U wróżki

31. Data: 2011-01-27 17:25:08

Temat: Re: U wróżki
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:4d3b91e5-c97d-484c-84a3-505bd163d70c@n36g2000pr
e.googlegroups.com...
> pasących się na kasie biednych polaków, to jest jałowe. A asceza
> chrześcijańska też mówi o tym co Buddyzm, aby się bardzo nie
> przywiązywać, bo jak stacisz to bardzo cierpisz, ale straciłeś o wiele
> więcej.

A może o to chodzi aby się przywiązać i cierpieć z powodu utraty? W ten
sposób otrzymamy szczerozłote cierpienie.

32. Data: 2011-01-27 17:53:58

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...

> Życie wyzbyte pragnień wydaje mi się jałowe. W naszej wierze mamy coś
> przeciwnego

Wiara to jedno, a czlowiek jaki jest to drugie. Caly naped leci z uczuc i
pragnien, inaczej po tobie.

33. Data: 2011-01-27 20:27:59

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-27 17:28, glob pisze:

> Jak Aicha zaczynasz mu_czeć, to musi ci być wesoło. A nirwana to
> wyzbycie się miłości doczesnych

Mu to symbol pustki, próżni. Również jeden z koanów. A wesoło jest mi
gdzie indziej i z innego powodu :)

--
Pozdrawiam - Aicha

34. Data: 2011-01-27 20:37:01

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-27 18:05, Ghost pisze:

> Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

> Koany i intelektualne to raczej oksymoron.

Nikt nie napisał, ze są intelektualne, wręcz przeciwnie.

> Te zagadki tworzonej sa wokol bezsensu i stad rzekoma "trudnosc".

Cudowny bezsens sprawia,
Że bezlitosny sens
Moich spraw sensu nie pozbawia.

;P

> Wystarczy sprawdzic np. definicje klaskania:
> http://www.sjp.pl/co/klaska%E6

Świat nie jest tym czym jest, tylko tym, czym nam się wydaje :)

--
Pozdrawiam - Aicha

35. Data: 2011-01-27 22:13:05

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-01-27 15:45, Vilar pisze:

> A czy mogłabym prosić o tłumaczenie?

Intuicją, niż mózgiem bardziej :) Nie można żyć cały czas wg czyichś
wskazówek. Aby się rozwijać, trzeba go "porzucić" i pójść swoją drogą.

===============
No tak- ale co Vilar będzie miała z TWOJEGO rozwiązania? Zabrałaś jej coś-
wiesz?
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

36. Data: 2011-01-27 22:14:44

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" napisał w wiadomości grup

> [...]

Ale mnie chodzi o to:
"Raz w życiu udało mi się rozwiązać koana. I to nie tego z jedną klaszczącą
(o podłogę) ręką."

Normalnie Tubelerczykom spełły faile....

http://pl.wikipedia.org/wiki/Koan_(zen)

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

37. Data: 2011-01-27 22:26:03

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
0g2000prh.googlegroups.com...

Buddyzm nie jest religią prymitywną, więc nie upraszcza świata na
dobro i zło. Dlatego, że właśnie dla Niemców zabijanie Żydów uważane
było za dobro, to my wiemy że to było zło.
===============
ok

Zresztą ty też nienawidzisz
Żydów i uważasz się za dobrego.
===============
glob- trzymaj się bardziej ziemi. Ja chyba nawet nie potrafię nienawidzić. A
jeśli chodzi o obdarzenie nienawiścią całej nacji, grupy społecznej,
wyznaniowej- to już w ogóle odpada. Po co mi dorabiasz gębę? I tak nie
prześcigniesz w tym Ghosta:-)

Budda w taki momencie odzuca ideę ,
czyli odrzuca faszyzm i prowokuje abyś zajżał do swojego serca, bo gdy
poczujesz że ty jesteś człowiekiem, to zrozumiesz że on też jest
człowiekiem, ma dziadka którym się opiekuje, żonę którą kocha i dzieci
które wychowuje, nic ci niezrobił. To też jest zbieżne z Chrystusem,
który właśnie domagał się tego aby zwrócić się w głąb swojego serca, a
nie trzymanie się podziałów które prędzej czy później dzielą ludzi na
lepszych i gorszych, czyli stwarzają Faszystów.
==============
Pewne podziały- choć nie sztywne- są wręcz niezbędne do rozwoju. Glob-
nikomu by chyba nie chciało się o nic starać, jakby mógł wszystko dostać za
darmo, także pewne nierówności, podziały- być muszą. Chcesz coś- chcesz by
się z Toba liczono- chcesz żyć na wyższym poziomie- to się staraj. Jednak
nie wynika z tego, że ktoś jest lepszy lub gorszy. Jest inny- i z inności
zawsze będą wynikać różnice. I to jest rozwojowe i budujące.

Dlatego kk tak pomagał
Hitlerowi, bo nie prezentuje wiary, ale dół społeczny, który
potrzebuje uproszczeń, i ten dół to wypaczył i dlatego mówi się że
buddyzm to elita, a kk to plebs.
Tu odjechałeś strasznie. KK nie pomagał Hitlerowi- to Twój wymysł. KK
prowadził akcje - zorganizowane akcje międzynarodowe- polegające np na
wyrabianiu "aryjskich" papierów dzieciom żydowskim i przemycaniu ich z gett
do klasztorów- nawet do innych państw.
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

38. Data: 2011-01-27 22:30:42

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-27 23:13, Chiron pisze:

> No tak- ale co Vilar będzie miała z TWOJEGO rozwiązania? Zabrałaś jej
> coś- wiesz?

Za późno na kancel, a pytania Vilar nie zrozumiałam.
Tylko... _jak_ porzucić Boga? :)

--
Pozdrawiam - Aicha

39. Data: 2011-01-27 23:02:38

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> Na moje stwierdzenie, że buddyzm nie uznaje ani dobra, ani zła- ni z
> gruchy

Buddyzm nie uznaje ani dobra ani zła? A karma? cierpienie, dązenie do
nirwany?
To jednak nie w takim sensie, jak chrześcijanie. Raczej mówi się tam o
"nabijaniu sobie karmy". Poza tym- w chrześcijaństwie istnieje uniwersalne
dobro a także zło. Buddyzm jako taki nie posiada uniwersalnych definicji:
dla buddysty zen w Japonii np Droga Miecza może być taką samą Drogą, jak
każda inna prowadząca do sattori i odrzucenia balastu inkarnacji- dla
buddysty hinduskiego to raczej nie do przyjęcia. Jednak są i takie odmiany
buddyzmu, które nawet uważają za Drogę jak każdą inną np praktykowanie
wampiryzmu, posługiwanie się magią- które też mogą doprowadzić do oświecenia
i odrzucenia inkarnacji. Jednak jak chcesz wiedzieć więcej- proponuję Ci
IMO najlepszego usenetowego eksperta- Jakuba Krzewickiego. Jak ja się
wypowiadam na temat buddyzmu- to często mi się od niego dostaje za
wulgaryzowanie buddyzmu a la Pani Bławatska:-)

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

40. Data: 2011-01-27 23:19:54

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" napisał w wiadomości grup

> [...]

> coś- wiesz?

Za późno na kancel, a pytania Vilar nie zrozumiałam.

Może póki co ważniejsze od "jak?" jest "po co?" ?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

AISZY
Dlaczego nikt nie napisał nic o komciach?
Dowcip na czasie :)
"Mój sławny znajomy" - konkurs dla snobów.
scenariusze...