Tynk na farbę olejną-pytanie!

1. Data: 2001-07-23 20:40:38

Temat: Tynk na farbę olejną-pytanie!
Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !! Muszę położyc na niezniszczoną lamperię tynk. Jaki tynk albo
zaprawę klejową użyć aby nie skuwać farby olejnej.
Uprzejmie proszę znawców o wypowiedż poniewaz muszę to zrobić na 300 m2 a czas
mnie nagli.
Czy istnieją jakies narzędzia (maszynki) które pomagają usunąc starą farbę z
cegieł cementowo - wapiennych ?

Dziękuję za odpowiedz - mozna rowniez na priv.

Piotr

1. Data: 2001-07-25 14:29:45

Temat: Re: Tynk na farbę olejną-pytanie!
Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
<5...@n...onet.pl>...
>Witajcie !! Muszę położyc na niezniszczoną lamperię tynk. Jaki tynk albo
>zaprawę klejową użyć aby nie skuwać farby olejnej.

Oj moim zdaniem raczej sie nie bedzie trzymal. A jesli juz to bedzie Cie
kosztowal tyle co tynk.

>Czy istnieją jakies narzędzia (maszynki) które pomagają usunąc starą farbę
>cegieł cementowo - wapiennych ?

znawca nie jestem ale wyprobuj dzialanie opalarki - taka wieksza suszarka.
Farba zlazi i mozna szpachelka zdzierac.

POzdrawiam
Zonzi

1. Data: 2001-07-25 16:27:31

Od: "qla" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taki płyn, którym smaruje się ścianę i po kilku minutach farba puchnie.
Następnie
można szpachelkiem ją zdzierać. Podobno można kłaść kafelki na farbę olejną
za
pomocą kleju Atlas Plus, więc może też tynkować.

Wojtek

1. Data: 2001-07-26 13:44:34

Od: j...@a...net.pl (Jarosław Lech) szukaj wiadomości tego autora

q...@p...onet.pl (qla) napisał w wiadomości
<9jms0i$4ug$1@news.tpi.pl>:

> [...]
>olejną za
>pomocą kleju Atlas Plus, więc może też tynkować.

Nie tak dawno temu bylo w innym watku: scansol. Puszki po ok. 0,5
kg. Nie wiem jak z dostepnoscia w handlu, ale sa tez srodki w aerozolu:
Paint Stripper, Paint Remover, Tirolak, choc sa chyba mniej skuteczne od
scansolu.
Poszczegolni producenci moga miec swoje specyfiki do przygotowania
podloza pod tynki swojej produkcji, moze cos z tego da sie wykorzystac.
Musisz poszukac na stronach www.
Co do tynku na farbe olejna, to duzo masz tego. Fachowcem nie
jestem, ale na podstawie malej kuchni moge poradzic cos takiego: mozesz
sprobowac przeszlifowac lamperie i wyszpachlowac gladzia gipsowa. Ja
niedawno kupilem i lada dzien bede kladl kolorowy tynk Permuro rolkowy
(http://www.kabe.com.pl/produkty/tynki_akrylowe/rolk
owy_permuro/rol_perm
uro.html) firmy Kabe (www.kabe.com.pl). Dzisiaj gruntowalem sciane
ichnim specyfikiem do gruntowania i wyglada (i trzyma sie) toto calkiem
przyzwoicie. Przedwczoraj na malym kawalku sciany wyprobowalem sam tynk
- kladac walkiem z gabki o roznej strukturze i z wlosia mozna uzyskac
rozne efekty ziarnistosci, wyglada to calkiem ciekawie. Naklada sie
cienka warstwe, tak ze mimo stosunkowo wysokiej ceny (ok. 6,50 za 1 kg
kolorowego tynku) calkowity koszt jest przyzwoity (nominalnie powinno
wychodzic bodaj 0,8 do 1,5 kg/m2).

--
Lejak
j...@a...net.pl

1. Data: 2001-08-10 12:55:43

Temat: Re: Tynk na farbŕ olejnś-pytanie!
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

T.Zon wrote:

> znawca nie jestem ale wyprobuj dzialanie opalarki - taka wieksza suszarka.
> Farba zlazi i mozna szpachelka zdzierac.

komu by sie szpachla chcialo. szczota druciana na wiertare i rura! :)

--
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | fragmentow w Gaz.Wyb.

Tanie pralki w Krakowie
sprawa spadkowa
Poszukuję projektów domów 4-6 rodzinnych
Nogi doławki ogrodowej
Malowanie grzejników - pytanie