U mnie, u mnie proszę!!!

1. Data: 2008-11-14 00:21:48

Temat: U mnie, u mnie proszę!!!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"(...)Co ciekawe, ci, którzy chcą polskiego atomu, nie boją się nawet
mieszkać w jego pobliżu. Takiej obawy nie wyraziło 72 procent ankietowanych
zwolenników powstania w Polsce elektrowni jądrowych.(...)"

Reszta tu:
13,Polskie_elektrownie_jadrowe__kiedy__gdzie_i_za_il
e_.html

Co tam Pomorskie! - Kielecczyzna właśnie składa ofertę (czyli ja) :-)

2. Data: 2008-11-14 00:24:16

Temat: Re: U mnie, u mnie proszę!!!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2008 01:21:48 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
e_.html

> Co tam Pomorskie! - Kielecczyzna właśnie składa ofertę (czyli ja) :-)

I następny krok do przodu:

"- Polska poprosiła Koreę Południową o pomoc w budowie elektrowni
atomowych. Pierwsze obiekty miałyby powstać w 2012 roku. - powiedział po
spotkaniu z Donaldem Tuskiem prezydent Korei Południowej Lee Myung-bak. W
późniejszym oświadczeniu Sławomir Nowak stwierdził, że "nie wyznaczono
jeszcze sztywnych ram czasowych na realizację projektu."
"

82,Koreanczycy_wybuduja_w_Polsce_elektrownie_atomowe
.html

Wreszcie sie uwolnimy naprawde. Niech żyje niepodległość! (ekonomiczna)

3. Data: 2008-11-14 05:05:40

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
e_.html

> Co tam Pomorskie! - Kielecczyzna właśnie składa ofertę (czyli ja) :-)
zobacz sobie na pl.soc.polityka wątek: "No! - ekooszołomy - coś dla was !"
Dodam jeszcze- a propos tej wolności ekonomicznej- że nie wszystko można
kupić na wolnym rynku. Przed 2 wojną Polska czyniła wiele zabiegów, aby
szwedzi nam wyprodukowali w swoich fabrykach kilka zabawek na wojnę z
niemcami. Udało się częściowo- jak w końcu zgodzili się, to wykonali tylko
kilka sztuk...A może poprosić Koreę Północną o pomoc?

Chiron

4. Data: 2008-11-14 09:44:22

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ankietowanych
> zwolenników powstania w Polsce elektrowni jądrowych.(...)"

Nie wierze, ze mieszkancy obok popierają elektrownie jądrową.

Bedzie parcie na energię jądrową i stąd już urabia się ludzi.
Podaje sie 72% - inni patrzą co gazety podają,
a ponieważ chcą byc za wiekszościa,
to też zaczynają popierać. Zeby byc w wiekszosci :)
I wtedy rzeczywiscie może zrobić sie 72% :)

Sporo ludzi, większość mysli tak jak ich zmanipulują media.
Tu akurat się cieszę, nie z metody manipulacji tylko z celu.
Popieram energię jądrową.

Pozdrawiam,
Duch

5. Data: 2008-11-14 10:34:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

> [...]
>
> Sporo ludzi, większość mysli tak jak ich zmanipulują media.
> Tu akurat się cieszę, nie z metody manipulacji tylko z celu.

Jasne. To tak fajnie opierac się na % opinii - zdejmuje z ciebie
odpowiedzialność za złe następstwa.

6. Data: 2008-11-14 16:39:26

Od: "SnowGoose" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Popieram energię jądrową.

Popieram energię naturalną.
Za pieniądze na budowę elektrowni atomowej można by zbudować
wiele mniejszych elektrowni wodnych i wietrznych.
Z ekletrowniami wodnymi wiążą się budowle pietrzące, które spełnają wiele
innych funkcji.
Wiatraki pięknie urozmaicają krajobraz :)

Pozdrawiam,
SnowGoose

7. Data: 2008-11-14 16:59:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2008 17:39:26 +0100, SnowGoose napisał(a):

> Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Popieram energię naturalną.

En. jądrowa to energia naturalna żtp w stu procentach :-)

> Za pieniądze na budowę elektrowni atomowej można by zbudować
> wiele mniejszych elektrowni wodnych i wietrznych.

Gdzie? Wiele działek, wiele protestów lokalnych, wiwle kłopotu i żadna
opłacalność - jak niżej.

> Z ekletrowniami wodnymi wiążą się budowle pietrzące, które spełnają wiele
> innych funkcji.
> Wiatraki pięknie urozmaicają krajobraz :)

Tia. Mam świeże wiadomości z pierwszej ręki akurat o polu wiatrowym w
Słupsku - istna paranoja: aby (w dodatku wielokrotnie) uruchomić wiatraki,
Zakład En. musi dostarczyc energię po swoich cenach i dużo, a energię
wyprodukowaną przez wiatraki ten sam Z.E. MUSI odkupić po cenach UNIJNYCH,
czyli o wiele niższych, bo wg norm unijnych cena energii ze źródeł nat.
MUSI być niższa, aby wykazac ich opłącalność i przewagę - no zupełnie jak z
PGR-ami w socjalizmie :->

8. Data: 2008-11-14 17:03:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2008 17:59:05 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> MUSI być niższa, aby wykazac ich opłącalność i przewagę - no zupełnie jak z

I jeszcze dopowiem, co usłyszałam z pierwszej ręki (tak, bo od pracowników
słupskiego Z.E.): te współczesne wiatraki wprawiają ziemię w takie drgania,
że ludziom w okolicy szklanki skaczą po stołach i takie tam.

A co do urozmaicania krajobrazu - no sorry, abyśmy mogli się uniezależnić
energetycznie w stopniu wystarczającym na pokrycie potrzeb przemysłu i odb.
indywidualnych, no to wiatraki i elektrownie wodne musiałyby pokryć całą
Polskę z gęstością 5 szt na 1 km kw chyba, albo i gęściej...

9. Data: 2008-11-14 18:29:15

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> En. jądrowa to energia naturalna żtp w stu procentach :-)
Też popieram jądrową, ale jest jeszcze rozróżnienie na
energie, które zaburzają proporce dwutlenku węgla (gazów
cieplarnianych) i temperatury i takie, które się w ten cykl
wpasowują.
Energia czerpana np. z olei roślinnych, biomasy itp wymusza
prowadzenie upraw roślin, które pochłaniaja dwutlenek węgla
- i cykl się zamyka. Energia z kopalin takich jak węgiel czy ropa
uwalnia dwutlenek węgla, który został zagrzebany miliony lat temu
i ten cykl poważnie narusza.
Energia jądrowa bezpośrednio dwutlenku węgla nie produkuje,
ale wymaga bardzo dużych nakładów uruchomieniowych - i są tacy,
co twierdzą, że pośrednio generują porównywalną liczbę gazów
cieplarnianych - czego 'energią czystą' nazwać wtedy już nie można.
http://www.peakoil.pl/n/Energia-jadrowa-jednak-brudn

10. Data: 2008-11-14 18:34:03

Od: "SnowGoose" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> En. jądrowa to energia naturalna żtp w stu procentach :-)

W takikm razie, popieram energię nie zagrażającą środowisku.

> Gdzie? Wiele działek, wiele protestów lokalnych, wiwle kłopotu i żadna
> opłacalność - jak niżej.

Być może nie są tak opłacalne jak elektrownie konwencjonalne, ale są
ekologiczne i tańsze w ekspoloatacji (szczególnie wiatraki). Opłacalność
zależy głównie od warunków przyrodniczych.
Elektrownie takie są jednak budowane, na świecie i u nas, wiec ich
funkcjonowanie ma sens.

DOBRE - O PERWERSORE Z SCP
DO SOLIDARNOSCIOWCOW
STARSZY BRAT NA POCZCIE