Re: Urząd Skarbowy

Data: 2005-05-23 13:52:08
Temat: Re: Urząd Skarbowy
Od: "LM" <l...@g...pl>

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:d6l7d6$g8g$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Problem maglowania ON tkwi, w tym żę obecnie mało jest ulg i odliczeń a
> urząd musi swoje
> coś robić, trzeba komuś wysłać wezwanie, dać domiar etc. Właściwie obecnie
> zostały dwie ulgi - ulga remontowa i ulga na opłacenie opiekuna i stąd to
> czepianie się ON.
>
> Jeżeli Urząd Skarbowy ma wymagać jakiś szczególnych to moim zdaniem musi
> być określone w ustawie.
> Ustawodawca, celowo w art. 26 ust. 7c uopodof - odstąpił od
dokumentowania
> takiej ulgi,
> [...]

Myślę, że nie - w Izbie Skarbowej też musieli by siedzić kretyni. Owszem -
wydatki musimy ponieść, ale tak jak nie musimy ich dokumentować, tak nie
musimy umieć wskazać, na rzecz kogo je ponieśliśmy. Normalnie myślącemu
człowiekowi wystarczy wykazać, że takiej pomocy czasem potrzebujemy i że
czasem taka pomoc związana jest z wydatkami. Gdyby trzeba było wykazywać
więcej (np. wskazywać osoby, które za taką pomoc wzięły kasę) to musiałoby
to być jawnie wyartykułowane w ustawie. Przepisy podatkowe nie mogą być
przez organy podatkowe interpretowane rozszerzająco - akurat w tym temacie
było już prawomocne orzeczenie i to bodajże nawet TK, nie tylko NSA.

LM