natomiast
> z pozostalych dwoch takie "cienkie" aby ladnie wygladaly.

Witam,
Proponuję wykorzystać np.żywotniki popularnej odmiany Szmaragd rosnące
smukło,spiralnie ,o żywej,zielonej barwie, bądź odmianę Columna oraz
odmianę Barabant ,szybko rosnącą i dobrze znoszącą cięcie ,silnie się
zagęszcza na boki. Ponadto , aby uniknąć efektu monotonii ogrodzenia
proponuję posadzić np. na przemian żywotniki o barwie zielonej z odmianą
złocistożółtą np.odmiany Europe Gold ,Rheingold, Sunkist lub Pyramidalis
Aurea. Jest to wybór z reguły na lata, więc jeśli ma to "cieszyć oczy" radzę
dobrze się zastanowić przed ostateczną decyzją o wyborze odmiany.

Pozdrowienia
Eddi

19. Data: 2006-01-04 07:02:49

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote in

> Modrzewie nie sa tak wiecznie zielone :-)

Fakt, a szkoda :-D

> Tyle, ze trzeba go strasznie ciac, bo wyrosna duze drzewa.
> Wielkie buki...

Strasznie nie. Normalnie, dwa razy w roku. Mam za oknem 60. letni
zywoplot grabowy, jest wlasnie tak ciety i nie wyglada na straszne
drzewa. Ma 2 m wys. i ok. 1 m szer. Na tyle ladny, że taki sam sobie
zapodalam w swoim ogrodzie. Nisko ciete drzewa lisciaste nie przyrastaja
na grubosc tak mocno, jak nie ciete. Tylko mlode pedy sie skraca i juz. A
koszt jest minimalny - w szkolkach lesnych sadzonki kupuje sie za grosze.
Wyjdzie taniej, niz ukorzeniacz do tuj + doniczki :-D

> Niekoniecznie. Las tujowy wyglada zupelnie przyzwoicie.

Las tak, ale zywoplot jest jaki jest :-)

> PS. Ewo, cos u Ciebie z kodowaniem nie wychodzi. Literki ś oraz ą
> wygladaja nie tak jak trzeba.

No wlasnie widze, na razie rezygnuje z ogonkow, a potem napuszcze na to
mojego st.. Kol. Malzonka. W koncu to jego branza :-)
Pozdrowienia - Ewa

20. Data: 2006-01-04 08:43:40

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
(...)
> Ogniki sa wspaniale, forsycje tez.

Ogniki na Mazowszu często wymarzają. Forsycja rzeczywiście
wytrzyma wszystko ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

sztobry derenia
Zaproszenie do strony o ogródku.