Usuwanie kamienia z ekspresu

1. Data: 2002-05-20 07:06:35

Temat: Usuwanie kamienia z ekspresu
Od: Mariusz Krukowski <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę do osób posiadających ekspres DeLonghi:
Potrzebny mi jest opis procedury "odkamieniania"; konkretnie stężenie
roztworu (chyba octu), jego ilość, czas płukania, itp, itd. Całość jest
opisana w instrukcji, ta jednak gdzieś mi zginęła.
Będę wdzięczny, gdyby ktoś mógł zajrzeć do swojego egzemplarza i
podesłać mi.

1. Data: 2002-05-20 13:45:06

Temat: Re: Usuwanie kamienia z ekspresu
Od: "Stefan P." <s...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i przepisuje z instrukcji. A brzmi totak: "Zaleca sie usuwac kamien co
4-8 miesiecy, w zaleznosci od twardosci wody oraz czestotliwosci
uzytkowania....
- napelnic zbiornik woda, rozcienczajac w niej 8 lyzek stolowych octu;
- uruchomic ekspres jak do parzenia kawy, az do oproznienia zbiornika,
nastepnie splukac;
- powtorzyc te czynnosci 2-3 razy juz sama woda, splukujac az do
calkowitego usuniecia zapachu octu."
Ot i wszystko. Zycze pozytywnego efektu .
Stefan P.

1. Data: 2002-05-20 13:56:57

Od: Mariusz Krukowski <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan P." wrote:

> [...]
> nastepnie splukac;
> - powtorzyc te czynnosci 2-3 razy juz sama woda, splukujac az do

Dzięki - dokładnie o to chodziło.

1. Data: 2002-05-21 08:07:19

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan P." <s...@s...home.pl> napisał w wiadomości
> Witam i przepisuje z instrukcji. A brzmi totak: "Zaleca sie usuwac kamien
co
> 4-8 miesiecy, w zaleznosci od twardosci wody oraz czestotliwosci

Może to zależy od wody, ale z moich doświadczeń wynika, że to o dużo za
rzadko. 2 razy poważnie mi się wszystko zasyfiło i teraz odkamieniam mniej
więcej co 2 tygodnie dla świętego spokoju.

Jader

1. Data: 2002-05-21 08:26:30

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:

> [...]
> rzadko. 2 razy poważnie mi się wszystko zasyfiło i teraz odkamieniam mniej
> więcej co 2 tygodnie dla świętego spokoju.

Obawiam sie, ze tu nie o kamien idzie-raczej cos innego.
W wiekszosci przypadkow kociolek ekspresu odlany
jest ze ZnAl'u. Takie swinstwo z ktorego robione
sa gazniki i inne tanie odlewy. W przypadku ekspresu,
gdy po uzyciu nie jest 'spuszczony' do konca i wlew
nie odkrecony do calkowitego, szybkiego wyschniecia,
w kociolku krystalizuje /?/ po jakims czasie
takie biale proszkowate, czasem galaretowate cos.
Da sie to umyc ale czy wymyc.
Jedyny sposub-uzywac ekspresu codziennie.
Smacznej kawusi zycze!

1. Data: 2002-05-22 06:54:23

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz Krukowski <k...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@i...pl...
> Mam prośbę do osób posiadających ekspres DeLonghi:
> Potrzebny mi jest opis procedury "odkamieniania";

no to lece za kamiennym ciosem liczac ze przemkne z tym OT a rzecz idzie o
niekulinarne zelazko Philipsa Azur excel 40 a scislej o przycisk zraszania
zwyklego ,ktory stal sie niedrozny od kamienia - co radzicie
wszystkowiedzacy grupowicze?

Jola L-L

1. Data: 2002-05-23 02:42:04

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> [...]
> niekulinarne zelazko Philipsa Azur excel 40 a scislej o przycisk zraszania
> zwyklego ,ktory stal sie niedrozny od kamienia - co radzicie

1. Udroznic, kamien w bebechach rozpuscic, octem, w sklepach
bywaja takze rozne cudowne masci, a potem uzywac wody destylowanej.

2. Kupic nowe zelazko i uzywac wody destylowanej.

1. Data: 2002-05-23 07:27:06

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dzieciol <p...@c...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...com...
> Jola L-L wrote:
> 1. Udroznic, kamien w bebechach rozpuscic, octem, w sklepach
> bywaja takze rozne cudowne masci, a potem uzywac wody destylowanej.
>
> 2. Kupic nowe zelazko i uzywac wody destylowanej.

to moze zaglosuje za pierwsza opcja(om):)))
to jak - wlac sam ocet do zelazka i i wlaczyc na maksa??

Jola L-L

1. Data: 2002-05-23 07:35:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzieciol" <p...@c...com> napisał w wiadomości

> 2. Kupic nowe zelazko i uzywac wody destylowanej.

Użyj funkcji automatycznego odkamieniania. Zupełnie nie wiem jak oni to
zrobili, ale raz na jakiś czas napełniam żelazko wodą, naciskam guzik i ono
wtedy pluje kamieniem... Mam je już z 5 lat i nie zatkało się. Odkamieniam
jak widzę, że zaczyna gorzej parować i potem paruje jak nowe... Dokładnie
ten model wymieniony wyżej... Hmm... Przycisk zraszania mi się nie
zakamienił, ale może takie zwykłe odkamienienie mu pomoże, bo może to gdzieś
głębiej się zatkało?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-05-23 11:28:51

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> Użytkownik dzieciol <p...@c...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:3...@c...com...

> to moze zaglosuje za pierwsza opcja(om):)))
> to jak - wlac sam ocet do zelazka i i wlaczyc na maksa??

Raczej na spokojnie. Co najwyzej niezbyt cieply. Niech raczej
sobie troche postoi.

mniammniam
sosy
rabarbar, botwina - poratujcie przepisami :-)
proste i pyszne(P)
Lasagne ze szpinakiem