mięso pieczone

1. Data: 2006-05-04 19:47:05

Temat: mięso pieczone
Od: "P" <p...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Cały czas piekąć mięso (schab boczek itp) zawsze robię taką samą marynatę i
tym samym zalewam do pieczenia: majeranek, ziele angielskie, czosnek, jakieś
przyprawy itp.
Chciałbym spróbować czegoś innego, znacie coś może ciekawego w smaku? Może
jakiś zestaw przypraw które się ze soba dobrze komponują?

2. Data: 2006-05-05 07:28:43

Temat: Re: mięso pieczone
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P" <p...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałbym spróbować czegoś innego, znacie coś może ciekawego w smaku? Może
> jakiś zestaw przypraw które się ze soba dobrze komponują?
Schab z szałwią. Schab natrzeć dobrze solą a następnie szałwią tak, aby cała
pokryła mięso. Włożyć do podłużnego naczyna, przycisnąć (ja kładę na wierzch
kwadratową butelkę po jakimś alkoholu wypełnioną wodą) i trzymać tak 2-3 dni
na samym dole lodówki obracając 2-3 razy na dobę. Potem upiec.
No i w ogóle co się tyczy przypraw to nie daje się "majeranek, ziele
angielskie, czosnek, jakieś przyprawy", ogólna zasada jest taka, że jedna do
trzech przypraw (max) daje znacznie lepsze wfwkty niż nawalenie czego
popadnie.
Pozdrawiam - Agnieszka
Do wieprzowiny moim zdaniem pasuje również estragon.

3. Data: 2006-05-05 09:16:05

Od: "Macko" <z...@t...qr> szukaj wiadomości tego autora

> Do wieprzowiny moim zdaniem pasuje również estragon.

Estragon polecam w polaczeniu z "azjatyckim" sosem sliwkowym do pieczenia
piersi z indyka lub piersi z kurczaka (w folii).

To tak troche obok tematu ;)
Pozdrawiam!
Macko

ser żółty z białego