Usuwanie tynku z wanny akrylowej

1. Data: 2005-11-12 22:16:04

Temat: Usuwanie tynku z wanny akrylowej
Od: "BMX" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jak można usunąć zaschnięty (kilkunastoletni) tynk z wanny akrylowej? Są
środki do usuwania zaschniętego tynku, ale wszystkie są na bazie kwasów, tak
więc nie nadają się do akrylu. To samo dotyczy zaschniętego silikonu.
Znalazłem na jednej z grup podobnego posta, na którego odpowiedź brzmiała,
że silikon łatwo schodzi. U mnie niestety zejść nie chce w ogóle.
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2005-11-12 22:29:56

Temat: Re: Usuwanie tynku z wanny akrylowej
Od: "Pavol Klubica" <dvd1<usunto>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Znalazłem na jednej z grup podobnego posta, na którego odpowiedź brzmiała,
> że silikon łatwo schodzi. U mnie niestety zejść nie chce w ogóle.

Witam!
Odnośnie silikonu - sam miałem ostatnio ten problem. Bardzo ładnie schodził
po czyszczeniu zmywaczem do paznokci (bezacetonowym) - żadnego negatywnego
wpływu na samą wanne nie stwierdzono. Ponoć można go też czyścić acetonem -
ale tego nie próbowałem.
Odnośnie tynku - to może spróbuj działanie tych specyfików czyszczących w
jakimś niewidocznym miejscu i wtedy będzie wiadomo jaki będzie ich wpływ na
akryl wanny.
Pozdrawiam

Paweł

3. Data: 2005-11-13 11:46:04

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

BMX <j...@w...pl> wrote:

> Są środki do usuwania zaschniętego tynku, ale wszystkie są na
> bazie
> kwasów, tak więc nie nadają się do akrylu.

Dlaczego? Wydaje mi się, że kwas solny (a na jego bazie są
robione wszelkie Szopy i tym podobne) nie powinien w żaden sposób
reagować z akrylem.

J.

4. Data: 2005-11-13 17:25:01

Od: "Lesio5" <l...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BMX" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jak można usunąć zaschnięty (kilkunastoletni) tynk z wanny akrylowej? Są
> środki do usuwania zaschniętego tynku, ale wszystkie są na bazie kwasów,

Skad taki dziwny wniosek, ze kwasy nie nadaja sie do akrylu? Akryl mozna
czyscic wszystkimi typowymi kwasami stosowanymi w srodkach czystosci -
octowym, fosforowym, cytrynowym, solnym.

--
Leszek Grelak - Lesio5
I thought I was someone else, someone good.

5. Data: 2005-11-14 08:59:08

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BMX" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Jak można usunąć zaschnięty (kilkunastoletni) tynk z wanny akrylowej?

Spróbuj obficie popryskać WD40 (to nie żart), odczekaj kilkanaście minut, a
potem delikatnie miękką drewnianą szpachelką - u mnie tak poszło bez
większych problemów (z tym, że tynk był dosyć świeży). Gdy WD40 dostało się
pomiędzy tynk a gładką (nowa wanna) powierzchnię wanny, tynk schodził
płatami. Inaczej nie szło go ruszyć...

--
Marek

mieszkanie w piwnicy?
Piła spalinowa z OBI
Płytki na schodach
Pęka mi gładź pokryta klejem do tapet z włókna szklanego
Umywalka Roca