Ugryzienie? Wielka prośba

1. Data: 2005-07-31 19:48:10

Temat: Ugryzienie? Wielka prośba
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojego syna 10 lat w sobotę po południu(?) coś ugryzło w pobliże ściegna
Achillesa. Myślałam, ze komar jak to na wakacjach, ale jest możliwe, ze to
było w lesie,dość suchym.(KLESZCZ?) Momentu ugryzienia nie poczuł więć
raczej nie osa. Dopiero dzisiaj wieczorem pojawiła się opuchlizna i
zaczerwienienie, z tyłu stopy od kostki poprzez ścięgno do drugiej kostki. I
teraz mam problem... Nie wiem czy się niepokoić. Ponieważ jest alergikiem np
na pyłki roślin, to chociaż objawy pojawiają się rzadko mam zestaw leków.
Podałam mu Loratydynę 0,5mg Fenistil krople, wapno, a bezpośrednio na
ugryzienie fenistil żel. Jeśli przejdzie przez noc to ok, a jak nie to co?
Głupio iść do lekarza z ugryzieniem na stopie, raczej nie zagraża to życiu,
ale opuchlizna pojawiła się 24 godziny po ugryzieniu,i nigdy przed tem się z
czymś takim nie spotkałam
Czy kleszcz może ugryźć i odpaść? Może to objawy jakiegoś zakażenia,a może
to nie alergia tylko wynik działania tego jadu?
Pomóżcie plizz bo naprawdę nie wiem co robić dalej, jakie objawy powinny
mnie zaniepokoić?
TMK

2. Data: 2005-07-31 20:19:56

Temat: Re: Ugryzienie? Wielka prośba
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 31 Jul 2005 21:48:10 +0200, TMK <news:dcj9tv$1ph$1@nemesis.news.tpi.pl>
napisał(a):

> Może to objawy jakiegoś zakażenia,a może
> to nie alergia tylko wynik działania tego jadu?

Moim zdaniem to jad tego owada. Mnie nawet po ugryzieniu komara z dnia na
dzień zamiast być lepiej, to jest coraz gorzej. Opuchlizna coraz większa i
potem guz. Strasznie zawsze cierpię. Ostatnio trafił mi się całkiem niezły
specyfik, żel za grosze i lepszy od Fenistilu - "NO komar". Pomaga mi także
jak coś innego, np. muszki. Kiedyś mi dermatolog zapisał Flucinar, ale
jednak lepszy jest ten żel.

--
Kaja

3. Data: 2005-08-01 09:42:40

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to nie alergia tylko wynik działania tego jadu?
> Pomóżcie plizz bo naprawdę nie wiem co robić dalej, jakie objawy powinny

Kleszcze, gdy juz złapią to nei puszczają:)). Kleszcz odpada! Mnie pogryzly
w weekend czerwone mrówki na działce. Momentu ugryzienia nie czułam, ale noc
z gowy, rozdrapałam nieświadomie do krwi. Obserwuj temteraure dziecka i
zachowanie, jesli będzie bardziej senny niż dotąd w ciągu ostatnich 10 dni i
temperatura skoczy, przy zachowaniu, oczywiście, objawów w miejscu
ukaszenia, idźcie do lekarza. Fenistil powinien był złagodzić...pzdr

4. Data: 2005-08-01 10:14:42

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pomóżcie plizz bo naprawdę nie wiem co robić dalej, jakie objawy powinny
> mnie zaniepokoić?
> TMK

Dzięki wszystkim za odpowiedź.Z kleszczami niestety, stety:) nie mam
doświadczenia,a tego się obawiałam. Reszta pod kontrolą
TMK

5. Data: 2005-08-01 11:53:25

Od: "SponQo" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
ciach
> Achillesa. Myślałam, ze komar jak to na wakacjach, ale jest możliwe, ze to
> było w lesie,dość suchym.(KLESZCZ?) Momentu ugryzienia nie poczuł więć
> raczej nie osa.

nie no proszę nie wpadać w jakąś paranoje. To wielkie halo wokół kleszczy
spowodowane jest przez chęć zysków producentów szczepionek. Osobiście miałem
kilkadziesiąt kleszczy naraz jakieś 10 lat temu, a byli tacy którzy mieli po
50 po bieganiu w lesie. Jakoś nikt nie zachorował. Owszem kleszcze przenoszą
to świństwo, ale myślę, że prędzej można zostać potrąconym przez samochód
niż dostać boleriozę lub kleszczowe zapalenie opon mózgowych. Łatwiej też
pewnie zakażenia dostać od ukąszenia komara. Głowę daję, że przypadki
zachorowań na te choroby są marginalne w porównaniu z innymi zakarzeniami np
tasiemcem. Bez paniki to nie potwór. Dzieciaka pewnie jakiś zwykły owad
ugryzł. W Polsce jest wiele gryzących owadów, nie koniecznie mrówki, osy,
pszczoły, komary i kleszcze. Są też mniej znane, takie krtóre ogólnie się
nie spotyka, albo zaraz uciekają. Może przy ukryzieniu dziecko miało pecha i
zostało zakażone jakimś gronkowcem czy czymśtam, zwłaszcza jeżeli taki owad
żeruje na odchodach, a może to była poprostu wielka końska mucha :)
Przejdzie, nie żyjemy w Australii czy na Borneo :)

Pozdrowienia
Andrzej

6. Data: 2005-08-01 13:11:42

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

SponQo napisał(a):
> [...]
> to świństwo, ale myślę, że prędzej można zostać potrąconym przez samochód
> niż dostać boleriozę lub kleszczowe zapalenie opon mózgowych

nie do końca tak

kleszcze przenoszą chorobę, ale nie wszystkie - część z nich jest
zakażona, a część nie, dlatego tych "zdrowych" możesz mieć i 50, i nic
Ci nie będzie, ale zakażony wystarczy tylko jeden, żeby wywołać powikłania

--
best regards,
scream (at)w.pl

7. Data: 2005-08-01 13:38:03

Od: "SponQo" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> best regards,
> scream (at)w.pl
> Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

SPADEK ZAPADALNOŚCI na 100 tys. mieszkańców w roku 2004 w porównaniu z
rokiem 2003, zanotowano w następujących jednostkach chorobowych: borelioza z
18,3 na 12,5; kleszczowe zapalenie mózgu z 0,4 na 0,3

no tak zapadalność 1 osoba na 300000, myślę, że dużo dużo łatwiej raka
dostać. Zapadalność na nowotwory w województwie małopolskim to w latach
2002-2003 ok 300 osób na 100000. Liczby mówią same za siebie.

Pozdrowienia
Andrzej

8. Data: 2005-08-01 14:22:14

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za komentarze. Statystyka jest rzeczywiście
pocieszająca.I zgadzam się że panuje moda na straszenie. Ale z drugiej
strony kleszcza to ja-stary mieszczuch widziałam na zdjęciu , i nawet nie
potrafiłam rozpoznać czy tam coś jest czy może był kleszcz. Również na
wszelki wypadek chciałam wiedzieć jak rozpoznać że ktoś złapał odkleszczowe
choroby. Wracając do statystyk, to moja sąsiadka starsza osoba prawie
niewychodząca rok temu pojechała na cmentarz . Cmentarz Rakowicki w Krakowie
raczej niezarośnięty nie ma w nim kleszczy i boreliozy i co... złapała
boreliozę jak się potem okazało.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję
TMK

9. Data: 2005-08-01 14:42:51

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):
> [...]
> raczej niezarośnięty nie ma w nim kleszczy i boreliozy i co... złapała

"bo jak ktoś ma pecha, to i na własnej żonie syfa złapie" :))

10. Data: 2005-08-01 18:03:24

Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):

> [...]
> Achillesa. Myślałam, ze komar jak to na wakacjach, ale jest możliwe, ze to
> było w lesie,dość suchym.(KLESZCZ?) Momentu ugryzienia nie poczuł więć

Skąd wiadomo, że to ugryzienie ?
Ukłucia przez kleszcza nie czuje się. (kleszcze nie gryzą).

Dopiero dzisiaj wieczorem pojawiła się opuchlizna i
> zaczerwienienie, z tyłu stopy od kostki poprzez ścięgno do drugiej kostki. I
> teraz mam problem... Nie wiem czy się niepokoić.

A nie jest to zapalenie ścięgna Achillesa ?

Zawsze ostrzegam przed pochopnym i łatwym stawianiem diagnoz.

Proszę o przetłumaczenie
Okulary -NFZ-ceny ?
Ból pleców
do okulisty
Miejsce dla pacjenta po wstrząsie septycznym