Re: Uczcie się rosyjskiego

From: "Chiron" <e...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Uczcie się rosyjskiego
Date: Sun, 2 May 2010 22:21:52 +0200

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hrkg6i$nl8$1@news.dialog.net.pl...

> Nie, ja Ci zadałem realne pytanie: Jak zaembargować i zagłodzić kraj jak
> Polska...

> Aaaaaaa.... a dlaczego mieliby tupać i grozić nową bronią?
>
> I czym różniłoby się grożenie "nową tajną bronią", od grożenia wojna
> atomową? Co to musiałaby być za nowa broń, przy której blednie nawet siła
> atomowego argumentu?
>

> No i widzisz. Teoria w ogólności ("Rosjanie wejdą") brzmi pięknie i na
> pewno aż rozpala gorące patriotyczne serca. Tylko że im bardziej w
> szczegóły tym bardziej dziurawa. Wystarczy prześledzić przebieg dyskusji.
> [...]

Tak czytam, co piszesz- rozmawiałem właśnie z pułkownikiem. Sympatyczny ten
wojskowy, kompan mojego teścia z polowań, w zasadzie mówi to, co Ty. Dość
duża zgodność poglądów. Mam jedno- bardzo konkretne skojarzenie: otóż za
komuny często słyszałem od różnych wojskowych, których udawało mi się
wyciągnąć na tematy polityczno- wojskowe, że różnie to można sobie myśleć o
ZSRR, przyznawali, że gospodarczo to brakuje nam do Zachodu- no ale w razie
wojny, to my jesteśmy ich zapleczem, gdzie np będą wywozić rannych- więc
jasne, ze będą o nas dbać (USA uderza zza Pacyfiku). Na uwagę, że przecież
uderzyć raczej uderzą (jeśli dojdzie do wojny konwencjonalnej) raczej od
strony Niemiec- twierdzili, że na NRD będzie linia frontu, a nas będą
ewakuować na wschód. To naprawdę były zgodne legendy, powtarzane przez
wojskowych w różnym stopniu.
W przemysanej do nas z Zachodu literaturze wyczytałem, że Polska jest w UW w
najgorszej sytuacji, bo realnie wojna (konwencjonalna) zacząć sie w zasadzie
może w jeden sposób: ZSRR uderza transporterami pancernymi na Zachód. Z
obronnego punktu widzenia- jedyny, znany sposób zgodny ze sztuką wojskową:
przerobienie terytorium Polski (przez które te transportery muszą przejść) w
pustynię jądrową. Dziś w różnych dyskusjach ten pogląd IMO jest przyjmowany
jako oczywisty wręcz. Wtedy- mając taki argument, włączałem go w swoje
dyskusje z wojskowymi, a oni zgodnie dość reagowali, że się nie znam i że to
jakieś brednie- pewno rodem z RWE.
Zauważ- zbijasz w bardzo jednostronny sposób pewne argumenty, do innych się
nie odnosisz. W tym wątku odnoszę wrażenie, jakbym dyskutował z wojskowym
wydziałem propagandy.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron