Ulga remontowa - kontrola US w domu?

11. Data: 2006-03-12 17:49:38

Temat: Re: Ulga remontowa - kontrola US w domu?
Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelWN napisał(a):

> Mozesz powiedziec skad takie rewelacje wziales ???
> Pierwszy przyklad z brzegu: farby Beckersa kupowane w OBI i Castoramie
> mialy VAT 22 % (rachunki z roku 99)
> Wiec zdziwiony jestem twoim stwierdzeniem.

Ulga remontowa - zawsze kwota brutto - bez znaczenia VAT.

Zwrot VAT (na podstawie ubiegłorocznej Ustawy) - tak jak pisze Kolega.

Mam wrażenie, że:
- myślisz o innej Ustawie;
- Twój przedpiśca opisuje przypadek zakupu materiału z usługą, który
czasami jest objęty (w przypadku usług na rzecz osób fizycznych) 7%
VAT, mimo iż sam materiał (bez usługi) ma 22%.

--
spp

12. Data: 2006-03-12 20:00:44

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> szukaj wiadomości tego autora

>Mam wrażenie, że:
> - myślisz o innej Ustawie;

Wszystko jasne. Mojemu przedmówcy chodziło o zwrot "róznicy" VAT-u a nie
ulgę remontową.

pawelWN

13. Data: 2006-03-12 21:40:30

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> US sprawdza w zasadzie tylko faktury i w przypadku gdy masz na nich np.
> hurtowe ilosci sprzetu wowczas moze dalej wyjasniac ta sprawe. W praktyce
> nawet jesli masz zawyzone ilosci na fakturze (ale w granicach zrowego
> rozsadku) to urzedu to nie interesuje.

No chyba, że znajdziesz się w puli losowo wybranych osób do sprawdzenia.
Dobrze jak znajdziesz się w pierwszym roku, trochę gorzej jak po 5 latach.

Tomek

14. Data: 2006-03-12 21:55:33

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> No chyba, że znajdziesz się w puli losowo wybranych osób do sprawdzenia.
> Dobrze jak znajdziesz się w pierwszym roku, trochę gorzej jak po 5 latach.

nawet jesli sie znajdziesz to sprawdza Ci tylko faktury :)

Tomek

15. Data: 2006-03-13 09:29:39

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Mar 2006 13:56:37 +0100, "Tomek" <b...@o...pl> wrote:

>Jesteś w błędzie. Sprawdzenie czy to co masz na ścianie jest tym co
>odliczyłeś nie jest takim wielkim problemem jak ci się wydaje.

Ta, jasne. Zwłaszcza że mogłem pomalować pokój na zielono, stwierdzić że mi się
nie podoba, farbę zmyć i pomalować na żółto (po czym dziecko pobrudziło ścianę
flamastrami) a następnie pokój wytapetować. I oczywiście odliczyć sobie i farbę
zieloną, i żółtą i tapetę. W US pracują wróżki?
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

16. Data: 2006-03-13 16:30:03

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
farbę
> zieloną, i żółtą i tapetę. W US pracują wróżki?

Pisałem z myślą o kuchenkach, piecach.
Kto ci będzie farbę w domu sprawdzał.

Tomek

17. Data: 2006-03-13 16:36:14

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

> Pisałem z myślą o kuchenkach, piecach.
> Kto ci będzie farbę w domu sprawdzał.

przez 5 lat mozna kilka razy zone zmienic a co dopiero kuchenke czy piec ;)

Tomek

18. Data: 2006-03-13 16:38:23

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przez 5 lat mozna kilka razy zone zmienic a co dopiero kuchenke czy piec
;)

Żony chyba nigdy nie miałeś, nie tak łatwo się jej pozbyć :)
Jak zmienisz piec kilka razy w ciągu 5 lat to jest to już co najmniej
podejrzane. A przynajmniej jeżeli będziesz go za każdym razem odliczał

Tomek

19. Data: 2006-03-13 19:56:24

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

> Żony chyba nigdy nie miałeś, nie tak łatwo się jej pozbyć :)

a Ty piszesz z doswiadczenia ? ;)

> Jak zmienisz piec kilka razy w ciągu 5 lat to jest to już co najmniej
> podejrzane. A przynajmniej jeżeli będziesz go za każdym razem odliczał

a jaki przepis zabrania Ci czestej zmiany pieca?? i tak odliczasz niewielka
czesc jego wartosci i musisz zmiescic sie w limicie, jesli bedziesz mial na
faktury do zaden urzad nie moze sie przyczepic. no chyba ze masz lewe
faktury a pieca nigdy nie widziales ;)

Tomek

20. Data: 2006-03-13 19:59:12

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> faktury do zaden urzad nie moze sie przyczepic. no chyba ze masz lewe

Przeczytaj dokładnie o czym był wątek

Tomek

Drzwi antywlamaniowe wejsciowe do mieszkania - nietypowe pytanie
Sprzedaz mieszkania podarowanego i 10% podatek
Czy warto naprawiać pralkę Candy ctt 82tv taka ładowana od góry
galki jako klamki do drzwi wewnetrznych - gdzie?
WM