Turbot

1. Data: 2001-06-13 19:25:44

Temat: Turbot
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktoś jakiś pomysł, jak przyrządzić tą rybkę?
Nie chcę jej traktować jak byle flądrę, a noszę się z zamiarem jej
zakupu głównie ze względu na jej prześliczny wygląd :)) (no i niezłe
rozmiary..)

sadyl

1. Data: 2001-06-13 19:39:44

Temat: Re: Turbot
Od: "Ana" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie chcę jej traktować jak byle flądrę, a noszę się z zamiarem jej
> zakupu głównie ze względu na jej prześliczny wygląd :)) (no i niezłe

Nie wypróbowane, ale właśnie traf chciał że tłumaczę na polski różne
przepisy z hiszpańskich gazetek.
No i spotkałam się z turbotem.
Turbot z cebulą
Składniki (na cztery osoby):
1 kg turbota,
1 cebula,
2 ząbki czosnku,
2 ziemniaki,
słodka papryka,
1 szklaneczka białego wina,
sól, oliwa z oliwek.
1. Na blaszce do pieczenia rozłożyć ziemniaki pokrojone w cieniutkie
plasterki, na nich rozłożyć kawałki turbota.
2. Drobno pokrojone cebulę i czosnek obsmażyć na oliwie. Dodać paprykę,
wino. Mieszankę rozłożyć na przygotowanych kawałkach ryby. Posolić.
3. Zapiekać ok. 30 minut. Podawać na gorąco.

Nie wiem co to warte, ale może Ci się przyda. Opowiedz!
Pozdro
AniaK

1. Data: 2001-06-13 20:43:34

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:
> Ma ktoś jakiś pomysł, jak przyrządzić tą rybkę?
Turbot? Mniammm. Jadłam go w postaci prostej: z patelni. Na pewno z solą,
z czosnkiem i pietruszką, cień pieprzu. Do tego białe wino (Chardonnay),
coś pysznego. Aha, to było latem w Hiszpanii :-)

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2001-06-13 21:12:04

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie chcę jej traktować jak byle flądrę, a noszę się z zamiarem jej
> zakupu głównie ze względu na jej prześliczny wygląd :)) (no i niezłe

Czy w Polsce to ryba latwo dostepna?
Gdzie sie ja hoduje?

HOdowla turbota jest podobno bardzo skomplikowana. Widzialam interesujacy
reportaz na ten temat. Ciekawostka jest fakt, ze ryba ta moze przetrzymac bez
wody kilkanascie godzin(zdaje sie ze obniza sie temperature wody i ryba zapada
w lekka spiaczke). Francuscy producenci wysylaja samolotem takie "uspione"
turboty do Azji, gdzie ryby zostaja przebudzone i sprzedawane zywe na
targu:))...
Kalina

1. Data: 2001-06-13 22:24:45

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran wrote:

> Turbot? Mniammm. Jadłam go w postaci prostej: z patelni. Na pewno z solą,
> z czosnkiem i pietruszką, cień pieprzu. Do tego białe wino (Chardonnay),

W Szwajcarii dają turbota??

sadyl

1. Data: 2001-06-13 22:35:44

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@m...ch wrote:

> Czy w Polsce to ryba latwo dostepna?

Dla mnie - łatwo dostępna

> Gdzie sie ja hoduje?

Się łowi - nie hoduje
Myślę, że jest to połów uboczny
Przynajmiej tak mój znajomy stragan9arz twierdzi
I jako taka jest sprzedawana (ok. 8PLN/Kg)

AE sadyl

Pies: Nareszcie rozwikłam problem byczków - Stara kupiła 2 kG
Wrazenia - jutro

Hans Jorgen Dietriech von Sadyl :))

1. Data: 2001-06-14 07:14:30

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> W Szwajcarii dają turbota??

Jakim spostrzegawczy - nie zauważyłem, że to w Hiszpanii :(

sorry, Aneta, za czepialstwo

saddyl

1. Data: 2001-06-14 07:28:31

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> Nie wiem co to warte, ale może Ci się przyda. Opowiedz!

Sęk w tym, że właśnie nie chciałem dzielić rybki na kawałki, tylko
zrobić coś z całości, aby uzyskać również efekt wizualny :)

A - przy okazji - ma ktoś pożyczyć patelnię fi=80 cm ?
:))

sadyl

PS: ze dwa tygodnie temu byliśmy ze starą w Stolycy i siedząc w pocięgu
na Centralce widzieliśmy obrazek pt: "trzej ludzie z patelnią":
Dwóch niosło za "uszy" po bokach potelni, a trzeci z tyłu trzymał
rękojeść
Patelnia miała jakieś fi=1,5m i rączkę 2m
Miałem wrażenie, że kręcą sequel Kinsajza :)))
Mozę ktoś zna szczegóły?

1. Data: 2001-06-14 08:02:27

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> Ma ktoś jakiś pomys", jak przyrządzić tą rybkę?
> Nie chcę jej traktować jak byle flądrę, a noszę się z zamiarem jej
> zakupu g"ównie ze względu na jej prześliczny wygląd :)) (no i niez"e
> rozmiary..)

Wyglad i rozmiary? A fakt, ze od czasow antycznych do dzis uchodzi za
najsmaczniejsza i najbardziej luksusowa z ryb morskich to pies?

Ja na poczatek ugotowalbym turbota w krotkim smaku i dalbym z sosem
holenderskim. Problem tylko ze znalezieniem odpowiedniego garnka,
duzego i plaskiego. Zawodowcy uzywaja do turbota specjalnych garnkow,
tzw. turbotičre, ktore maja na dnie specjalna kratke.

Dzisiaj trocje sie spiesze, wiec z przepisy bardziej wyszukane moglbym
przeslyc w przyszlym tygodniu, jezeli sprawa bedzie nadal aktualna.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-14 08:13:46

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze wzgledu na rozmiary proponuje do brytfanki i do piekarnika, przyprawic,
podlac lekko bialym wytrawnym, troche warzyw dookola. We Francji turbota tak
podawali z wielka pompa na Boze Narodzenie albo na sylwestra. Musi sie potem
znalezc mistrzu, ktory takiego upieczonego turbota pieknie pokroi i porozdziela
na talerzu. Ja jadlam turbota podawanego ze szpinakiem, takim swiezutkim,
ledwie podsmazonym, do tego podawali sos béarnaise. Bylo smaczne a polaczenie z
sosem béarnaise zaskakujace i doskonale jednoczesnie.
widzialam tez turbota zapiekanego w ciescie, sos byl z szampana, czyli wersja
super luksusowa. Jesli cie interesuje moge wyszperac.
Aga

Nalesniki ze szpinakiem.
w "Smakach i aromatach" zaproponowali pierogi
zo?a;dki drobiowe na grillu
Pierwszy post :-)
ser ołomuniecki w Remie1000