Re: U Was też Armagedon?

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: U Was też Armagedon?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 06 Mar 2017 21:46:43 GMT

collie <c...@v...pl> wrote:

> Wolno, ale o tym trzeba było myśleć 30 lat temu, a nie teraz.

Że niby myśleć wolno tylko raz?
30 lat temu miałam wokół domu istną pustynię i myslałam - o stworzeniu
odrobiny cienia. A teraz myślę - że jest go za dużo.
Cóż, wolno mi myśleć co chcę :-)
Nawet w państwowych lasach i parkach drzewa nie są nietykalne i kiedy
zawadzają lub zagrażają ludziom czy planom gospodarczym - wycina się je.
Niby dlaczego osoba prywatna ma w swoim ogrodzie robić plany nasadzeń na
pokolenia?

> Myśleć, czy chce
> się żyć w symbiozie z przyrodą, czy z kostką betonową.

Preferuję trawę.

> To jest urban legend. Ja mam... czekaj, niech policzę w myśli... no, dziesięć
> dużych drzew wokół domu. Ściany suche, w domu sucho, fundamenty nie pękają.
> A rynny się czyści. Po prostu.

> Dorobiłaś się pewnie domu w pierwszym pokoleniu,

Te Twoje fusy :-) Moja rodzina od niepamiętnych czasów i wielu pokoleń
mieszka tylko i wyłącznie we własnych domach. Stąd i nasza wiedza, jak dbać
o WŁASNY dom, przekazywana praktycznie.

> wielkim wysiłkiem, stąd to
> drżenie, że Twa krwawica może doznać uszczerbku z powodu głupiego drzewa.

Jak wyżej. I tak, dom jest wart dla mnie więcej, niż drzewo. Drzewo mogę
posadzić i potem ściąć. Moje prawo do normalności właśnie przywrócono.

> Ja traktuję dom w podobny sposób jak samochód: ma mi służyć do wygodnego -
> na miarę moich możliwości - życia, a nie do ustawicznego zamartwiania się
> każdą ryską na karoserii, czy obsraną przez gołębie balustradą werandy.

No widzę.

> Co ma być, to będzie. Nawet jak wyrżniesz wszystko na sto metrów wokół domu,
> to i tak może przyjść taki huragan, że wyrwie drzewo w lesie i walnie nim
> w Twój dom. Już nie mówiąc, że sąsiad może zasadzić jakieś wredne drzewo,
> które cichcem wlezie korzeniami pod Twój dom i go podmyje tą swoją pompą
> ssąco-tłoczącą. I co mu zrobisz? Temu drzewu.

Masz nieużytych sąsiadów.

--
XL