Babka cytrynowa

1. Data: 2006-05-05 18:07:00

Temat: Babka cytrynowa
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygrzebałam przepis na pyszną babkę cytrynową.
Kiedyś robiłam dosyć często, potem jakoś zaprzestałam :-)
Teraz znowu mnie naszło. A że jest przepyszna to się
podzielę przepisem :-)

BABKA CYTRYNOWA

250 g - Mąki (1,5 szkl)
250 g - Masła
250 g - Cukru-pudru (1,25 szkl)
4 Jajka
1 opakowanie cukru waniliowego
1 Cytryna
10 g Proszku do pieczenia (2 łyżeczki)
1 łyżka kandyzowanej skórki cytryny

Dokładnie myjemy cytrynę, ocieramy ją ze skórki na drobnej tarce. Otartą
skórkę posypujemy cukrem i odstawiamy do nasiąknięcia.

Żółtka oddzielamy od białek.

Masło ucieramy mikserem dodając kolejno : żółtka, cukier puder, cukier
waniliowy, skórkę z cytryny i sok wyciśnięty z cytryny.

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy.

Mieszamy mikserem.

Oddzielnie ubijamy białka na sztywną pianę i delikatnie łyżką mieszamy z
ciastem.

Nakładamy ciasto do uprzednio wysmarowanej i posypanej bułką tartą formy.

Pieczemy w temp. 180 st. C ok. 1 godz.

Pychotka - smacznego

Pozdrawiam

Sylwia

2. Data: 2006-05-05 23:51:49

Temat: Re: Babka cytrynowa
Od: "Łasiczka" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wygrzebałam przepis na pyszną babkę cytrynową.

W identyczny sposób robie babke limonkową, moim zdaniem bardziej aromatyczną :)

umawianie sie na kawe
mięso pieczone
ser żółty z białego
Pańska skórka poraz n-ty