Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.i
cm.edu.pl!not-for-mail
From: "Albert" <r...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Uzdolnienia
Date: Sun, 2 Nov 2003 17:22:26 +0100
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 55
Message-ID: <bo3ana$fkg$1@SunSITE.icm.edu.pl>
References: <5...@n...onet.pl>
<bo1spm$6gr$1@SunSITE.icm.edu.pl> <bo2fci$t6l$1@news.onet.pl>
<bo2r9l$fgk$1@SunSITE.icm.edu.pl> <bo30t2$ets$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: albertus.ds.pg.gda.pl
X-Trace: SunSITE.icm.edu.pl 1067789866 16016 153.19.221.2 (2 Nov 2003 16:17:46 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 2 Nov 2003 16:17:46 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:236842
Ukryj nagłówki
> Widziles kiedys komputer wyprodukowany przez 'murzynow'?
> Albo auto?
odejdź na chwilę od stereotypów. co ma wspólnego rasa człowieka i
umiejętności? co najwyżej inny kierunek rozwoju.
'murzynom' możemy tylko pozazdrościć ich 'umiejętności' wokalnych i wyczynów
sportowych.
chciałbym zobaczyć białego który zwycięży na 60m na olimpiadze, albo dobrą
soulową, czy bluesową muzykę bez 'czarnej' duszy.
dlaczego japończycy wiodą prym w świecie właśnie w dziedzinie elektroniki i
branży samochodowej? kultury i zaangażowania w pracę tych ludzi będziemy się
dopiero uczyć. japończycy to naród pracujący najciężej na świecie i
rozwijają swoje umiejętności w jednej firmie przez całe swoje życie. ty
wiesz co wyprawiają studenci z wschodniej azji na naszych uczelniach? ich
wyniki i osiągnięcia się po prostu nie mieszczą w głowie. i nie chodzi tu
wcale o to, że mają jakieś lepsze predyspozycje ku temu. chodzi o swego
rodzaju kulturę pracy, która jest unich wartością nadrzędną. honor nie
pozwala im otrzymywać słabych ocen. a to nie dokońca jest zapisane w genach,
lecz są to wartości przekazywane z pokolenia na pokolenie i wpajane od
najmłodszych lat.
> Nie moge uwierzyc ze dorosly czlowiek, ktory niejedno chocby
> w szkole widzial (byles w szkole? widziales np kujonow i tych
> ktorzy swietnie sobie radzili bez kucia) moze byc az tak bezdennie
> glupi, aby wierzyc w czesc tego co wypisujesz.
tak. i znam osobiście osoby, które miały w tej szkole mizerne oceny, a robią
teraz karierę muzyczną w tym kraju.
już dawno zastanawiałem się, kto lepiej wyszedł na tej nauce...
jeszcze raz powtórzę, że "umiejętności/talenty" mają tak naprawdę niewiele
wspólnego z edukacją.
powiem więcej. ścisła i restrykcyjna edukacja przeszkadza w rozwoju
"umiejętności". Jeszcze na Akademiach Muzycznych każe się studentom odgrywać
utwory tak jak są napisane w nutach, a zajęcia z improwizacji są rzadkością.
Na uczelniach technicznych każe się studentom wkuwać wzory fizyczne i metody
matematyczne sprzed 'dziestu' lat zamiast pokazywać im jak pięknie liczą to
w tej chwili maszyny i wyjaśniać istotę tych zjawisk.
czy dziecko nie radzi sobie w szkole tylko dlatego, że jest mniej zdolne?
czy może dlatego, że już w pierszych latach szkoły zostaje zaszufladkowane
jako to gorsze? a to jest już wina i rodziców i nauczycieli,. bo taki bagaż
ciągnie się za człowiekiem jeszcze dłuuugo. to które było chwalone i
nagradzane zawsze będzie osiągać większe sukcesy niż to które karano za złe
wyniki.
a zdolności i talenty rozwija się przez całe życie, więc nie są to do końca
rzeczy zapisane w "genach". :]
[end of topic]
> Czarek
Zdrówko
Albert
|