Ubranko dla Misia

1. Data: 2004-11-10 21:57:08

Temat: Ubranko dla Misia
Od: "Gerbil" <m...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, na Waszą grupę trafiłam w poszukiwaniu ubrania dla Misia. Mamy ok.
15-20 cm misie, które moja córka chciałaby ubrać. Postawiła przede mną
wyzwanie, bo nie miałam od lat w ręku szydełka ani drutów. Nie ma w handlu
ubranek dla misiów w tym rozmiarze, wiec mam je zrobić. Misie na biezaco
moga byc na przymiarke, ale nie wiem jak sie do tego zabrać. Mam trochę
włóczki (ze 4 motki po 100g) jakiegos różowego akrylu, druty sobie dobiorę w
pasmanterii i co dalej?
Umiem tylko prawo lewo i krzywy sciagacz, paski od biedy tez mi wyjda. tylko
jak tego misia zmierzyć? Zeby mu np. glowa nie utkneła. Ile oczek nabrać na
przód, plecy i na rękawy? Szukałam na Waszych linkach ale nie znalazłam
wskazowek dla mnie.
Czy któraś z Was doświadczyła bycia wrobioną w misia?
Liczę na Was.
Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2004-11-10 22:09:41

Temat: Re: Ubranko dla Misia
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gerbil napisał:

> Czy któraś z Was doświadczyła bycia wrobioną w misia?

Nie, ale moja Mama byla. W lalki tez.

Liczbe oczek musisz sama dobrac, biorac pod uwage grubosc wloczki. Przy
tak malych robotkach, to nie jest problem, bo jak bedziesz musiala
spruc, to nie bedzie tego duzo. Najprosciej to chyba tak: robisz 2
kwadraty na przod i tyl (raczej nie ma sie co bac, ze Misia bedzie pilo
po szyja) i 2 prostokaty na lapki.

th.

1. Data: 2004-11-10 22:25:45

Od: "Gerbil" <m...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spruc, to nie bedzie tego duzo. Najprosciej to chyba tak: robisz 2
> kwadraty na przod i tyl (raczej nie ma sie co bac, ze Misia bedzie pilo

Dzięki, włóczke mam 3 (tak wynika z metki arelanu) czy jak będe na biezaco
przymierzac misiowi ilosc oczek to bedzie to miarodajne? chyba wiesz o co mi
chodzi?
pzdr.
Joanna

1. Data: 2004-11-10 22:31:11

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gerbil napisał:

> Dzięki, włóczke mam 3 (tak wynika z metki arelanu) czy jak będe na biezaco
> przymierzac misiowi ilosc oczek to bedzie to miarodajne? chyba wiesz o co mi
> chodzi?

W trakcie nabierania oczek - nie bardzo. Musisz zrobic mniej wiecej i
jak nie bedzie pasowac, wyliczyc, ile zrobic mniej lub ile wiecej.

th.

1. Data: 2004-11-10 22:32:40

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Theli napisał:

> W trakcie nabierania oczek - nie bardzo. Musisz zrobic mniej wiecej i
> jak nie bedzie pasowac, wyliczyc, ile zrobic mniej lub ile wiecej.
>
> th.

cd: przy takim malenstwie to nie problem, juz po kilku rzedach bedziesz
wiedziala, czy jest ok. Mi sie zdarzalo pruc sweter po zrobieniu 3/4
plecow ;) wtedy to dopiero boli.

th

1. Data: 2004-11-10 22:40:18

Od: "Elen" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gerbil" napisał w wiadomości > Witam, na Waszą grupę trafiłam w
> [...]
> wyzwanie, bo nie miałam od lat w ręku szydełka ani drutów. Nie ma w handlu
> ubranek dla misiów w tym rozmiarze, wiec mam je zrobić.

Tak troszkę ot misiowe ubranka sprzedaje Endo, które robi ciuszki dla
dzieciaków i mają w różnych rozmmiarach ubranka nie wspominając o mebelkach
dla misiów. Fakt oczywisty - nic nie cieszy jak własnorecznie zrobione
rzeczy :) nie tylko dla misiów.
Elen

1. Data: 2004-11-10 22:41:04

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elen napisał:

> [...]
> dla misiów. Fakt oczywisty - nic nie cieszy jak własnorecznie zrobione

Nie mowiac juz o kosztach...

th

1. Data: 2004-11-10 23:03:04

Od: "Gerbil" <m...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> th
Jasne koszty chyba tu grają role a misie tylko dwa, a kazdy by chciał sie
ubrać. Dzieki za porady pochwale sie jak skończe :)
Ogólne dobranoc
Joanna
Ps. kiedy macie czas na dzierganie?

1. Data: 2004-11-10 23:06:16

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gerbil wrote:

> Ps. kiedy macie czas na dzierganie?

Nie zgadniesz ;) W trakcie do.. i z.. pracy ;)

pozdrawiam
Julita
--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-11-10 23:06:54

Od: "Honorata" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy któraś z Was doświadczyła bycia wrobioną w misia?
> Liczę na Was.
> Pozdrawiam
> Joanna

Ja jestem wrobiona w Baby Born. Do jakiego stopnia możesz zobaczyć tutaj:
http://www.album.com.pl/album.php?id=6544

Większość robiłam na oko.
Moje rady:
Sweterek musi być zapinany, najlepiej z tyłu. Inaczej Misiowi nie przejdzie
głowa, albo będzie miał dekoldzik do pępka.
Jak to zrobić? Ja robiłam tak. Plecy do połowy robię w jednym kawałku.
Następnie rozdzielam na środku i do jednej części dodaje 3, 4 oczka. Robię
dalej do końca. Brzegi zachodzą na siebie. Podszywam rzep i zapięcie gotowe.
Najlepiej byłoby zrobić sweterek raglanowy. Wtedy ładnie "leży" na Misiu.
Ale to trochę trudniejsze.
Jeżeli będziesz miała problemy, to napisz na priv. Zmierz dokładnie Misia.
Obwód brzuszka, długość rączek, obwód szyi. Wysokość (o ile to dziewczynka
to pomyślimy o sukience) Będziemy myśleć co dalej.
Jeżeli o mnie chodzi, to dobrze trafiłaś bo ja uwielbiam robić ubranka dla
lalek, misiów itp. Dziergam głównie na drutach.
Honorata
holecka1 maupa gazeta.pl
GG 2242065
[Warszawa]

[druty] czapka z delikatnymi zakardowymi paskami
wloczki - pytanie natury ekonomicznej
Rose Triptych - wyszywanie
okrągła serweta *wzór ananasa* [szydełko]
[druty]mohair /moher/ cieniowany