Re: U wróżki

From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: U wróżki
Date: Fri, 28 Jan 2011 14:38:54 +0100

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
news:ihu37d$egi$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Różnie można to traktować. Jak kiedyś mówiłem, ludzie są
> różni i w różnych miejscach. Dla wielu, tak jak sugerujesz,
> kwestia motywacji jest sprawą absolutnie kluczową.
> Pamiętam jeden wykład pewnego mistrza, w którym
> właśnie bardzo dużo mówił o motywacji. Posługiwał
> się metaforą podróży. Mówił, że jak mamy problem
> z wybraniem siew podróż, to zaczynamy od tego, że
> poświecamy czas i energię na wyobrażanie sobie
> w szczegółach celu i tego, jak bardzo jest on atrakcyjny.
> Wtedy wybranie się w podróż jest łatwiejsze, a nawet
> [...]
Zupełnie, ale zupełnie niezrozumiałem. No to- jeśli w ogóle nie posiada ktoś
motywacji- no to - mam takie przekonanie- nigdzie nie dojdzie. Jak ktoś go
wsadzi do pociągu i z niego wyciągnie- to ta podróż się odbyła,
ale_on_tej_podróży_nie_odbył. On jest cały czas tam, gdzie był. Najpierw
musi chcieć. Niezbędna jest więc chęć, deklaracja- wiesz- rzucasz kości, a
ktoś gdzieś je łapie i wyrzuca wynik. Nie wiesz gdzie i kiedy- ale tak
sięstanie. Jednak- to Ty musisz rzucić.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron