co można zrobić do kaszy gryczanej?

1. Data: 2006-05-05 19:13:11

Temat: co można zrobić do kaszy gryczanej?
Od: "Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Stwierdzilam ostatnio, że za mało jemy kaszy wogóle, a gryczaną bardzo
lubimy, więc trzeba to zmienić.
Tylko kiepska kucharka jestem i nie umiem wymyślić fajnego dania z kaszą
oprócz smażonych pieczarek...
Dodam, że nie przepadam za mięsnymi potrawami (być może z powodu ciąży) więc
byłabym wdzięczna za jakieś pomysły i sprawdzone przepisy co do kaszy podać.

pozdrawiam i dziękuję za rady
Dorota

2. Data: 2006-05-05 19:20:00

Temat: Re: co można zrobić do kaszy gryczanej?
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Dorota wrote:

> [...]
> pieczarek... Dodam, że nie przepadam za mięsnymi potrawami (być może
> z powodu ciąży) więc byłabym wdzięczna za jakieś pomysły i sprawdzone

Z kaszą gryczaną zasmażany szpinak z czosnkiem (ja daje połowę
mrożonych liści i połowę papki z puszki) do tego jajko sadzone (na
szpinak) no i obok kasza - klasyk i bez mięsa. :)

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2006-05-05 19:54:57

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 May 2006 21:13:11 +0200 I had a dream that Dorota <m...@w...pl> wrote:
> [...]
>byłabym wdzięczna za jakieś pomysły i sprawdzone przepisy co do kaszy podać.

Prawie wszystko to samo, co do ziemniaków :)
Mi kasza bardzo podchodzi z gulaszem i np. buraczkami na ciepło.

--
Grzegorz Janoszka

4. Data: 2006-05-05 20:35:08

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Stwierdzilam ostatnio, że za mało jemy kaszy wogóle, a gryczaną bardzo
> lubimy, więc trzeba to zmienić.
> Tylko kiepska kucharka jestem i nie umiem wymyślić fajnego dania z kaszą
> oprócz smażonych pieczarek...
Babka z kaszy gryczanej: kasza ugotowana + biały ser (1:1 mniej więcej) +
zeszklona posiekana cebula + jajko + przyprawy wedle uznania. Włożyć masę do
dowolnej formy, upiec, podać z sosem pieczarkowym i surówkami, jakie się
lubi.

Pozdrawiam
Magdalena

5. Data: 2006-05-05 21:45:51

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
więc
> byłabym wdzięczna za jakieś pomysły i sprawdzone przepisy co do kaszy

Piróg Biłgorajski

Nadzienie do pierogów

Kaszanke

Marek

6. Data: 2006-05-06 18:08:00

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Z kaszy gryczanej mozna zrobic duzo smaczych potraw. Sczegolnie polecam
kuchnie indyjska. Najsmaczniejsze dania wegetarianskie, jakie
kiedykolwiek skosztowalam.
Gotuje sie latwo i szybko.
Podstawa jest sos:
na rozgrzany olej wrzuca sie cebulke i czosnek, podsmazamy wszystko na
zloty kolor, nastepnie dodajemy przyprawy: kumin, corriander, pieprz,
chili, a nastepnie wrzucamy kasze.
wiecej o kuchni indyjskiej na stronie:

http://www.indianfoodsite.com/vegatarian.htm

lub http://www.kuchniaindyjska.com

7. Data: 2006-05-06 19:10:27

Od: Ola Żyszkowska <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota napisał(a):
> [...]
> byłabym wdzięczna za jakieś pomysły i sprawdzone przepisy co do kaszy podać.

Heh :) Kiedyś dawno jak wracałam z wakacji, moja Mama robiła mi mój
ukochany rarytas na obiad: gotowała kaszę gryczaną na sypko,
dorzucała do niej masła i ziół i dawała mi tego pełną michę.

A ja byłam najszczęśliwszym dzieckiem na świecie wtedy!

Tak poważniej: warzywa krojone w cienkie paski podsmażone na oliwie,
na szybko, są z taką kaszą bardzo dobre.

--
Pozdrawiam cieplutko,
Ola Żyszkowska i Koty

8. Data: 2006-05-06 19:37:08

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:1146938879.995849.235390@v46g2000cwv.googlegrou
ps.com,
a...@g...com wrote:
> na zloty kolor, nastepnie dodajemy przyprawy: kumin

kmin

> corriander,

kolendra

Sorry, zboczenie zawodowe.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

9. Data: 2006-05-06 22:31:31

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
więc
> byłabym wdzięczna za jakieś pomysły i sprawdzone przepisy co do kaszy

A jeśli zostanie Ci poobiednia kasza, na drugi dzień wymieszaj ją z
rozmąconym jajkiem i dowolnymi przyprawami i usmaż jak omlet. Z suróweczką
doskonałe :o)

pzdr

kasia maruda

10. Data: 2006-05-06 22:31:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kasia maruda" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
>>
> A jeśli zostanie Ci poobiednia kasza, na drugi dzień wymieszaj ją z
> rozmąconym jajkiem i dowolnymi przyprawami i usmaż jak omlet. Z suróweczką

Nikt nie wymienił rzeczy najbardziej oczywistej - skwareczki + cebulka +
kwaśne mleko (kefir)... I najsmaczniejszej.

Babka cytrynowa
umawianie sie na kawe
mięso pieczone
ser żółty z białego