Uprawa hydroponiczna

1. Data: 2001-03-20 13:52:51

Temat: Uprawa hydroponiczna
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Czym sie rozni uprawa hydroponiczna (jesli wogole) od uprawy w np.
keramzycie?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2001-03-22 15:24:12

Temat: Re: Uprawa hydroponiczna
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gamon'" <r...@r...prv.pl> napisal w wiadomosci
> Czesc!
>
> Czym sie rozni uprawa hydroponiczna (jesli wogole) od uprawy w np.
> keramzycie?

Chyba niczym. W uprawie hydroponicznej, keramzyt stosuje sie jako material
kotwiczacy rosline.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-03-23 15:43:58

Od: DA_none <d...@e...webmedia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' <r...@r...prv.pl> wrote:
> Czesc!

> Czym sie rozni uprawa hydroponiczna (jesli wogole) od uprawy w np.
> keramzycie?

jesli mial by zgadywac to moze tym ze nie ma naczynia wewnetrzenego
w ktorym w uprawie hydroponicznej umieszczona jest roslina

w skorcie wszystko siedzi w jednym naczyniu pozywka ma caly czas kontakt
podlorzem (kramazyt)

da sie tak uprawiac rosliny wybitnie wodolubne. np: papirus

> Pozdrawiam,
> robal.

DA_none

4. Data: 2001-03-29 10:07:28

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

DA_none wrote:

> jesli mial by zgadywac to moze tym ze nie ma naczynia wewnetrzenego
> w ktorym w uprawie hydroponicznej umieszczona jest roslina

To w tym naczyniu nie umieszcza sie zadnych kamykow czy czegos? A jak
roslina sie "trzyma", zeby nie wyplywac na wierzch?

> da sie tak uprawiac rosliny wybitnie wodolubne. np: papirus

No wlasnie mi pieknie tak rosnie :) I skonczyl sie problem "pachnacej"
ziemi (u mie zawsze woda siegala wyzej, niz grunt w doniczce, dzieki czemu
pap rosl jak nalezy).

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2001-03-29 10:08:39

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:

> Chyba niczym. W uprawie hydroponicznej, keramzyt stosuje sie jako material
> kotwiczacy rosline.

To prasa chyba znowu na uslugach mafii i klamia tam :)))))))))))))))
To tak, jak z tym: sukulent-kaktus. Wydawalo mi sie, ze kazdy kaktus jest
sukulentem, ale nie kazdy sukulent jest kaktusem, a czasami z opisow na
opakowaniach np. do nawozow wynika, ze kakatusy nie sa sukulentami
:))))))))))))))

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2001-03-29 22:46:17

Od: DA_none <d...@e...webmedia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' <r...@r...prv.pl> wrote:

> To w tym naczyniu nie umieszcza sie zadnych kamykow czy czegos? A jak
> roslina sie "trzyma", zeby nie wyplywac na wierzch?

w wenetrzynm jest wypalniacz np: keramzyt ale w zlaerznosci od pozimu wody
moze on wcale nie stykac sie z woda.
mozna wtedy uprawiac nawet kaktusy :))

> No wlasnie mi pieknie tak rosnie :) I skonczyl sie problem "pachnacej"
> ziemi (u mie zawsze woda siegala wyzej, niz grunt w doniczce, dzieki czemu
> pap rosl jak nalezy).

a jak go przesadziles ? czy wychodowales juz w kulturze wodnej ?

DA_none

7. Data: 2001-03-30 07:59:09

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

DA_none wrote:

> a jak go przesadziles ? czy wychodowales juz w kulturze wodnej ?

Pierwszy papirus (byl wiekszy ode mnie, ostatnio postanowil zdechnac po inwazji
przedziorow - niedal sie odratowac) zyl najpierw w ziemi z glina (tak mi ktos
poradzil), pozniej w samej ziemi, ale normalnie podlewany; nastepnie w tej samej
ziemi, ale woda stala w podstawce; pozniej podstawka zostala zamieniona na
miseczke; w nastepnej kolejnosci zamiast miseczki pojawila sie doniczka i wtedy
wody bylo wyzej, niz ziemi. A drugi papirus (mlodziak, ktory teraz rosnie jak
glupi) byl wsadzony do wody, coby miec jakiegos papa na wypadek, gdyby duzy
zdechl do konca. Stal gdzies w zapomnieniu (no nie calkiem, woda byla
uzupelniania), nie bylo czasu, zeby go przesadzic i okazalo sie, ze tak
rosnieswietnie. Dorzucilam kamyki (nawet nie keramzyt) i widac jest mu dobrze,
bo rosnie szybko, szybko sie zageszcza, mimo ze regularnie przycinam. To tyle
mojej wielkiej "hydroponiki". Teraz juz mam specjalna doniczke do hydroponiki,
miernik wilgotnosci (a raczej w rzeczywistosci poziomu wody) i szukam tylko
odpwiedniej oslonki. Ten papirus pozostanie juz tak, jak jets - w samej wodzie.
Rozwazam tez takie proby z innymi roslinami.

Pozdrawiam,
robal.

8. Data: 2001-03-30 10:00:53

Od: DA_none <d...@e...webmedia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' <r...@r...prv.pl> wrote:

> [...]
> odpwiedniej oslonki. Ten papirus pozostanie juz tak, jak jets - w samej wodzie.
> Rozwazam tez takie proby z innymi roslinami.

mam nadzieje ze go jakos nawozisz ? :)

ja robie swoje doniczki sam, kupuje tylko wskazniki.
jak bedziesz mial wiecje roslinek to daj znac na priva jak ci rosna.

jak bedziesz przesadzal inne rosliny to uwazaj zebys nie przesadzil
z wigotnoscia.

> Pozdrawiam,
> robal.

DA_none

9. Data: 2001-03-30 14:47:33

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

DA_none wrote:

> mam nadzieje ze go jakos nawozisz ? :)

Na razie nie byl ani razu nawozony, dopiero na to czeka.... :)

> ja robie swoje doniczki sam, kupuje tylko wskazniki.

Ja na razie zamierzam te jedna przetestowac.

> jak bedziesz mial wiecje roslinek to daj znac na priva jak ci rosna.

OK

Pozdrawiam,
robal.

10. Data: 2001-04-18 10:10:55

Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o uprawę hydroponiczna innych roślin, to mogę powiedzieć, że
właściwie rośnie wszystko. W tej chwili mam kilka roślin w hydroponice i
rosną doskonale. Są to Ctenante, Syngonium, bluszcz, "łosie rogi" i maranta.
Maranta po przesadzeniu odżyła, ponieważ była zarażona wełnowcem, a teraz
jej lepiej. Zaczęła nawet wypuszczać nowe liście. Wszystkie rośliny są
kilkuletnie i zostały przesadzone do keramzytu już jako dorosłe. Reszta
moich roślin czeka na przesadzenie, ale na razie nie mogę dostać nigdzie w
Szczecinie doniczek, "baterii" (tak nazywa się nawóz do hydroponiki -
przynajmniej z taką nazwą się spotkałam z literaturze), mierników itp. O ile
mi wiadomo jednym z największych producentów tego typu akcesoriów jest firma
LENI. ona również wydała świetną książkę nt. "uprawy roślin doniczkowych
bez ziemi"
Jeśli chcecie, to obejrzyjcie ich stronę
http://www.leni.de/

Pozdrowienia
Kraak

Roza na balkonie