VILCACORA

1. Data: 2000-10-02 21:32:48

Temat: VILCACORA
Od: "basyl" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Witam w sieci,
Potrzebuje jw.
......... zdrowienia basyl
b...@p...onet.pl - lub
b...@p...com

2. Data: 2000-10-03 05:07:48

Temat: Re: VILCACORA
Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiadam kilka opkowan tego prepartau
W Polsce bardzo rozreklamowany i jednoczesnie bardzo drogi jest ten preparat
sprowadzany przez Instytut Peruwianski. i nosi on nazwe Vilcacora
Ten sam produkt jednak - jego lacinska nazwa "Uncaria Tomentosa" sprzedawany
jest rowniez pod innymi nazwami - miedzy innymi "Cat's Claw"
Przeczytaj zalaczony nizej artykul ze strony http://www.labmed.com.pl
z dzialu - co nowego
Za kilka godzin bede u siebie to sprawdze dokladnie ile mi tego zostalo i
jaka jest cena

Pozdrawiam
Wieslaw T

"Koci pazur" w medycynie - prawda czy fikcja ?

Dość często w dyskusjach z moimi pacjentami jestem pytany o skuteczność
preparatu "Koci pazur" w różnych chorobach, ale przede wszystkim pytania
dotyczą jego zastosowania w chorobach nowotworowych. Na liscie dyskusyjnej
co jakiś czas pada zapytanie o cudowny lek znany peruwiańskim Indianom
Ashaninka od stuleci, a ostatnio reklamowany w naszym kraju m.in. książką
napisaną przez misjonarza p.t. "Vilcacora".
W moim opracowaniu chciałbym w sposób obiektywny zwrócić uwagę na badania
naukowe preparatu otrzymywanego z peruwiańskiego pnącza o nazwie Uncaria
tomentosa (preparat handlowy - Cat's Claw). Jednakże chcę podkreślić, że
chociaż poniższe informacje pochodzą z naukowych doniesień w literaturze
medycznej, dalsze badania są konieczne celem ich weryfikacji. Stosowanie
preparatu Uncaria tomentosa nie może spowodować rezygnacji z dotychczasowego
leczenia, a jedynie może je uzupełnić. Lekarz prowadzący powinien zawsze być
poinformowany o stosowaniu tego preparatu.

Uncaria tomentosa jest znana od wieków wśród peruwiańskich plemion Indian,
którzy wykorzystywali jej surowiec w medycynie ludowej. Miejscowi kapłani
wykorzystywali ją aby odpowiednio wpłynąć na harmonię ciała i ducha.
Znalazła także zastosowanie w leczeniu chorób przewodu pokarmowego i zapaleń
stawów. W ostatnich latach została odkryta przez naukę, a badania nad jej
skutecznością w różnych chorobach trwają nadal.
Z surowca wyodrębniono metodami laboratoryjnymi alkaloidy oksyndolowe, przy
czym rozróżnia się 2 odmiany rośliny pod względem chemicznym co ma duże
znaczenie w przypadkach stosowania jej jako leku. Jedna z nich zawiera
alkaloidy oksyndolowe pentacykliczne które wykazują wpływ na układ
odpornościowy, zaś druga odmiana alkaloidy oksyndolowe tetracykliczne
działające na ośrodkowy układ nerwowy. Badania ujawniły także, że wykazują
one działanie przeciwwstawne w stosunku do siebie. Dlatego mieszanina obu
alkaloidów nie powinna być stosowana w medycynie (1).

W jednym z badań wykazano stymulujący wpływ na syntezę interleukin IL-1 i
IL-6 w makrofagach płucnych w zależności od podanej dawki. Wynik badań
potwierdzał znaczący wpływ immunostymulujący na organizm. (2)

Inne doświadczenia przeprowadzone przez badaczy austriackich dowodzą
stymulującego wpływu na syntezę czynnika regulującego proliferację (rozrost)
limfocytów. Alkaloidy oksyndolowe tetracykliczne wykazują działanie
antagonistyczne. Widoczną normalizację odsetka limfocytów obserwowano in
vivo, chociaż całkowita liczba limfocytów pozostawała niezmieniona. (3) W
innym badaniu wykazano indukujący wpływ na komórki śródbłonka, które
uwalniały bliżej nieokreślony czynnik do nadsączu. Ów czynnik wyraźnie
poprawiał proliferację w spoczynku lub nieco zwiększał aktywność pobudzonych
limfocytów B i T. W przeciwieństwie do powyższych danych, proliferacja
normalnych ludzkich limfoblastów oraz zarówno limfoblastoidów B-komórkowych
wywodzących się z linii Raji jak też ludzkich limfoblastoidów T-komórkowych
z linii Jurkat była w znacznym stopniu zahamowana, bez wpływu na ich długość
życia. Także i w tym badaniu alkaloidy tetracykliczne w zależności od dawki
zmniejszały aktywność i wpływ alkaloidów pentacyklicznych na komórki
śródbłonka. (4)

W badaniu przeprowadzonym w Department of Paediatrics and Stanley S. Scott
Cancer Center w Nowym Orleanie (USA) próbowano udowodnić aktywność
przeciwzapalną. W wyniku przeprowadzonych badań udowodniono hamujący wpływ
na ekspresję genu iNOS indukowanego lipopolisacharydem, tworzenie azotynów,
śmierć komórek, oraz aktywację NF-kappaB. "Koci pazur" znacząco zmniejszał
zapalenie jelit wywołane indometacyną (wykazano zmniejszenie aktywności
mieloperoksydazy i morfologicznie badanego uszkodzenia). Wnioskiem z tych
badań było stwierdzenie, że preparat Uncaria tomentosa ochrania komórki
przed stresem oksydacyjnym i negatywnym wpływem aktywacji NF-kappaB. (5)

Badania przeprowadzone w Szwecji na Uniwersytecie w Lund wskazują na
hamujący wpływ ekstraktu z Uncaria tomentosa w przypadku rozrostów
nowotworowych. W tym przypadku indukcja apoptozy (programowalna śmierć
komórki) wydaje się być efektem jej działania (komórki nowotworowe tracą
zdolność do apoptozy - przyp. tłum.). Zostało to potwierdzone m.in. zmianami
morfologicznymi: fragmentacja wewnątrzjądrowego DNA po elektroforezie w żelu
agarozowym. Indukcja rozpadu nici DNA w połączeniu z indukcja apoptozy może
być wyjaśnieniem dlaczego wzrost komórek guza jest hamowany przez preparat
"Koci pazur". Rezultaty tego badania wskazują dobitnie na właściwości
hamujące wzrost nowotworów poprzez mechanizm selektywnej indukcji apoptozy.
(6)

lek.med. Jerzy Zduleczny

Piśmiennictwo:

1. Uncaria tomentosa (Willd.) D.C.: cat's claw, una de gato, or saventaro,
J. Altern. Complement. Med. 1999 Apr; 5 (2): 143-51
2. Stimulation of interleukin-1 and -6 production in alveolar macrophages by
the neotropical liana, Uncaria tomentosa. Lemaire I., Assinewe V., Cano P.,
Awang DV., Arnason J.T., Department of Cellular and Molecular Medicine,
University of Ottava, Ontario, Canada. J. Ethnopharmacol. 1999 Feb; 64 (2):
109-15
3. Uncaria tomentosa (Willd.). Ethnomedicinal use and new pharmacological,
toxicological and botanical results. Keplinger K., Laus G., Wurm M., Dierich
M.P., Teppner H. . J. Ethnopharmacol. 1999 Jan; 64 (1): 23-34
4. Pentacyclic oxindole alkaloids from Uncaria tomentosa induce human
endothelial cells to release a lymphocyte-proliferation-regulating factor.
Wurm M., Kacani L., Laus G., Keplinger K., Dierich M.P. Institut fuer
Hygiene, Leopold-Frnzens-Universitaet, Insbruck, Austria. Planta Med. 1998
Dec; 64 (8): 701-4
5. Antiinflammatory actions of cat's claw: the role of NF-kappaB.
Sandoval-Chacon M., Thompson J.H., Zhang X.J., Liu X, Mannick E.E.,
Sadowska-Krowicka H., Charbonnet R.M., Clark D.A., Miller M.J. LSU Medical
Center, Department of Paediatrics and Stanley S. Scott Cancer Center, New
Orleans, USA. Aliment. Pharmacol. Ther. 1998 Dec; 12 (12): 1279-89
6. Induction of apoptosis and inhibition of proliferation in human tumor
cells treated with extracts of Uncaria tomentosa. Sheng Y., Pero R. W.,
Amiri A., Bryngelsson C. Anticancer Res. 1998 Sep-Oct; 18 (5A): 3363-8

Użytkownik basyl <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8rav1l$k2u$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2000-10-03 06:42:25

Od: "Maciek Czekaj" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wszelkie info na stronie http://www.vilcacora.com/poland/howtobuy_pol.html

Maciek

4. Data: 2000-10-03 07:47:28

Temat: Re: VILCACORA dla naiwnych
Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Posiadam kilka opkowan tego prepartau
> Za kilka godzin bede u siebie to sprawdze dokladnie ile mi tego zostalo i

Czlowieku, zastanow sie, co robisz. Sprzedajesz lek na raka, ktory nie
dziala, a moze nawet szkodzi. Podobnie bylo przeciez z preparatem Tolpy,
ktory szybko wycofano, ale zarobili na nim tacy, jak ty. Robisz to
nielegalnie. Co na to twoj Urzad Skarbowy? I co na to Izba Aptekarska?

> [...]
> "Koci pazur". Rezultaty tego badania wskazują dobitnie na właściwości
> hamujące wzrost nowotworów poprzez mechanizm selektywnej indukcji

W badaniach in vitro olbrzymia ilosc zwiazkow wywoluje apoptoze i smierc
komorek nowotworowych. Na przyklad wyciag z marchwi, ktory zawiera
retinoidy. Ale nie mozesz na tej podstawie twierdzic, ze Vilcacora leczy
raka. Dlaczego nie zajmiesz sie sprzedaza marchwi?

Piotr Zielinski
p...@a...gda.pl

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

5. Data: 2000-10-03 07:54:34

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> Temat: Re: VILCACORA
> wszelkie info na stronie http://www.vilcacora...
> Maciek

Nie udzielaj takich informacji. Ty rowniez bierzesz na swoje sumienie ludzi
chorych na nowotwory, tak jak Wielaw Tomczak sprzedajacy ja tutaj przez
Internet. Na codzien sie spotykam z chorymi, ktorzy postanowili na podstawie
tej kampanii reklamowej leczyc sie Vilcacora. Opozniaja leczenie
konwencjonalne i przyplacaja to zyciem. Za propagowanie Vilacory jako leku
na raka oskarzam sprzedawcow Vilcacory o ich los. I teraz rozumiem, po co
jest prawo.
Nie zajmujcie sie tym, to nie sa zarty.

Piotr Zielinski
p...@a...gda.pl

6. Data: 2000-10-03 08:16:32

Od: "Maciek Czekaj" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem zostały złożone dokumenty w Instytucie Leków o wydanie
decyzji o dopuszczeniu sprzedaży vilcacory w aptekch. Firma, która sprzedaje
ten preparat w Anglii w uwagach przesyłanych do każdego odbiorcy pisze: "
Andean Medicine Centre stoi na stanowisku, iż wdrażając kuracje naszymi
preparatami, nie należy przerywać prowadzonego wcześniej leczenia
konwencjonalnego. W przypadku choroby nowotworowej zaleca poddanie się
zabiegowi operacyjnemu zawsze, gdy mamy do czynienia z nowotworem
operacyjnym lub w razie potrzeby wdrożenie chemio- i raditerapii wraz z
zalecaną przez nas kuracją....."
A poza tym uważam, że udzielanie informacji nie jest przestepstwem i
sumienie mam czyste.
Każdy ma prawo wiedzieć i każdy decyduje o swoim losie.

Maciek

a.pl...

7. Data: 2000-10-03 12:04:50

Od: "m" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

a kto powiedzial, ze Vilcacora jest TYLKO na raka? Bo basyl chyba tego nie
precyzował.....
<000701c02d0e$2db67c20$3...@z...amg.gda.pl

8. Data: 2000-10-03 12:49:36

Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zielinski" <p...@a...gda.pl> napisał w wiadomości
a.pl...

>(PZ) Czlowieku, zastanow sie, co robisz. Sprzedajesz lek na raka, ktory nie
dziala, a moze nawet szkodzi.

(WT) - nie sprzedaje leku na raka ale jeden z preparatow ktory jak wiele
innych rzeczy (w tym rownież marchew) ma wlasciwosci korzystne dla zdrowia i
podobnie jak marchew nie dzialania szkodliwego.
Czy myslisz ze ja zbijam na tym pieniadze??? Pisalem juz Ci kiedys i
przeslalem dokumentacje choroby mojej mamy ktora zdaniem lekarzy z Kliniki
Onkologicznej z Bydgoszczy jest beznadziejnym przypadkiem i jedyne co
medycyna mogla nam zaoferowac to wizyty przez okolo miesiaca czasu lekarza i
podawanie coraz to silniejszych srodkow znieczulajacych. Kobieta, ktora juz
rok temu miała życ tylko miesiąc wychodzi nawet na spacer z psem. Nowotwór
nie ustąpił ale co jest istotne to to ze dalej sie nie rozwija i uwazam ze
nawet dla tego roku zycia warto bylo sprobowac czegos wiecej niz tylko
oferowana przez medycyne morfina i "akt zgonu z adnotacja ze wykorzystano
wszystkie dostepne metody leczenia".

(PZ) W badaniach in vitro olbrzymia ilosc zwiazkow wywoluje apoptoze i
> [...]
raka. Dlaczego nie zajmiesz sie sprzedaza marchwi?

> (WT) - Nigdy nie twierdzilem ze Vilcacora leczy raka, byc moze to wlasnie
nadzieja leczy, a moze marchew??? Nie jestem lekarzem wiec nie nie
wypowiadam sie w tej sprawie, zostawiam to fachowcom. Nawet jesli Vilcacora
daje uzdrawiajaca nadzieje, to gotow jestem sprzedawac vilcacore, jesli
natomiast badania wykażą to zasługa marchwi to otwieram sklep warzywny. A
jaki preparat lub metode Ty mozesz zaoferowac jako lekarstwo na raka???
Czy na pewno jest skuteczne??? Czy we wszystkich przypadkach??? A jesli
nawet aż w 80% to co pozostaje dla tych 20% korym nie pomoglo???? Czy tylko
satysfakcja ze maja duzo czasu aby przygotowac sobie pogrzeb o jakim
marzyli???

Dlaczego tym 20% chcesz odebrac wszelka nadzieje (łącznie z ta, ktora
leczy)???

- Preparaty te dopuszczone sa normalnie do sprzedazy w takich krajach jak
Wlk.Brytania, Francja, USA, Kanada, Japonia i w wielu wielu innych. Czy
sadzisz ze tamtejsze Ministerstwa Zdrowia zatrudniaja samych debili, ktorzy
dopuscili takie "trucizny" do obrotu. A moze ich stopien rozwoju i postep
medyczny jest jeszcze na etapie epoki kamienia łupanego.
Czy masz dostep do danych statystycznych??? U nas czy u nich odnotowywuje
sie większy % wyleczalnosci chorób nowotworowych nie mowiac juz o ogólnym
stanie zdrowia społeczeństwa ani o dostepie do usług medycznych.

Jedyne w czym mozemy byc zgodni to to ze niekorzy ludzie robia straszny
biznes na sprzedazy preparatow ktore nie zostaly jeszcze dopuszczone do
sprzedazy u nas w Polsce. Ale robia to tylko dlatego ze jest na te produkty
zapotrzebowanie. To ze cos nie jest dopuszczone u nas a dopuszczone jest w
innym kraju nie znaczy ze amerykanom, kanadyjczykom, francuzom i
brytyjczykom dany produkt nie szkodzi ale dla nas jest szkodliwy. Swiadczy
to tylko o tym jak zbiurokratyzowna jest procedura rejestracyjna u nas w
Polsce. Gdyby preparaty te byly dostepne normalnie w sieci aptek i sklepow
dietetycznych na pewno ich cena bylaby nizsza.
Mam inne, calkiem niezle zrodlo utrzymania i oferujac komus
mozliwosc odkupienia czesci posiadanych przeze mnie zapasow nie czynie tego
z checi zysku. Tego co zarobilem na odsprzedazy nie wystarczyloby Tobie
nawet na jeden obiad.

A co sadzisz o przysiedze Hipokratesa i zasadzie aby przede wszystkim nie
szkodzic??? Oficjalna nauka medyczna chyba nic nie mowi na temat roli
chusteczki do nosa, albo moczenia nog w goracej wodzie w przypadku kataru.
Czy z tego powodu ze metody te nie sa zaliczone do oficjalnych metod
leczenia nie moge sobie wymoczyc nog lub wydmuchac nosa w chusteczke albo
tez mam zabraniac aby moje dziecko stosowale te staroswieckie i nie do konca
zbadane metody??? Czy mam skazywac dziecko na dopuszczona do obrotu
witamine C produkcji jeleniogórskiej Polfy po której w małych ilosciach -
nie wida ć zadnych efektow a po wiekszych ilosciach - widac efekty
osadzajace sie w nerkach, czy tez kupic mu naturalnego pochodzenia witamine
po ktorej i widac efekty i nie ma tzw skutkow ubocznych a ktora ma jeden
starszny mankament - "nie dopuszczono jej jeszcze do obrotu w Polsce". A
jesli ją dopuszczą do obrotu w 2001 to bedzie znaczyło ze ten sam produkt w
roku 2000 szkodził a w 2001 juz leczy???

Nie mam nic przeciwko nadzorowi nad wprowadzaniem nowych produktow na rynek
polski ale widze jest to najczesciej wylewanie dziecka z kapiela. Wiele
produktow nie posiada jeszcze atestow glownie dlatego ze nie mamy u nas w
kraju mozliwosci dokladnego ich przebadania, albo dlatego ze ktos z gory
zaklada ze dany produkt nie dziala. Sluchalem kiedys wywiadu radiowego z
jednym z przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia w sprawie Vilcacory ktory
stwierdzil ze "Vilcacora nie posiada zadnych wlasciwosci leczniczych gdyz
..................... nie przeprowadzono u nas w kraju wystarczajacych
badan" Nie sadzilem nigdy ze od tego czy nasi naukowcy maja fundusze lub
chęci na badania zaleza wlasciwosci roslin rosnących na drugiej półkuli.

Pozdrawiam
Wieslaw Tomczak

9. Data: 2000-10-03 19:50:52

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabiegowi operacyjnemu zawsze, gdy mamy do czynienia z nowotworem
> operacyjnym lub w razie potrzeby wdrożenie chemio- i raditerapii wraz z

Ale autorzy ksiazki "Vilcacora leczy raka" twierdza, ze leczenie
chemioterapia i radioterapia jest szkodliwe. Fakt faktem, ze chorzy
rezygnuja z tego leczenia pod wplywem reklamy Vilcacory.

> A poza tym uważam, że udzielanie informacji nie jest przestepstwem i
> sumienie mam czyste.
> Każdy ma prawo wiedzieć i każdy decyduje o swoim losie.

Ale na podstawie prawdziwych informacji. A informacja "Vilcacora leczy raka"
jest obecnie klamstwem. Nie igraj z losem.

Piotr Zielinski

10. Data: 2000-10-03 20:11:52

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla zdrowia i
> podobnie jak marchew nie dzialania szkodliwego.
> Czy myslisz ze ja zbijam na tym pieniadze???

Tym niemniej nie masz prawa jej sprzedawac. Poza tym nie wiesz, czy nie ma
dzialania szkodliwego, bo nie zostalo to zbadane. Podobnie bylo np. z
chinskimi ziolami na prostate, ktore ostatnio nagle wycofano, poniewaz
okazaly sie silnie rakotworcze. tez je sprzedawali tacy ludzie, jak ty.

> [...]
> Onkologicznej z Bydgoszczy jest beznadziejnym przypadkiem i jedyne co
> medycyna mogla nam zaoferowac to wizyty przez okolo miesiaca

Nigdy nie mozna przewidziec w danym przypadku, jak szybko choroba bedzie sie
rozwijala i czy dany lek pomogl na te chorobe. Od tego sa narzedzia
statystyczne, oceniajace skutecznosc leku na wilu pacjentach w porwonaniu do
pacjentow leczonych w inny sposob. Tylko leki, ktorych skutecznosc zostala
udowodniona w ten sposob, sa skuteczne wg obowiazujacej mnie jako lekarza
zasady. I nowe leki moge stosowac opierajac sie na takich badaniach. Do tego
zobowiazuje mnie jasno Kodeks Etyki Lekarskiej.

> [...]
> natomiast badania wykażą to zasługa marchwi to otwieram sklep warzywny. A
> jaki preparat lub metode Ty mozesz zaoferowac jako lekarstwo na raka???

Znaleziono metody na wyleczenie niektorych rodzajow raka, a na przedluzenie
zycia w innych. Kazdy sposob jest oceniany i weryfikowany uczciwie, a wyniki
badan sa publikowane, poddawane dyskusji i krytyce. A Vilcacora w taki
sposob nie zostala oceniona.

> [...]
> Czy tylko
> satysfakcja ze maja duzo czasu aby przygotowac sobie pogrzeb o jakim

Spytaj sie tych, ktorzy zgineli po leczeniu "chinskimi zolami".

Piotr Zielinski

> [...]
> debili, ktorzy
> dopuscili takie "trucizny" do obrotu. A moze ich stopien rozwoju i postep

Tam nie sprzedaja i nie reklamuja szeroko Vilcacory jako leku na raka.
Sprawdzalem w www.quackwatch.com.

> [...]
> sie większy % wyleczalnosci chorób nowotworowych nie mowiac juz o ogólnym
> stanie zdrowia społeczeństwa ani o dostepie do usług medycznych.

Czlowieku, cala kliniczna wiedza medyczna opiera sie obecnie na statystyce.

>Gdyby preparaty te byly dostepne normalnie w sieci
> aptek i sklepow
> dietetycznych na pewno ich cena bylaby nizsza.

Gdyby nie sprzedawano tego jako leku na raka i na wsztsko inne, to nie
byloby wogole zapotrzebowania. Albo takie, jak na zielona herbate.

> [...]
> czynie tego
> z checi zysku. Tego co zarobilem na odsprzedazy nie wystarczyloby Tobie

A czy nie masz kogos na sumieniu? A moze wyliczyc ci chorych, ktorzy trafili
do mnie za pozno, bo leczyli sie Vilcacora? Albo swoje dzieci? Jest to
prosta, klasyczna zbrodnia. Ludzie sprzedajacy Vilcacore i piszacy ksiazki
na jej temat popelniaja najnormalniejsza zbrodnie. Nie jestes lekarzem ani
farmaceuta, wiec sie do tego pochodu ludzkiej rozpaczy nie mieszaj.

> [...]
> jesli ją dopuszczą do obrotu w 2001 to bedzie znaczyło ze ten sam
> produkt w
> roku 2000 szkodził a w 2001 juz leczy???

Cos ci sie miesza w glowie. Po co dziecko chcesz faszerowac duzymi dawkami
vitaminy C? Chcesz zaszkodzic wlasnemu dziecku? I jakie efekty chcesz
widziec po witaminie C poza zakwaszeniem moczu? czy najczystsza vitamina C
nie osiadzie w nerkach, jesli zastosujesz bardzo duze dawki (nie wiem, po
co)? Czy takie sa podstawy wiedzy, ktorymi kierujesz sie w handlu Vilcacora?

> [...]
> kraju mozliwosci dokladnego ich przebadania, albo dlatego ze ktos z gory

Pamietaj, ze swego czasu nie dopuszczono w naszym kraju Talidomidu, bo nie
przeszedl wszystkich badan. Czy nadal podtrzymasz swoje opinie o nadzorze,
Wieslawie Tomczak?

Piotr Zielinski

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

Medycyna w sporcie
lens.pl - informacje dla lekarzy z Dolnego Slaska i nie tylko
lens.pl - informacje dla lekarzy z Dolnego Slaska i nie tylko
Wejdź na www.tusze.ucs.pl (zestawy regeneracyjne oraz gotowe wkłady do drukarek atramentowych )
odrastanie zębów u ludzi