Umysł

1. Data: 2000-12-07 08:09:36

Temat: Umysł
Od: "geoff" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej
perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Pozdrawiam.

1. Data: 2000-12-07 09:51:19

Temat: Re: Umysł
Od: "Coenve" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej
> perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
> elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Perspektywa jest wynikiem doświadczeń. Rozszerzaj doświadczenia.

1. Data: 2000-12-07 10:14:59

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej
> perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
> elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Poniewaz tez mi to czesto chodzilo po glowie :-)...

Rozwiazac to mozesz pewnie na wiele sposobow.
Mi wydaje sie najlepszy - odpowiadanie sobie na pytania.
Wiec pytanie: jaki jest ten "skostnialy umysl", jak go nazwales?
Jaki on jest, ze jest skostnialy, a jak "moglo by byc" gdyby nie byl
skostnialy?

Z "tego co pamieta", takie pytanie moze tez "generowac sie" gdy
czujesz, ze na wiele rzeczy nie mozesz znalesc odpowiedzi i wtedy
nabywa sie przekonania, ze "umysl jest skostnialy".

A moze masz jaka konkretna sytuacje z zycia w ktorej dominowalo
skostniale myslenie?
Duch

1. Data: 2000-12-07 10:15:46

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik geoff <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:90ngg7$cqd$...@n...tpi.pl...
> [...]
> perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
> elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Przeczytaj ksiazke "Narcyzm - zaprzeczenie prawdziwemu Ja"
Aleksandra Lowena. Wlasnie na nia "wpadlam".
Albo cos Karen Horney.
Niezaklamana Wiedza o Sobie to poczatek i podstawa zmian.
Bez niej zadne "kolo ratunkowe" nie zadziala.
pozdrawiam, Eva

1. Data: 2000-12-07 12:09:47

Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

geoff <a...@i...pl> w artykule news:90ngg7$cqd$1@news.tpi.pl pisze...
> Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej
> perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
> elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Nie wnikajac w szczegoly... Zacznij duzo czytac i ogladac Discovery. Nie
ograniczaj sie nigdy do jednego podejscia, ale np. czytaj ksiazki tak z
zakresu filozofii, jak i fizyki. Ale najpierw stwierdz, co jest przyczyna
tego zawezenia perspektywy, a potem dzialaj.

--
A. S.
ICQ: 93514181

1. Data: 2000-12-07 13:06:54

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze sam fakt, ze zdajesz sobie sprawe z tego, ze cos nie gra, swiadczy
o tym, ze ten umysl nie jest taki skostnialy.
Uelastycznianiu zwojow pomaga spogladanie na swiat z wielu punktow widzenia.
Staraj sie nie poprzestawac na jednym rozwiazaniu problemu czy ocenie sytuacji.
Pomysl zawsze co by bylo gdybym byl po drugiej stronie. Albo dlaczego inni
widza jakas sytuacje zupelnie inaczej...
powodzenia
i.

1. Data: 2000-12-07 13:20:14

Od: Marcin Kosewski <M...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

geoff napisał(a):

> Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej
> perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
> elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Sam to zauwazylem u siebie. Tak to jest, ze jak cos w zyciu
czlowieka sie zmienia, cos wali a cos nowego buduje to
potrafi on na to dynamicznie reagowac. Natomiast jak
osiagnie sie juz ten "stan spokoju" - praca, dom, ci sami znajomi,
rutyna - to tak, jakby trafilo sie do klatki. "Prison of your mind".

W tym momencie (przynajmniej mi) bardzo pomaga medytacja.
Pozwala w jakis sposob "obudzic sie", spojrzec na sprawy
z innej perspektywy.

--
-+--------------------------------------------------

1. Data: 2000-12-07 18:11:16

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

A można odpowiedzieć nieco inaczej ? Nie w sposób skostniały ?:)

geoff zapytał w news:90ngg7$cqd$1@news.tpi.pl...

> Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej perspektywie.

Może tak, jak to czynili egipcjanie mumifikując zwłoki faraonów - przez otworki w
nosie,
na takie pierzaste patyczki, metodą lewoskrętną i powolutku... a resztę przez
rurkę...

> Jak dochodzi się do tego, aby umysl stał się bardziej elastyczny?

Podobno gimnastyka pomaga, przysiady, bieganie po lesie, rower - oczywiście wszystko
z książkami pod pachą, mądrymi, z różnych dziedzin - czasami nawet można poczytać,
w przerwach...
Ale wystrzegać się trzeba bardzo wielu rzeczy. Może nawet samo wystrzeganie będzie
bardziej skuteczne. Na przykład telewizji! Strasznie zawęża i powoduje kostnienie,
nie tylko umysłu. Jeszcze bardziej wideo... W dużej mierze internet - jeśli ktoś nie
wie,
że tylko psp jest grzechu warta.

> To dla mnie naprawdę powazny problem.

A w jakim wieku jest Twój umysł i co robił do tej pory? Jeśli to nie jest
niedyskrecja.
Od tego przecież zależy skuteczna terapia...

> Pozdrawiam.

również
S.
~~~~~~~~~~

1. Data: 2000-12-07 19:02:14

Temat: Odp: Umysł
Od: "Iwicz" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
pisał:90nnta$603$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2000-12-07 22:39:39

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"geoff" <a...@i...pl> wrote in message news:90ngg7$cqd$1@news.tpi.pl...
> Jak pozbyć się skostniałego umysłu, który widzi świat w zawezonej
> perspektywie. Jak dochodzi sie do tego, aby umysl stał się bardziej
> elastyczny? To dla mnie naprawdę powazny problem.

Tym, iz widzisz, ze masz problem i chcesz sie go pozbyc, jestes juz na
dobrej drodze. Teraz chodzi o to, by przeprogramowac Twoje spogladanie na
swiat. Przy silnej woli, jesli bedziesz czesto myslal o tym, ze pragniesz
tej zmiany, ta zmiana nastapi.
Tematyczna literatura tez moze duzo pomoc ale i do tego trzeba miec silna
wole by realizowac wskazowki.
Jesli sam nie potrafisz tego dokonac, trzeba
zasiegnac porade specjalisty.

Pozdrawiam,
jakub

> Pozdrawiam.