Tykwy - pytanie techniczne.

1. Data: 2005-10-18 10:58:42

Temat: Tykwy - pytanie techniczne.
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zakonserwować tykwy po zerwaniu ???
Chodzi o to co z nimi zrobić, żeby łądnie zdrewniały a nie zgniły.
Bo przeciez się da - inaczej by nie używało się tykw do picia napojów, czy
jako instrumenty.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

2. Data: 2005-10-19 05:21:12

Temat: Re: Tykwy - pytanie techniczne.
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zakonserwować tykwy po zerwaniu ???
> Chodzi o to co z nimi zrobić, żeby łądnie zdrewniały a nie zgniły.
> Bo przeciez się da - inaczej by nie używało się tykw do picia napojów, czy
> jako instrumenty.

Małe tykwy, jeśli sa dojrzałe, wyschną same.
Te duże, legenarie, nalezy włożyć do pojemnika z wodą i trzymać tak długo
aż w środku zawartość stanie się płynna [chlupie po potrząśnięciu].
Wyjąć, wysuszyć. Po wysuszeniu są jednolicie beżowe, lekkie.
Gdzieś kiedyś wyczytłam, że właśnie tak "preparowane" są tykwy na naczynia itp.
Robiłam tak 1 raz, potrzebne jest duże naczynie [na legenarie to chyba wanna]
i bezmroźne pomieszczenie.
Pozdrawiam, Krystyna

3. Data: 2005-10-19 05:21:18

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał(a):
> [...]
> Chodzi o to co z nimi zrobić, żeby łądnie zdrewniały a nie zgniły.
> Bo przeciez się da - inaczej by nie używało się tykw do picia napojów,

Naprawde nikt nie wie ????

4. Data: 2005-10-19 06:52:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawde nikt nie wie ????

Widziałem u znajomych duże tykwy zasuszone na wisząco, nasiona
wyjęte przez dziurę wschodziły.
Pozdrawiam. Mirzan

5. Data: 2005-10-19 19:18:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawde nikt nie wie ????
>
> Artur Nowacki

Zdrap nalot woskowy, a wyschną na medal.

Pozdrawia boletus

rośliny przedsiewne
Winogrono
Skad deren w 3miescie?
Kiedy rozdzielać Alocasię
sideritis syriaca - grecka/gorska herbata