Usg sutków

1. Data: 2005-07-12 08:39:03

Temat: Usg sutków
Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jaki wpływ na obraz badania moze mieć wykonanie go w końcowej fazie cyklu?Czy
zeby upewnić sie ze zdiagnozowanie guzka jest prawidłowe nalezy wykonać badanie
jeszcze raz w pierwszej fazie cyklu?
I jaki jest dalszy przebieg postępowania w diagnostyce guzka piersi u młodej
kobiety - przed 30- tką?
Dzięki

2. Data: 2005-07-12 15:47:47

Temat: Re: Usg sutków
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
cyklu?Czy
> zeby upewnić sie ze zdiagnozowanie guzka jest prawidłowe nalezy wykonać

to bardzo ciekawe, chodze regularnie co rok na usg i nigdy nikt mi nie
powiedzial, ze faza cyklu ma jakies znaczenie. ciekawa jestem, czy tez
rzeczywiscie ma, czy nie.

> I jaki jest dalszy przebieg postępowania w diagnostyce guzka piersi u
młodej
> kobiety - przed 30- tką?

u mnie zdiagnozowano "tylko" torbiel, kazano sie samej badac i przyjsc na
kontrole usg za rok.

3. Data: 2005-07-12 17:08:57

Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> to bardzo ciekawe, chodze regularnie co rok na usg i nigdy nikt mi nie
> powiedzial, ze faza cyklu ma jakies znaczenie.
bo tego nikt ci nie powie.taki syf jest w słuzbie zdrowia i nie tylko
państwowej ze jelsi chcesz sie przed czymś uchronić to radze ci sama przejrzeć
tochę portali medycznych- podobno powinno sie robić tuz po miesiączce

> młodej
>
> u mnie zdiagnozowano "tylko" torbiel, kazano sie samej badac i przyjsc na
> kontrole usg za rok.
aha, no tak- zeby było juz co leczyć.Dziewczyno radze ci, nie - nie radze ci
wpadać w paranoję ale jesli masz jakieś watpliwosci co do tej torbieli to
sprawdz to jeszcze w innym miejscu.Wczesna diagnostyka jest baardzo ważna (o
czym pewnie wiesz) - ale prawidłowa diagnostyka.Dzieki zaufaniu do lekarzy mam
juz 4 trupy w rodzinie.Dzieki nieprawidlowej wczesnej diaagnostyce i braku
prowadzenia.Kiedy stwierdzilii ze juz "COŚ" jest - na leczenie bylo za pozno -
ale okolo 3 latek poleczyli do czasu śmierci.

takze radze ci - zadbaj sama o siebie i troche poczytakj o problemie.

4. Data: 2005-07-12 20:44:59

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przejrzeć
> tochę portali medycznych- podobno powinno sie robić tuz po miesiączce

wszedzie sa zapisy, a miesiaczka nieregularna:( no ale powiedzmy, ze
utrafie - tu po tzn. dokladnie do ktorego dnia cyklu? do 10 moze byc, czy za
pozno?

> [...]
pozno -
> ale okolo 3 latek poleczyli do czasu śmierci.

ja niestety tez wciaz trafiam na kiepskich lekarzy i nieprawidlowa
diagnostyke. torbiele sa male i podobno przy pco czesto sie robia. poza tym
ja leczyc torbiele? przeciez to guzek wypelniony plynem. w tarczycy tez od
lat mam torbiele i tylko mi kaza powtarzac usg...:(
ale wiesz - mimo wszystko trzeba sie czegos uczepic i komus zawierzyc, bo
jednak medycyna to trudna nauka - laik, co sobie poczyta w necie i ksiazkach
moze tym bardziej sie mylic:( a jak sie przychodzi wyedukowanym do lekarza,
to on sie obraza.

5. Data: 2005-07-13 14:01:28

Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> wszedzie sa zapisy, a miesiaczka nieregularna:( no ale powiedzmy, ze
> utrafie - tu po tzn. dokladnie do ktorego dnia cyklu? do 10 moze byc, czy za
> pozno?
chodzi generalnie zeby w pierwszej fazie cyklu - ale podobno chodzi o
wyrazistość -dokladność obrazu.W róznych portalach podawane było róznie
generalnie z tych wszystkich utworzyłam sobie granice 5- 10 ale jesli masz
długie cykle to pewnie mozna ciut dłuzej

> [...]
> ja leczyc torbiele? przeciez to guzek wypelniony plynem. w tarczycy tez od
> lat mam torbiele i tylko mi kaza powtarzac usg...:(
wiesz - nie powiem ci bo nie jestem lekarzem i wole ci e nie wprowadzac w błąd -
gdzieś chyba czytałam ze ten plyn sie usuwa i tyle- po "chorobie" ale wklep w
googlach. jest kilka dobrych portali medycznych
> [...]
> moze tym bardziej sie mylic:( a jak sie przychodzi wyedukowanym do lekarza,
wiesz no ja nie mowie zeby byc madrzejszym od lekarza tylko wymagac- wiedziec
co sie standardowo w takich sytuacjach robi czy tez co powinno.A co do lekarzy -
to jak 99 procent polakow - kompleksy - jak ktoś cos wie to juz jest be.Bylam
tylko u jednego normalnego lekarza - dentysty - ktory sie nie zdziwil jak na
przegląd przyszłam od razu z rentgenem zebow tylko sie od razu lepiej poczul i
mial material do zglebiania. W Polsce jeszcze to nie jest normalne ze
przychodzi sie z rentgenem bez wczesniejszego zalecenia przez lekarza (a co
najmniej dziwne).
Usg to bm sobie powtórzyła dla własnego dobra - przecież jak obraz jest
niewyrazny to wiadomo co mozna rozpoznać -COŚ,ze coś jest i tyle
ale generalnie nie sugeruj sie tak bardzo. U mnie generalnie nastapil
kryzys "autorytetów' zwłaszcza w medycynie.Co gorsza - jak dowiaduje sie ze
lekarz - to jzu człowiek jest dla mnie na straconej pozycji.Albo rzeźnik albo
pan "bylejak".Zdarzaja sie tez "lekarze - ekonomiści".Niestety- coz do tego
prowadzi nadszarpniete zaufanie.Moze psychiatra by mi sie przydal- ale cóż - to
tez lekarz.

6. Data: 2005-07-13 15:45:52

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> generalnie z tych wszystkich utworzyłam sobie granice 5- 10 ale jesli masz
> długie cykle to pewnie mozna ciut dłuzej

dzieki - zapamietam sobie:) chodzi o to, ze w II fazie lekarz moze nie
znalesc czegos, co juz tak moze zlego byc?

> [...]
> mial material do zglebiania. W Polsce jeszcze to nie jest normalne ze
> przychodzi sie z rentgenem bez wczesniejszego zalecenia przez lekarza (a

tzn. do zwykle kontroli, gdy nic nie boli robic rtg?

> [...]
tego
> prowadzi nadszarpniete zaufanie.Moze psychiatra by mi sie przydal- ale

oj, ja tez tak mam:( niestety - to efekt dosiwadczen, a nie uprzedzen.

7. Data: 2005-07-13 17:10:29

Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

dzieki - zapamietam sobie:) chodzi o to, ze w II fazie lekarz moze nie
> znalesc czegos, co juz tak moze zlego byc?
no jak obraz jest niewyraźny?

> [...]
> poczul i
> co
>
> tzn. do zwykle kontroli, gdy nic nie boli robic rtg?
lekarz ma wtedy lepszy wgląd w sytuację - co sie naprawdę dzieje, jakieś
procesy sie moga zaczynac a jeszcze nie dawać objawów itp.Profilaktyka i
prawidłowy , pelny "obraz rzeczy"

> ze
> albo
> tego
> cóż - to
>
> oj, ja tez tak mam:( niestety - to efekt dosiwadczen, a nie uprzedzen.
no tak ale to w pewnym sensie w moim przypadku juz uprzedzenia bo nie znam
człowieka a juz mu naklejam etykietę.Zwłaszcza ze lekarz to lekarz a człowiek
to człowiek.Z tymże jak ktoś jedną rolę społeczną partaczy to istnieje duze
prwdopodobieństwo ze ta drugą - prywatną też.
No nic.
Tyle
pozdr

p.s."Torbiel zwykle ma bardzo cienką torebkę. Z torbieli aspiruje się jałową
płynną treść, zwykle przypominającą gęsty krem. Zarówno torbiele, jak i ropnie
można skutecznie opróżniać drenażem chirurgicznym, ale lepszym sposobem
leczenia torbieli jest powtarzana aspiracja igłowa." - to cytat z jednego
portalu - po jaką cholerę kazali Ci czekać to nie wiem ale moze sie doczytasz

8. Data: 2005-07-13 17:18:18

Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> portalu - po jaką cholerę kazali Ci czekać to nie wiem ale moze sie doczytasz

ale im tak ogólnie sie nigdzie nie spieeeeszy.

9. Data: 2005-07-13 17:23:49

Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> portalu - po jaką cholerę kazali Ci czekać to nie wiem ale moze sie doczytasz
>
> ale im tak ogólnie sie nigdzie nie spieeeeszy.

....no i zawsze może zezłośliwieć..to będa mieli nowa pacjentkę...na trochę
dłużej niż jednorazowe usuniecie torbieli

krwawienie z dziasel jak z tym sobie radzic
Uczulenie czy ugryzienie ?!?!
Nerwica
Szwy na nodze a wyjazd na wakacje??
Cytologia u dziewicy