Re: Ulga rehabilitacyjna w PIT-ach

From: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Ulga rehabilitacyjna w PIT-ach
Date: Fri, 14 Mar 2008 21:46:47 +0100

Użytkownik "Carrie" <carrie.mn@!gmail.com!> napisał w wiadomości
news:14y9e3itx5br5$.dlg@carrie.pl...

> Witam,
[...]
> Sprawa wygląda tak: osoba o lekkim stopniu niepełnosprawności kupiła
> aparaty słuchowe.

Witaj Carrie :-)

> Co można/należy odliczyć w ramach ulgi? Cały udział własny, czy u.wł.
> minus cenę obudowy, czy u.wł. minus obudowa minus dofinansowanie od
> pracodawcy?

Odliczeniu podlega to co wyłozyłaś ze swojej kieszeni by opłacić
rzeczoną fakturę.

> Kiedyś podobno obudowa aparatu słuchowego nie była uwzględniona w tej
> uldze, za to baterie do aparatów owszem.

Hmmm..... pierwsze słyszę a nie jeden aparat swego czasu kupiłam ;-)
Przecież nie sprzedawają aparatów bez obudowy a możne ja o czymś nie wiem?
Zawsze odliczałam różnicę pomiędzy:
tym co miałam na fakturze minus dofinansowanie NFZ minus dofinansowanie
pracodawcy i sądzę, że nic się w tym temacie nie zmieniło.

A baterie można sobie co roku odliczać jeśli się ma pokrycie w fakturach.

> W instrukcji do PIT napisano, że "W przypadku gdy wydatki były
> częściowo sfinansowane (dofinansowane), odliczeniu podlega różnica
> pomiędzy poniesionymi wydatkami a kwotą sfinansowaną (dofinansowaną) z
> lub zwróconą w jakiejkolwiek formie.", ale nie napisano, czy ma jakieś
> znaczenie, przez kogo były dofinansowane.

Bo to nie ma znaczenia. Liczy się fakt dofinansowania tego konkretnego
zakupu. Możnews.neostrada.pl to być PCPR, PFRON ale i pracodawca też.

> Wydaje mi się, że chodzi o
> dofinansowanie z ZUS, PCPR lub innych podobnych instytucji, więc
> dofinansowanie przez pracodawcę [który nie jest firmą państwową],

Jeśli zakład pracy (tu nie ma znaczenia czy to firma prywatna czy panstwowa)
w jakikolwiek sposób gdziekolwiek zaznaczył, że wypłaca Ci kwotę XXXX na
zakup aparatów słuchowych, bądź dał Ci zapomogę lub coś w tym rodzaju
uwzględniając na co Ci to daje to uważam, że powinnaś tą kwotę odliczyć.
Natomiast jeśli pracodawca dał Ci ta kwotę nie uwzględniając celu na jaki Ci
daje wtedy ,..... nie masz moim zdaniem obowiązku wykazywać tej kwoty i
zaliczać jej do odliczeń i możesz wtedy tą kwotę potraktować jako premię.

> Pozdrawiam, Carrie

Pozdrawiam serdecznie :-)

--
do usłyszenia