Udziec indyczy, kolejna odłosna eksperymentu

1. Data: 2006-05-06 11:46:47

Temat: Udziec indyczy, kolejna odłosna eksperymentu
Od: "udziecex" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dłuższego czasu poszukuję powtarzalnego przepisu na piecziny udziec
indyczy.
Można powiedzieć, że eksperyment wieloletni, a efektów nie ma.

Dzis postapiłem nastepująco:
zakupiony udziec obmyłem w zimnej wodzie, a następnie sklepałem wałkiem
poprzez siatkę nylonową
następnie bez wycierania polałem sokiem z 1/2 cytryny i posypałem solą
Lawry's
http://www.lawrys.com/products/products_detail.cfm?l
ry_value=products&prodtype=spiceblends&id=678
czosnkiem granulowanym, pieprem czarnym oraz bazylią i zmiażdżonymi owocami
jałowca.
Teraz się to maceruje w lodówce.
W pieceniu dorzucę kilka kaparek w soli i mandarynki

co sądzicie o pomysle?
Udziecex

2. Data: 2006-05-06 11:57:08

Temat: Re: Udziec indyczy, kolejna odłosna eksperymentu
Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

udziecex schrieb:
> [...]
> owocami jałowca.
> Teraz się to maceruje w lodówce.
> W pieceniu dorzucę kilka kaparek w soli i mandarynki

nie wiem. Mandarynki mi się z udźcem nie komponują. Z filetem tak, z
udźcem nie. Czosnek granulowany komponuje mi się tylko ze śmietnikiem,
ale smaki są różne. Ja robiłem kiedyś udziec macerowany w jogurcie, ale
przepis mi gdzieś uciekł podczas przeprowadzki, muszę moje książki
kucharskie posortować, w któreś to jest, jako luźna kartka. Kapary dawać
na końcu.

Muszę na zakupy, zapomniałem wczoraj nabyć jalapenos do tacos. Dzieciaki
mi tego nie wybaczą ;-)

Waldek

3. Data: 2006-05-06 15:29:16

Temat: Re: Udziec indyczy, kolejna odsłona eksperymentu
Od: "udziecex" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> nie wiem. Mandarynki mi się z udźcem nie komponują. Z filetem tak, z
> udźcem nie. Czosnek granulowany komponuje mi się tylko ze śmietnikiem, ale
> smaki są różne.

no więc po kolei.
Przed wstawieniem do pieczenia środek jeszcze pociągnąłem musztarda
Sarepską, dołożyłem kilka plasterków Rockpola osypałem ziarnami gorczycy i
związałem silną nitką.
I tak takiego puca do brytfanny i do pieca 220C. Piekło się ok. godziny (
okazało się, że jeszcze kilka chwil za mało), choć wykałaczka wchodziła
miękko w mięsko. Pod koniec pieczenia dodałem dwie mandarynki, kilka kaparek
z soli i w ostatniej kolejności szklankę śmietany 12%. oraz roztraty zabek
czosnku na wierzch mięsa juz prawie na tylko dojrzewanie w cieple

Oceny:
sos bardzo ciekawy w smaku, pikantny i gęsty
mięsu brakowało jeszcze kilka chwil, aby nie tracąc soczystości nabrało
twardszej kosysntencji
mandarynki jeszcze się uratowały, ale nie wszyscy zjedli, bo mimo swego
aromatu zaczęły już razić wyparowanym miąższem.

do tego kartofle w talarki przysmażane na patelni z rozmarynem
i ogórek zielony z grubym szczypiorem w zalewie śmietanowej

Udziecex

ps
A ja na swój sposób lubię czosnek granulowany

4. Data: 2006-05-07 10:57:26

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 May 2006 17:29:16 +0200, udziecex napisał(a):

> Przed wstawieniem do pieczenia środek jeszcze pociągnąłem musztarda
> Sarepską, dołożyłem kilka plasterków Rockpola osypałem ziarnami gorczycy i
> związałem silną nitką.

WLos gdzies zniknal, wiec w zastepstwie zapytam: nie zapomniales aby o
cząbrze, cynamonie, gozdzikach, szafranie, kurkumie, chrzanie i majonezie?

MSPANC

--
pozdrawiam,
Maciek

5. Data: 2006-05-07 14:35:40

Od: "Panlistonosz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> WLos gdzies zniknal, wiec w zastepstwie zapytam: nie zapomniales aby o
> cząbrze, cynamonie, gozdzikach, szafranie, kurkumie, chrzanie i majonezie?

mam taką propozycję
zrób tak, jak ja
dłużej piec, bo mięso było za mało wypieczone
wywal mandarynki, bo odparowując sok stają się niezbyt zjadliwe (tu dla
Waldemara K. podziękowania)
dołóż jakiś owoc orzeźwiający
zjedz, a potem wydasz swoją opinię
i nie myl osób w Internecie
o "barokowości" pisała 3 lata temu Pani Joanna Duszczyńska

6. Data: 2006-05-07 20:04:47

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 7 May 2006 16:35:40 +0200, Panlistonosz napisał(a):

> i nie myl osób w Internecie
> o "barokowości" pisała 3 lata temu Pani Joanna Duszczyńska

Moze, ja IIRC trafialem na podobne zlosliwostki w wykonaniu WŁ. Jesli nie,
przepraszam zainteresowanych. Nie czytam wszystskich postow na grupie.

Dżu, to nie jest barokowosc. Sprobuj jak smakuje mandarynka z bazylia, a
jak juz przestaniesz pluc, moze sprobuj przerobic i uproscic ten przepis. W
obecnej postaci sprawia wrazenie, ze udziec jest w nim juz calkowicie
zbedny :)

7. Data: 2006-05-08 07:40:33

Od: "dyńdza" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jak juz przestaniesz pluc, moze sprobuj przerobic i uproscic ten przepis.
> obecnej postaci sprawia wrazenie, ze udziec jest w nim juz calkowicie

Hehehehehe - no wydaje się być rzeczywiście zbędny :DDD
Dlatego też bardziej wyżerali sos niż mięso.
No bo z mięsem nie potrafię trafić - ile, w jakiej temperaturze.
Wiem istnieją jakieś przeliczniki wagowe, ale to chyba nie zawsze tak samo
działa.
Mnie akurat bazylia z mandarynką się nie gryzie, a to z tego powodu, że
niewielką ilość bazylii dosypałem do "środka udźca" i potem go skrępowałem i
do lodówki na odsiadkę, a mandarynki włożyłem pod koniec pieczenia. Więc
bazylia oddała udxcowi, co mu należna i wykapała się w sosie. NAtomiast
mandarynka to był pomysł, aby przełamywać smak mięsa i sosu. Przyznaje,
niekoniecznie udany.
Ale też z tym udźcem jest przygoda, bo nie wiem, co wyjdzie z tych moich
eksperymentów.
A póki co poprzez google nie udało mi się wyguglać jakiegoś przepisu, co by
mnie zaciekawił.
Może znasz taki, to chętnie zrobię.

dżu

KOCIOLEK !!!
Lunch lososiowy w 2 godziny
Re: Poswiateczne remanenty - co robie zle?
co można zrobić do kaszy gryczanej?
Babka cytrynowa